اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
خوزستان امروز با مشکلات عدیده ای روبرو است که جز با وحدت و انسجام و مشارکت و یاری یکدیگر بالاخص دانشگاهیان و جریانات سیاسی مختلف و همه نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی قابل حل نمی باشد .
علی لطفی پور 
دبیر بازنشسته مدارس اهواز 

 
گزارش رونمایی از کتاب جناب اقای مقتدایی در تالار مهتاب مطالعه میکردم حیفم امد علیرغم ارادت و علاقه ای که به ایشان دارم نقدی مشفقانه از شیوه این رونمایی نداشته باشم .

به یاد دارم در مراسم تودیع سال گذشته ایشان مسائل و مواردی عنوان شد که ناشی از گلایه و ناراحتی اقای مقتدایی از علت و شیوه عزل ایشان بوده است که به نظر این حقیر هم این گلایه در شیوه تقریبا کاملا بجا بوده است .

معمولا رونمایی ها در سطح کشور یا از اختراع و کشف وسیله یا پدیده ای یا از اثار علمی و ادبی و تاریخی یا رونمایی از تندیس شخصیتی یا رونمایی از نماهنگی یا یک سلاح نظامی یا یک وسیله موتوری و ....... صورت می گیرد که متناسب با اهمیت موضوع رونمایی غالبا هم مدعوین و هم سخنرانان از شخصیت های گوناگون استانی یا کشوری با گرایش های علمی و سیاسی متفاوت در ان شرکت می کنند و این اهمیت همان نفع ملی و کلانی است که موجب برپایی و شرکت مدعوین گوناگون در ان می شود .

سخنرانان هم معمولا پیرامون موضوع رونمایی و اثرات ارزنده ان سخنرانی می کنند و از سویی دیگر این رونمایی هیچگونه عقبه سیاسی و حزبی نیز در پی ندارد .

اما در این رونمایی خارج از نفس رونمایی و علیرغم شخصیت بارز اخلاقی و ویژگی فراگیر و متعادل سیاسی اقای مقتدایی بنظر می رسد چهره دیگری از ایشان ناخواسته در ذهن بسیاری از دوستان ایشان تداعی کرد که دوستان نزدیک و مشاورین ایشان می توانستند مانع بروز این اتفاق شوند اما متاسفانه به وظیفه دوستی خود خوب عمل نکردند .

زمینه این رونمایی از همان گلایه های مراسم تودیع سال گذشته نشئت گرفته است ' مدعوین غالبا از یک گرایش سیاسی خاصی بوده اند که عمدتا از نیروهای اجرایی و مشاورین دوره های مسئولیت ایشان بوده اند . از مجری محترم برنامه تا سخنرانان معزز بجای اینکه پیرامون موضوع رونمایی کتاب ایشان بپردازند به تعریف و تمجید و کلی گویی و به موضوعات غیر پرداخته اند . البته جناب اقای مقتدایی خود به انگیزه و هدف و علت تالیف کتاب پرداختند که این هم در مواردی جای بحث دارد .

ایا با این عقبه رونمایی و مدعوین بخصوص و سخنرانی و و اجرای برنامه ' ارزش این رونمایی در حد یک مجموعه گرایش سیاسی تنزل نداشته است شخصیت اجرایی و اخلاقی اقای مقتدایی بالاتر از این است که این نمود را نشان دهد و فکر کنم محتوی کتاب با انچه کلیاتی در این زمینه توضیح داده شد می تواند مفیدتر و جامع تر از چیزی باشد که جلسه رونمایی نشان داده است .
اگر قرار باشد رونمایی ها سلیقه ای و باندی باشد که دیگر نمی تواند نافع و جامع و فراگیر برای مردم باشد .

خوزستان امروز با مشکلات عدیده ای روبرو است که جز با وحدت و انسجام و مشارکت و یاری یکدیگر بالاخص دانشگاهیان و جریانات سیاسی مختلف و همه نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی قابل حل نمی باشد .

سلایق باید در خدمت مسئولین بخصوص استاندار جوان جدید قرار گیرد هر چند که استاندار محترم باید زمینه این حضور و مشارکت رافراهم کند که علیرغم صفت حسنه ایشان یعنی انرژی و پتانسیل زیاد اما یکی از عیوب جناب اقای شریعتی این است که ایشان تصور می کنند خود به تنهایی می تواند حلال مشکلات باشد و به قدرت و توانایی متخصصین و اهل فن کم توجهی می کند .

انشاءالله با همفکری و همکاری همه دلسوزان استان با همه گرایش و سلیقه سیاسی بدون پرداختن به حاشیه ها و ایجاد تنش ' به مشکلاتی که سالها در این استان ریشه کرده اند فائق اییم همانگونه که اگر در بعضی از استانهای کشور موفقیتی حاصل شده است به یمن همین وحدت و همدلی و مشارکت همه نیروهای سیاسی و علمی و فرهنگی و اجرایی استانهای مربوطه بوده است .

برچسب ها: علی لطفی پور
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار