اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آغاز فصل بارش باران و احتمال بروز عوارض تنفسی ناشی از بارندگی اظهار داشت: با توجه به بارش باران های فصل پاییز و مشکلات به وجود آمده در خصوص مشکلات تنفسی برای هم استانی های عزیز در طی سالهای گذشته، لازم است افراد به منظور جلوگیری از بروز عوارض تنفسی نکات پیشگیرانه را رعایت نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به نکات پیشگیرانه در این زمینه گفت: پرهیز از مواجهه با باران، بستن درب و پنجره ها، پرهیز از فعالیت ورزشی در هوای آزاد حداقل تا 24 ساعت پس از قطع باران، استفاده از ماسک مناسب، مصرف کردن منظم و به موقع داروها در بیماران مبتلا به بیماریهای تنفسی، استفاده از شیر و لبنیات کم چرب، پرهیز از غذاهای پرچرب، محرک و دارای ادویه بالا، پرهیز از دود سیگار و قلیان و هرس درختان کونوکارپوس قبل از بارندگی در محل زندگی از مهمترین نکاتی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گرفته و رعایت گردد.

وی به کلیه افراد به خصوص افرادی که مبتلا به بیماریهای تنفسی بوده و سابقه ابتلا به آسم و آلرژی تنفسی را دارند و همچنین افرادی که در سال های گذشته به دنبال بارندگی دچار علائم تنفسی مانند تنگی نفس، سرفه، خس خس سینه و... شده اند، توصیه کرد: از هم اکنون به نزدیک ترین مراکز جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه و توصیه های بهداشتی و پیشگیرانه مرتبط را بر اساس پروتکل و زیر نظر پزشک دریافت نمایند.

سلمان زاده افزود: افرادی که در طی بارندگی دچار علائم تنفسی می شوند و علائم تنفسی آنها با مصرف دارو برطرف نمیشود می بایست سریعا" خود را به نزدیکترین درمانگاه یا بیمارستان رسانده تا اقدامات تشخیصی ودرمانی لازم برای آنها صورت پذیرد
.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار