شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
 شهروندان آبادانی ساکن کوی قدس از محدوده میدان طیب شهر تا میدان فرمانداری و ایستگاه 7 این روزها قطع درختان این بلوار را شاهدند.

در سال های اخیر تغییر کاربری غیر مجاز در آبادان مشاهده می شود و به تازگی قطع درختان در بلوارهای آبادان فراوان دیده می شود. درختان کهنسال و قد کشیده ای که هر کدام در زیبایی فضای سبز شهر نقش بهسزایی دارد، ولی تبر شهرداری این روزها تنه درختان را نشانه گرفته است.

بی شک یکی از مطالبات اصلی مردم حفظ فضای سبز موجود است، اما هر از چند گاهی خبرهایی مبنی بر قطع درختان به دست شهرداری شنیده می شود و واکنش نشان ندادن متولیان فضای سبز آبادان، مردم را نسبت به برخورد قاطع مسئولان نا امید می کند.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حفظ محیط زیست و گسترش فضای سبز در شهرها و روستاها و تلاش مسئولان برای ایجاد فضای سبز، قطع درختان چه معنایی دارد؟ طی روزهای گذشته درختان محدوده کوی قدس و خیابان گمرک آبادان به بهانه تعریض خیابان قطع شدند و تا حدود زیادی در زیبایی چهره این خیابان ها اثر منفی گذاشته است.

** آیا برای تعریض خیابانها باید درختان قربانی شوند؟

محمد دهداری یکی از شهروندان آبادانی در این خصوص به ایرنا گفت: آبادان به لحاظ فضای سبز شرایط خوبی ندارد ولی در کمال تعجب همین تعداد اندک درخت نیز که در بلوارها مشاهده می شود، قطع می شود.

وی اظهار داشت: چند وقتی است شهرداری برای تعریض خیابان ها اقدام به قطع کردن درختان کوی قدس کرده و این مساله به لحاظ زیبایی شهر را نیز مخدوش کرده است. مریم قنواتی دیگر شهروند آبادانی نیز می گوید: در اینکه با افزایش وسیله نقلیه و خیابانهای کم عرض قدیمی، ترافیک سنگین وجود دارد، شک و شبهه ای وجود ندارد اما قطع درختان به بهانه تعریض خیابان ها از سوی شهرداری چندان مناسب نیست.

وی اظهار داشت: رویه ای که شهرداری آبادان در ماجرای تعریض خیابانهای شهر در پیش گرفته، مخالف حفظ محیط زیست است. این شهروند آبادانی گفت: اگر چه که پروژه تعریض خیابانهای این شهر اقدامی در راستای کاهش ترافیک ارزیابی شده است، ولی پرسش این است که آیا باید به دلیل اینکه خیابان ها عریض شوند درختان قربانی شوند؟

سازمان ها و نهادهای محافظ محیط زیست در ابادان نیز به این شیوه شهرداری اعتراض کرده و پاسخگویی شهرداری را خواستار شده اند. حسین جمال گلی مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز آبادان در این خصوص به ایرنا گفت:قطع درختان در بلوار قدس و همچنین خیابان گمرک با دستور شهردار آبادان برای تعریض خیابان ها صورت گرفته است.

وی اظهار داشت:شهردار آبادان پروژه ها و اهداف راهبردی و بزرگی در راستای خدمت رسانی و تحول چهره شهر آبادان در نظر دارند که یکی از این برنامه ها، اجرای طرح تعریض بلوار قدس با هدف سهولت در تردد وسایل نقلیه و ارتقاء ایمنی در محل است.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز آبادان افزود:درختان ' کهور' این بلوار در مسیر اجرای این طرح قرار داشت که طبق دستور شهردار، از سوی شهرداری منطقه ٢ قطع شد.

جمال گلی گفت:به طور قطع، پس از خاتمه عملیات تعریض این بلوار مجددا درختان زیباتری نظیر ' انجیر معابد، برهان، پی پل، خر زهره، شاهپسند و انواع گونه های گیاهی سازگار با شرایط اقلیمی منطقه' در این بلوار و دیگر نقاط شهر کاشته می شود.

برچسب ها: قطع درختان ، آبادان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار