اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
حاشیه های سفر وزیر راه و شهرسازری به خوزستان + سخنان وزیر راه / سخنان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان / سخنان رئیس پلیس راه خوزستان
سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان و افتتاح چندین پروژه ، حاشیه های مختلفی به دنبال داشت...
شوشان: سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان و افتتاح چندین پروژه ، حاشیه های مختلفی به دنبال داشت. در این سفر پروژه جاده کمربندی غرب اهواز به طول ۱۲ کیلومتر و اعتبار هزینه شده هزار و 200 میلیارد ریال بهره برداری شد.

•        به گزارش شوشان، وزیر راه و شهرسازی در سفر امروز خود به خوزستان به همراه استاندار خوزستان، جمعی از معاونان وزارتخانه، نمایندگان خوزستان در مجلس و مدیران راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها با بالگرد از محورهای ارتباطی اهواز ـ هفتگل ـ ‌ایذه ـ دهدز و محور اهواز ـ ‌رامهرمز ـ ایذه به صورت هوایی بازدید کرد.

در این سفر حضور نمایندگان اهواز و همچنین نماینده رامهرمز دوشادوش وزیر ، در حالی بود که با قهر دیگر نماینده خوزستان همراه شد. گلمرادی نماینده ماهشهر از جمله نمایندگان معترضی بود که به دلیل بی توجه وزرات راه و شهرسازی ، وزیر را در این سفر همراهی نکرد. وی در این زمینه گفته است که در اعتراض به عملکرد دو دهه اخیر وزارت راه و شهرسازی و بی‌توجهی به توسعه و بهبود جاده‌های بین شهری حوزه انتخابیه‌ام، وزیر راه و شهرسازی را در سفر به خوزستان و بندر ماهشهر همراهی نخواهم کرد.

اعتراض برخی از کارکنان راهداری به کاهش حقوق و عدم پرداخت به موقع ، از جمله حاشیه های سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان بود. این کارکنان اعتراض خود را به الباجی نماینده مردم اهواز منتقل کردند و الباجی نیز در پاسخ گفت که چرا به وزیر راه چیزی نمی گویید و سکوت کرده اید؟!

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح جاده کمربندی غرب اهواز گفت که استان خوزستان به خاطر وجود بنادر مهمی چون بندر امام خمینی (ره)، ‌بندر خرمشهر و آبادان، یکی از مهمترین نقاط حمل و نقل کشور محسوب می‌شود. استان خوزستان یکی از کریدورهای عمده حمل و نقلی ایران است. در حقیقت به دلیل داشتن بنادر در همه حوزه های هوایی، دریایی، زمینی و ریلی جزو اصلی ترین کریدورهای حمل و نقل کشور است.


 • آخوندی با اشاره به اهمیت کمربندی اهواز گفت که کمربندی اهواز اهمیت زیادی دارد زیرا شهر اهواز بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که باید ترافیک را به خارج از شهر هدایت کنیم. وی این را هم گفت که کل کمربندی غرب اهواز ۸۴ کیلومتر است که ۴۸ کیلومتر آن قبلا زیربار ترافیکی رفته و امروز نیز ۱۲ کیلومتر از آن را به بهره برداری رساندیم.

وزیر راه و شهرسازی محور اهواز به ‌رامهرمز و بهبهان‌ و محور باغملک به ایذه به سمت شهرکرد را دارای اهمیت زیاد دانست و اظهار امیدواری کرد که در این سفر به آن‌ها توجه ویژه شود.

منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در آیین بهره برداری از جاده کمربندی غرب اهواز با بیان اینکه اهواز تنها کلانشهری است که رینگ کمربندی آن تکمیل نشده است، گفت که مجموع طرح کمربندی اهواز طول 84 کیلومتر است که بخشی از آن طی سال‌های گذشته بهره برداری شده و با بهره برداری از این طرح، کمربندی حدفاصل محور اهواز ـ سوسنگرد به سمت اهواز ـ آبادان باقی می‌ماند که عملیات ساخت آن نیز به زودی آغاز می شود.

سخنان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان

یک هزار کیلومتر راه روستایی در قالب ۸۰ پروژه با اعتبار ۱۱۹ میلیارد تومان در خوزستان در دست اجرا داریم. منوچهر  امروز به بهانه این پروژه (کمربند غرب اهواز) در حقیقت ۱۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۲ کیلومتر راه روستایی و چهار هزار واحد مسکن مهر را افتتاح می کنیم.

با توجه به سیاست های وزارت راه و شهرسازی و هماهنگی استاندار در راه روستایی به جای ۸۰۰ کیلومتر حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر کار در دست اجرا داریم.

جهش در راه روستایی ۶۴ درصد بیشتر برخورداری از راه روستایی را نداریم برای همین فشار وارد کردیم تا بتوانیم یک توسعه هماهنگ بین راه اصلی و شبکه ای بودن راه های روستایی ایجاد کنیم.

 سخنان رئیس پلیس راه خوزستان در حاشیه افتتاح کمربند غرب اهواز

از ۲۰ آبان تا ۵ آذر ماه پایانه تجاری چذابه به منظور تسهیل در تردد زائران حسینی تعطیل می شود. از ۱۵ آبان طرح اربعین را با افزایش نیروها و تیم های پیاده و گشت خودرویی اجرا می کنیم. در بحث پارکینگ نیز در مرزهای شلمچه و چذابه با ساخت دو پارکینگ جدید ۷۰ درصد مشکلات سال گذشته حل می شود.

خودروهای شخصی، ماشین های مسافربری و اتوبوس ها در پارکینگ ها سازماندهی می شوند. هر پارکینگ در نظر گرفته شده در مرز نیز ظرفیت ۵۰ هزار خودرو را دارد.

از ۲۰ آبان تا ۵ آذر ماه پایانه تجاری چذابه را به منظور تسهیل در تردد زائران حسینی تعطیل می کنیم. در همین بازه زمانی برای اتوبوس های حامل زائران نیز محدودیت هایی اعمال کردیم که محور ایذه ـ دهدز جزو این محدودیت ها است و محور اهواز ـ اندیمشک را جایگزین می کنیم.

جاده جدیدی که برای چذابه در نظر داریم که از پارکینگ بستان تا چذابه خواهد بود و تقریبا همه بار ترافیکی به این جاده منتقل می شود. محور قدیم بستان به چذابه هم به صورت یک طرفه از سمت چذابه به بستان در تاریخ ۲۰ آبان تا پنجم آذر استفاده می شود.

نیروهای مستقر را از ۱۵ آبان مستقر کنیم. در این ایام از نیروهای پلیس راه استان و استان های همجوار استفاده می شود، البته از مرکز به پلیس راه و راهور نیز تعدادی نیرو اختصاص می دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار