ما می‌توانیم راهکارهای حمایت از صنعت آب و برق را به خوبی تعریف کنیم و همه تعدیل‌ها را در این شرایط متوجه مردم نکنیم. "> مخالفت با افزایش قیمت آب و برق
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰

ما می‌توانیم راهکارهای حمایت از صنعت آب و برق را به خوبی تعریف کنیم و همه تعدیل‌ها را در این شرایط متوجه مردم نکنیم.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده اهواز ضمن مخالفت با بحث‌های مطرح شده درباره احتمال افزایش قیمت آب و برق در سال آینده، گفت که نباید همه تعدیل قیمت‌ها را متوجه مردم کنیم.

ناصر سودانی اظهار کرد: من در شرایط فعلی موافق نیستم این افزایش قیمت صورت گیرد. ما می‌توانیم راهکارهای حمایت از صنعت آب و برق را به خوبی تعریف کنیم و همه تعدیل‌ها را در این شرایط متوجه مردم نکنیم.

وی با ابراز تاسف از عدم هماهنگی وزارت نیرو با مجلس برای تصمیم‌گیری درباره تغییر قیمت‌ها، افزود: متاسفانه وزارت نیرو در این رابطه مشورتی با مجلس نکرده و ما در کمیسیون انرژی اطلاع نداریم چه تصمیمی در این باره اتخاذ خواهند کرد و افزایش قیمت‌ها در چه چارچوب، قالب و جدولی صورت می‌گیرد. در واقع آنها هیچ چیزی به ما ارائه نکرده‌اند.

نماینده مردم اهواز در مجلس همچنین تاکید کرد که برای تعیین قیمت آب و برق باید مصرف‌کنندگی را با لحاظ تفاوت بین دهک‌ها و مناطق مختلف اقلیمی تعریف کرد.

سودانی ادامه داد: در برخی مناطق که مصرف‌کنندگان ناچارند مصرف بیشتری داشته باشند هزینه بیشتری هم بر آنها تحمیل می‌شود. مثلا در مناطق گرمسیر مصرف آب مردم برای استحمام و شست‌وشو و مصرف برق برای بکارگیری وسایل سرمایشی افزایش خواهد یافت. در این مناطق معمولا در هر خانه‌ای دو یا سه کودک وجود دارد.

نایب رییس کمیسیون انرژی اضافه کرد: اگر قرار است تغییر قیمتی هم اتفاق بیفتد باید ترتیبی داده شود که مردمی که ناگزیر از مصرف هستند متضرر نشوند، البته در برخی جاها امکان صرفه‌جویی وجود دارد اما گاهی هم چاره‌ای جز مصرف بیشتر برای مقابله با شرایط اقلیمی نیست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار