شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
اگرچه تغییر این سه وزیر از مدت‌ها پیش ضروری به نظر می‌رسید اما تغییر آنها در برهه زمانی بیشتر انتخاباتی به نظر می‌رسد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام اینکه تغییر سه وزیر انتخاباتی است، گفت: دولت به نوعی وانمود می‌کند در عرصه اقتصادی موفق بوده به همین دلیل به‌خاطر مصلحت‌اندیشی از تغییر وزرای اقتصادی اجتناب می‌کند.

جلیل مختار در گفت‌وگو با فارس  اظهار کرد: اگرچه تغییر این سه وزیر از مدت‌ها پیش ضروری به نظر می‌رسید اما تغییر آنها در برهه زمانی بیشتر انتخاباتی به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت وزارت آموزش و پرورش و میزان جامعه هدف این وزارتخانه گفت: وزیر این وزارتخانه در دولت جایگاه بسیار کلیدی دارد، چراکه به قشر وسیعی از جامعه سرکار دارد و نارضایی این عده به نفع دولت نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث کشف فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز باعث شد که دولت برای فرار از فشار افکار عمومی دست به تغییر وزیر آموزش و پرورش بزند.

مختار با اشاره به وضعیت نه‌چندان مناسب شرایط اقتصادی کشور و لزوم اولویت‌دادن به تغییر وزرای اقتصادی گفت: دولت در اطلاعات و آماری که منتشر می‌کند معتقد است جلوی تورم را گرفته اما آنچه که در سطح جامعه محسوس است وضعیت بازار و قدرت خرید مردم در شرایط نامطلوبی قرار دارد و رکود حاکم است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید برای برون‌رفت از شرایط حال حاضر اقتصادی کشور چاره‌اندیشی کند و فقط به ارائه آمار کاهش تورم اکتفا نکند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: شاید در مدت اخیر شاهد ثبات در قیمت کالاها بوده باشیم اما به شدت قدرت خرید مردم و وضعیت اقتصادی شرایط اکثر افراد جامعه مناسب نیست.

وی بحث اشتغال و کمبود فرصت‌های شغلی را از مشکلات جدی جامعه امروزی دانست و اظهار داشت: دولت باید برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید باید گام‌های مؤثر و ملموسی بردارد.

مختار در خصوص انتظار عمومی برای تغییر وزرای پیر و فاقد تحرک و پویایی همچون وزیر صنعت گفت: وضعیت این وزارتخانه چندان مطلوب نیست و ما در بخش صنعت هیچ تحرک و نوآوری را نمی‌بینیم و این وزارتخانه مهم دچار روزمرگی شده است که امیدواریم دولت هر چه زودتر با میدان دادن به نیروهای جوان و کارآمد به پویایی وزارتخانه‌های اقتصادی کمک کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار