اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
پس از قتل عام کنوکارپوس های بی دفاع در اهواز :
تا چه وقت ، مردم ندانند چرا و به چه علت نفس های آنها بالا نمی آید و خفه گی های گاه و بی گاه گریبانشان را می گیرند،چرا یکبار برای همیشه متولیان دانشگاهی...

شوشان: دکتر امیر آب آب زاده فوق تخصص گوش ،حلق بینی و از فعالان اجتماعی استان خوزستان در خصوص قطع  درختان کنوکارپوس شهرستان اهواز آنهم بدون هیچ سند و پشتوانه علمی به شوشان گفت : واقع بسی جای تاسف است که اینگونه بدون هیچ دلیل ،منطق و پشتوانه علمی  دستور از بین بردن  فضای سبز شهر اهواز که برای سبز شدن و رشد نمودن هر کدام از این درختها ساعت ها کار،و میلیون ها ریال سرمایه ، در بدترین شرایط جوی صرف آن گشته تا به این مرحله رسیده است ،از بین می برند،ای کاش موضوع به همین جا ختم می شد،متاسفانه با فضا سازی غلطی که صورت گرفته است ، مردم و شهروندان ندانسته بصورت جداگانه یا درختان را قطع می نمایند یا با ریختن نفت،اسید و... پای این درختان می خواهند ،عامل تنگی نفسی را که به آنها به اشتباه معرفی شده از بین ببرند.

دکتر آب آب زاده در ادامه گفت : آیا دود قهوه ای رنگی که گاه و بیگاه افق شهر اهواز را به اشغال و رنگ خود در آورده را نیز حتما کنوکارپوس ها تولید می نمایند ! در هیچ جای دنیا هیچگونه گزارش و یا سندی از ایجاد آلودگی توسط کنوکارپوس تاکنون گزارش نشده است. دوستان دانشگاهی ما در تماسی که با وزارت بهداشت کویت داشته و از آنها درخصوص آلودگی کنوکارپوس سئوالاتی داشتند که پاسخ شنیده اند با آزمایش ها و تحقیقاتی که برروی این گونه گیاهی داشته اند هیچگونه منشاء آلودگی که این درخت تولید کند مشاهده و ثبت ننموده اند. 

این متخصص اهوازی گفت: یک سئوال از این عزیزانی که تصمیم به از بین بردن فضای سبز شهر اهواز گرفته اند دارم.  آیا شما تضمین می دهید با قطع گسترده درختان ، دیگر هیچ شخصی در اهواز نفسش به دلیل آلودگی هوا تنگ نمی شود ؟ آیا هیچ باران اسیدی دیگر باریده نخواهد شد؟ همه می دانیم که علت اصلی آلودگی شهر اهواز از کارخانجات صنعتی آلوده کننده اطراف اهواز و یا حتی در دل اهواز مانند صنایع فولاد، نفت،کربن بلاک و... می باشد. در مطالعات علمی معتبری که در دنیا صورت گرفته شایع ترین و موثر ترین علت تنگی نفس را متاسفانه عواملی شمرده اند که همگی در اهواز و اطراف آن از طریق کارخانجات صنعتی به ریه مردم هدایت می شود. تاکی مردم ندانند چرا و به چه علت نفس های آنها بالا نمی آید و خفه گی های گاه و بی گاه گریبانشان را می گیرند. چرا یکبار برای همیشه متولیان دانشگاهی و مسئولین و بزرگان استانی اراده و همتی برای روشن شدن و حل  این معضل بزرگ بیش از یک و نیم میلیون نفر مردم اهوازی از خود نشان نمی دهند . مردم حق دارند بدانند چرا سرفه می کنند و بسختی نفس می کشند، لطفا دیگر گیاه بی زبان و بی دفاعی را کاندیدای قربانی شدن نکنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار