اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
فرشید خدادادیان: نشست بررسی راهکارهای اجرایی پروژه راه آهن اصفهان-شهرکرد-خوزستان با حضور استانداران سه استان،مدیران راه و شهرسازی و مدیران بخش فولاد و ذوب آهن کشور در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر امینی،معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر از استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:پیگیری استاندار محترم در دیده شدن پروژه در بودجه سالیانه بسیار مهم بوده و امید است شاهد تامین سرمایه لازم برای تحقق این پروژه باشیم.

سلیمانی دشتکی،استاندار چهارمحال و بختیاری در این جلسه تصریح کرد:سرمایه گذاری اجرای پروژه راه آهن اصفهان _ شهرکرد _ اهواز در تفاهم نامه رؤسای جمهور ایران و کره جنوبی تصویب شده و رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی نیز نظر مثبتی به اجرای سریع تر این پروژه دارند،به همین منظور شایسته است مدیران ارشد استان های مبدا و مقصد نیز برای پیگیری این پروژه ملی تلاش بیشتری داشته باشند.

زرگرپور استاندار اصفهان با اشاره به تفاوت های فاز اول یعنی خط آهن مبارکه سفید دشت با ادامه خط تا خوزستان،بررسی راهکارهای ورود حمایتی صنایع تاثیرگذار همچون فولاد به پروژه را بسیار مهم دانست.

شریعتی استاندار خوزستان نیز با اشاره به ظرفیت ارزشمند بازار عراق شرکت های فولاد کشور را به مشارکت در این پروژه و بهره مندی از بازار عراق بواسطه آن تشویق کرد.

پروژه مذکور با افق 1412 برنامه ریزی شده و با اجرای این پروژه، تحول بزرگی در جابجایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان های بزرگ و صنعتی کشور، از مسیر چهارمحال و بختیاری رخ می دهد و فاصله استانهای جنوبی تا مرکز کشور حدود 500کیلومتر کاهش می یابد.
در عملیات اجرایی قطعه دوم از کیلومتر 42 تا 63، یک ایستگاه و دو تقاطع غیر همسطح، یک پل اجرا می شود.

در قطعه سوم نیز از کیلومتر 63 تا 90 دارای یک ایستگاه و یک تقاطع غیر همسطح است و 7 کیلومتر باقی مانده شامل راه های دسترسی با ایستگاه ها است.

حدود 200 دستگاه پل کوچک و چهار دستگاه تونل در مسیر راه آهن در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود و در مسیر قطعه دوم این پروژه، یک تونل به طول 620 متر وجود دارد که حفاری 180 متر آن باقی مانده است.

با راه اندازی این خط ریلی 75 میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می شود و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور 470 کیلومتر کاهش می یابد.

برچسب ها: دیار زاگرس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار