شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴

سرپرست بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در حال حاضر نانوایی‌های خانگی تابع شرایط بهداشتی نیستند.

جعفر ربیهاوی اظهار کرد: طبخ نان خانوادگی در منازل توسط افراد تخلف محسوب شده و تابع هیچ شرایط بهداشتی نیست.

وی افزود: فعالیت نانوایی‌های خانگی از نظر بهداشتی و صنفی تخلف بوده و با پیگیری‌های انجام شده فعالیت آنان در شهرستان باید متوقف شود.

سرپرست بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص اقدامات شبکه بهداشت شهرستان در برخورد با نانوایی‌های خانگی گفت: تا زمانی که تامین آرد در حیطه کاری امور اجرایی فرمانداری‌ بود برخورد با این نانوایی‌ها در شرایط بهتری قرار داشت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر که تهیه آرد به صورت آزاد بوده بنابراین برخورد صنفی و بهداشتی با این نانوایی‌ها با مشکلاتی مواجه شده است.

ربیهاوی ادامه داد: با تمام این مشکلات بهداشت محیط شهرستان در یک هماهنگی با اتحادیه آرد و نان به دنبال راه‌ حل‌هایی برای جلوگیری از فعالیت این نانوایی‌ها خانگی در شهرستان آبادان است.

مزه بهتر نان خانگی سبب استقبال شهروندان آبادانی از نانوایی‌های خانگی است

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص علت استقبال شهروندان آبادانی از نانوایی‌های خانگی گفت: به سبب بافت شهری آبادان و طبخ نان به وسیله تنور در گذشته‌ها از سوی خانواده‌های آبادانی و طمع و مزه برتر این گونه از نان‌ها همچنان اقبال مردم برای فعالیت نانوایی‌های خانگی بیشتر است.

سرپرست بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان افزود: نانوایی‌های خانگی از نظر طعم و مزه به ذائقه شهروندان آبادانی بیشتر از نانوایی‌های مجاز در شهرستان نزدیک بوده و این یکی از عوامل استقبال طبخ نان خانگی در منطقه است.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از عوامل دخیل در این امر پخت محدودتر نان خانگی نسبت به نانوایی‌های شهرستان است که با تاثیر گذاری بر طعم و مزه سبب استقبال بیشتر شهروندان می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار