اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۰۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
سید ابراهیم موسوی

 تا همین چند سال پیش صنعت گردشگری در کشور ما به دلایل متعدد مورد توجه چندانی قرار نگرفته بود. در استان خوزستان نیز به تبع آن به گردشگری چندان اعتنایی نمیشد. اما این وضعیت در کشور چند سالی است تغییر کرده است. کاهش درآمدهای نفتی و البته تغییر نگاه بسیاری از مسئولان نسبت به مزایای ورود گردشگر به کشور ،این صنعت را دارای اولویت در کشور کرده است.

در دولت فعلی حوزه گردشگری بدلیل سیاستهای مناسب دولت سالیانه بطور متوسط شاهد رشد ده درصدی ورود گردشگر به کشور بوده است و استانهای مختلف در زمینه توسعه زیر ساختهای گردشگری کارهای مهمی را انجام داده اند و حتی برخی از آنها نخستین اولولیت توسعه استان خود را گردشگری تعریف کرده اند. اما به نظر میرسد در سالهای گذشته گردشگری خوزستان همچنان مورد توجه مسئولان ارشد استان نبوده است. در این زمینه به چند نکته باید اشاره کرد.

1- گردشگری صنعتی است که برای رونق آن باید همکاری گستره دستگاهها و سازمانهای مختلف صورت پذیرد. به گفته برخی مسئولان ارشد این صنعت برای برنامه ریزی رونق گردشگری حدود  سی دستگاه و ارگان مختلف میبایست همکاری به هم پیوسته ای داشته باشند. در خوزستان هم طبیعتا برای رسیدن به یک وحدت رویه و به هم پیوستگی در این صنعت نقش استانداری نقش بی بدیلی است. شواهد اما نشان میدهد در سالهای گذشته استانداری خوزستان برای این امر مهم و حیاتی وقت زیادی صرف نکرده است.

اگر بدانیم که سازمان میراث فرهنگی بعنوان متولی اصلی این صنعت در مواجهه با ادارات مختلف دچار چالشهای متعددی است آنوقت به ضرورت توجه بیشتر مدیران ارشد استانداری خوزستان و ضرورت ورود جدی و بدون مماشات آنها به این حوزه بیشتر واقف میشویم. نمونه های ناهماهنگی در دستگاههای اجرایی استان در زمینه گردشگری بسیار است ولی در تازه ترین آنها ریاست سازمان آب و برق خوزستان که مجموعه تحت نظرش بدلیل فقدان نیروی متخصص در حوزه گردشگری و انحصار چندین ساله در بهره برداری و مدیریت زیباترین تاسیسات گردشگری آبی ، خود کارنامه نامناسبی در حوزه گردشگری دارد، در زمینه نحوه بهره برداری از موزه پارک جزیره اهواز؛  سازمان میراث فرهنگی خوزستان را ناتوان از اداره آن دانسته است.

2- باید بپذیریم منابع فعلی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خوزستان جوابگوی حجم انبوه عقب ماندگی استان در زمینه گردشگری نیست. از سویی تجربه استانهای پیشرو این صنعت در کشور نشان داده همکاری دستگاههای اداری مختلف در این زمینه نقش مهمی در ارتقا زیرساختهای گردشگری در این استانها داشته است. به عبارتی واضح تر برای توسعه گردشگری خوزستان تاکید بر تعصب سازمانی سم مهلکی است.

مدیران ارشد دستگاههای اجرایی خوزستان باید کمک به حوزه گردشگری را در وهله اول کمک به توسعه خوزستان  و افزایش درآمد خوزستانی ها بدانند نه امتیاز دادن به متولیان این صنعت در استان. به نظر میرسد نقش استاندار محترم و معاونین ایشان در ترغیب مدیران اجرایی استان به همکاری مشترک در حوزه گردشگری رسالتی است که گذشت زمان نشان میدهد در انجام آن چقدر توفیق داشته اند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
comment
0
0
comment چه اظهارات......... مشکل گردشگری خوزستان اعتبارمالی نیست آقای مشاور مدیرکل! آقای استاندار و معاونین هم نیست...!

ضعف مدیریتی در گردشگری خوزستان هست...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
comment
0
0
comment چرا نظرات رو منتشر نمیکنید؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار