اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
حموله مدیرکل پست استان خوزستان نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از خدمات نیابتی ارائه شده توسط پست در استان خوزستان،از اهمیت تجمیع و ارائه خدمات نیابتی و مزایای آن سخن گفت.
شوشان: استاندار خوزستان در جمع کارکنان پست استان از نقش بی بدیل و غیر قابل جایگزین پست در ارتباطات سخن گفت.

دکتر شریعتی استاندار خوزستان با حضور در مراسم رونمایی از پروژه های اداره کل پست استان خوزستان به مناسبت هفته پست از اداره کل پست استان خوزستان بازدید و با کارکنان دیدار کرد.
دکتر شریعتی در مراسم رونمایی از پروژه های پست خوزستان با تقدیر از زحمات مجموعه پست استان ،از تبدیل شدن پست به شرکت ملی ابراز خرسندی کرد و گفت: از سیاستهای کشور کاهش تصدی گری بوده است و ملی شدن تاکید بر نقش حاکمیتی پست است.

استاندار خوزستان در تصریح دلایل حاکمیتی شدن پست افزود: در حالی که با پیشرفت تکنولوژی برخی از خدمات به فراموشی سپرده می شوند و جای خود را به سیستم های جدید می دهند اما نقش اولیه و خدمت اولیه پست در کنار به روز شدن آن و بی بهره نماندن از رشد تکنولوژی، اهمیت و جایگاهش را حفظ کرده و چیزی نتوانسته است جایگزین نسخه اصلی پست شود.همین اهمیت نقش پست باعث شده است که این نهاد و خدمت را به عنوان نهاد حاکمیتی و خدمت حاکمیتی بدانند.

 وی ارتباطات را شاهراه حیاتی توسعه و رمز بقای جامعه دانست و گفت: یکی از نقش های اصلی را در این زمینه پست بر عهده دارد و  با جایگاه خاص خود که هم تاثیر گذار بر جامعه و هم تاثیر پذیر از آن است باعث پویایی و سرزندگی جامعه می شود.

دکتر شریعتی با اشاره به توسعه خدمات در پست و نقش ویژه پست در توسعه کشور و جلوگیری از هزینه کرد جمعی جامعه اظهار داشت:در گذشته کار پست فقط ارسال نامه بود اما امروزه خدمات زیادی مانند خدمات نیابتی سازمانها به وظایف پست اضافه شده و توسط پست ارائه می شود که همین امر باعث جلوگیری از فساد اداری، افزایش سرعت در کار، کاهش بار ترافیکی و در نهایت تسهیل امور زندگی برای مردم  می شود.

استاندار خوزستان پست را مجموعه امین و مورد اعتماد جامعه عنوان کرد و افزود: از جمله صفات اصلی پست امانت داری است و این گستردگی خدمات و سپردن کارهای بیشتر به پست نشان از درستکاری و انجام صحیح خدمات در کنار اعتماد جامعه به پست دارد که باید همچنان حفظ و تقویت شود.

وی با تاکید نقش ویژه و مهم پست در پیاده سازی دولت الکترونیک در استان، از ایجاد شهر هوشمند در اهواز خبرداد و گفت: فعالسازی دفاتر پیشخوان دولت در استان و افزودن خدمات و گسترش آن در این دفاتر در کنار نقش ویژه پست از برنامه های ما در راه اندازی شهر هوشمند و دولت الکترونیک است که با تحقق آن امیدواریم به روزی برسیم که کمتر خدمتی باعث مراجعه مردم به سیستم های اداری شود و همه این خدمات به صورت نیابتی با بهره مندی از توانایی های پست ارائه گردد.

دکتر شریعتی با تاکید بر اهمیت تکریم ارباب در سازمانها از اقدامات صورت گرفته در پست در راستای تکریم ارباب رجوع تقدیر کرد و سیستم رهگیری مرسولات را یکی از مصادیق بارز آن عنوان کرد. 

حموله مدیرکل پست استان خوزستان نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از خدمات نیابتی ارائه شده توسط پست در استان خوزستان،از اهمیت تجمیع و ارائه خدمات نیابتی و مزایای آن سخن گفت.

حموله با تصریح نقش پست در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اشتغال در جامعه افزود: پست با بکارگیری و توسعه فناوری های نوین پیشرفتهای قابل ملاحظه ای در خدمات پستی داشته است و در تمام دنیا سازمانها اکثر خدمات خود را توسط پست به مردم ارائه می کنند در واقع پست رابط بین مردم و سازمانها است.

مدیرکل پست استان خوزستان با تاکید بر نقش پست در تسهیل امور مردم و خدمات رسانی دولت اظهار داشت: پست به دلیل برخورداری از بسترهای لجستیکی،مراکز توزیع مویرگی و باجه های قبول وسیع  و کسب اعتماد مردم  به عنوان یک نهاد خوشنام توانسته است این نقش را به خوبی عهده دار شود.  

وی افزود: اداره کل پست استان خوزستان در راستای همین نقش علاوه بر ارائه خدمات اصلی و پایه  پستی، با انعقاد تفاهم نامه همکاری با 35 دستگاه در استان ، بیش از 300 خدمت نیابتی را ارائه می کند و باعث رفاه حال مردم و کاهش مراجعات آنان به ادارات و سازمانها شده است.

حموله با اعلام احصای 800 خدمت قابل واگذاری از سازمانهای مختلف در استان به پست خواستار دستور ویژه استاندار جهت برونسپاری این خدمات از سوی دستگاه ها به پست شد.

در این مراسم از پروژه های سیستم همراه نامه رسان،سامانه یکپارچه خدمات پستی از قبول تا رهگیری مرسولات، توسعه خدمات ویژه شهروندی، بهره برداری از ایستگاه های ثبت نام و توزیع کارت ملی هوشمند،بهره برداری از بانک اطلاعات کدپستی شهری و روستایی و بهره برداری از سامانه کرایه در مقصد به مناسبت هفته پست و با حضور استاندار رونمایی شد.

در پایان مراسم با اهدای تمثال و تمبر امام خمینی(ره) به استاندار خوزستان از حضور وی در اداره کل پست استان تقدیر شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار