اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
هیاهو در شورای برنامه ریزی خوزستان / بی احترامی به نمایندگان استان و بی نظمی در برگزاری جلسه / از ناپدید شدن نامه های نماینده شادگان تا قسم نماینده خرمشهر/واکنش نمایندگان خوزستان به سخنان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی/ یک نماینده : آقای شریعتی نگذارید جواب شما را بدهم !
شست شورای برنامه ریزی خوزستان با حضور وزیر راه و شهرسازی حاشیه های مختلفی به دنبال داشت. از ناپدید شدن نامه هایی که استاندار ...
شوشان: نشست شورای برنامه ریزی خوزستان با حضور وزیر راه و شهرسازی حاشیه های مختلفی به دنبال داشت. از ناپدید شدن نامه هایی که استاندار به نماینده شادگان داده بود تا قسم حضرت عباسی نماینده خرمشهر به وزیر و پیامک های شخصی نماینده ایذه و ... از جمله حاشیه هایی بود که در شورای برنامه ریزی مطرح شد و تعجب همگان را برانگیخت.

به گزارش شوشان ، بی احترامی به حضور نمایندگان مجلس و در کنار آن برخوردهای تند نمایندگان با وزیر راه و نوع سخنانی که گفته شد ، از عدم هماهنگی در بین نمایندگان مجلس و همچنین بی برنامگی متولیان برگزاری نشست ، حکایت می کرد

بی نظمی های حاکم بر جلسه ، مطرح شدن موضوعاتی که شاید چندان ربطی به وزیر راه نداشت ، عدم هماهنگی بین نمایندگان و کلام های گاها متضاد با یکدیگر و ... همگی دست به دست هم داد تا نشستی که می توانست نتیجه ی بهتری برای خوزستان در بر داشته باشد ، بدون نتیجه و صرفا با بیان یکسری مشکلات پایان بیابد. 

در سفر وزرا به استان ها ، مجمع نمایندگان هر استان ، یک یا دو هفته قبل از سفر ، نشست های متعددی برگزار می کنند تا خواسته ها و مطالبات مردمی به صورت مکتوب منتقل شود تا نتیجه ی بهتری از آن حاصل گردد. آنچه در نشست شورای برنامه ریزی شاهد آن بودیم نشان می داد که مجمع نمایندگان استان نه تنها هماهنگی خاصی برای بیان مطالبات نداشتند بلکه در برخی مواقع با ترک جلسه و نقض کردن و یا قطع سخنان یکدیگر ، شرایطی را رقم زدند که شورای برنامه ریزی جز تنش و جنجال ، خروجی خاصی نداشته باشد.

نوع بیان نمایندگان در برخی مواقع به گونه ای بود که حتا استاندار نیز زیر سوال برده شد. به عنوان نمونه ، یکی از نمایندگان در آخر سخنان خود خطاب به استاندار گفت که " آقای شریعتی ! بنده شما را دوست دارم اما نگذارید جواب شما را بدهم و آنچه را که نباید بگویم !

به گزارش شوشان ، متن و حواشی شورای برنامه ریزی با حضور وزیر راه و شهرسازی در ذیل می آید : 

امید حاجتی: تکمیل طرح های جامع و تفصیلی

در ابتدای نشست ، حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بازنگری طرح جامع کلانشهر اهواز که چندین سال در اجرای آن وقفه ایجاد شده بود برای تصویب ارائه کرد. وی گفت که از ابتدای سال ، یکی از موضوعاتی که در شورای برنامه ریزی تصویب شد ، تکمیل طرح های جامع و تفصیلی بود. در این سال ها تلاش های زیادی انجام شده و در فرایند طرح جامع اهواز ، اداره کل راه و شهرسازی اقدامات خوبی انجام داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان: ورود شریعتی به طرح جامع شهر اهواز

رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی نیز در توضیح طرح جامع کلانشهر اهواز گفت که طرح جامع و تعیین تکلیف آن ، برای هویت توسعه ای کلانشهر اهواز مهم است. در این بین جلسات مشترکی با تیم فنی شهرداری اهواز برگزار شده و به صورت میدانی تمام اختلاف نظرها بررسی و به نقطه نظرات مشترک رسیده ایم. از آنجا که طرح جامع کلانشهر اهواز مهم بود ، دکتر شریعتی استاندار خوزستان شخصا ورود کرد و علی رغم مشغله هایی که داشت ، شخصا خودشان کارگروه زیربنایی را مدیریت کردند.

آغاز جنجال با طرح واگذاری اختیارات به دبیرخانه

امید حاجتی در ادامه این نشست ، از ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام و لزوم عدم تعریف پروژه های جدید در شورای برنامه ریزی شهرستان ها سخن گفت. وی گفت که یکی از مصوبات و اختیارات که مطرح می شود و امیدواریم با آن موافقت شود این است که دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان راسا بر اساس پروژه های نیمه تمام که در سنوات قبل در شهرستان ها تصویب شده ، تصمیم گیری و اقدام نماید. 

اولیت اصلی ؛ تکمیل پروژه های نیمه تمام

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت که تقریبا 30 درصد از پیشنهادات شورای برنامه ریزی شهرستان ها ، خارج از چارچوب و قوانین است. پروژه های نیمه تمام که در اولویت تکمیل بوده به آن توجه نشده و پروژه های جدید با کمتر از یک دوم اعتبار آغاز شده که این خلاف قوانین و چارپوب است.  به جهت آنکه این رفت و برگشت ها وقفه ای در اجرای پروه های نیمه تمام ایجاد نکند ، این اختیار را می خواهیم که دبیرخانه شورا راسا اقدام کند.

انتقاد چنگلوایی از سخنان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی 

در جریان رای گیری برای واگذاری اختیارات به دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ، بحث ها بالا گرفت. در اولین مورد ، چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی در مقام یک منتقد سخن گفت. وی گفت که ما خبری از نتایج کمیته های برنامه ریزی در شهرستان ها نداریم که بخواهیم تصمیم بگیریم که کل اختیارات را به دبیرخانه بدهیم. حداقل نتایج را باید در اختیار دستگاه های اجرایی بگذارد تا بر طبق آن تصمیم گرفته شود ! نباید فی البداهه تصمیمی گرفته شود.

ورود شریعتی به انتقادات چنگلوایی

پس از مطرح شدن برخی انتقادات ، شریعتی استاندار خوزستان گفت: اینکه در ابتدا پروژه های نیمه تمام استان را اجرا کنیم، تصمیمی است که گرفته شده و آن را به فرمانداران تفویض اختیار کرده ایم و در این زمینه برای توزیع اعتبارات نيز چارچوب خاصی داریم.  ممکن است یک سری خطاها در کارکرد کمیته برنامه ریزی شهرستان ها نسبت به سیاست های استان و همچنین ضوابط کشور وجود داشته باشد.  اگر نیاز به شروع پروژه جدید باشد، باید آن را انجام دهیم اما اگر دلیل قانع کننده ای برای اجرای آن نباشد، طبق سیاست های استان عمل خواهیم کرد و باید پروژه های نیمه تمام را اجرا کنیم. 

شریعتی گفت که برای تصویب شدن برخی از طرح ها نیاز به اجرای کار کارشناسی است و در برخی از موارد حتی استاندار هم امکان اعمال نظر ندارد. در این بین و برای از بین بردن اختلافات لازم است بین بین فرمانداران ،  سازمان برنامه ریزی و دستگاه مربوطه ، جلسه ای برگزار شود و نتایج جمع بندی گردد. 

چنگلوایی حرف ما را بر هوا کرد !

واگذاری اختیارات به دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با انتقادات رییس جهاد کشاورزی ، به تصویب نرسید. امید حاجتی با انتقاد از عدم تصویب به کنایه گفت که "چنگلوایی حرف ما را بر هوا کرد " !

توقف تصویب طرح جامع شهر اهواز

در ادامه نیز در جریان طرح جامع شهر اهواز ، پس از انتقادات صورت گرفته از سوی نمایندگان تصویب نشد. در این زمینه استاندار گفت که  تصویب طرح جامع اهواز را تا دو یا سه هفته دیگر متوقف خواهیم کرد تا نظرات نمایندگان هم در این زمینه اعلام و دريافت شود و در صورت امکان، این نظرات اعمال شوند.

سخنان حاجتی به نمایندگان و آغاز جنجال 

جنجال در شورای برنامه ریزی ، از سخنان حاجتی در پاسخ به انتقادات مطرح شده از سوی نمایندگان شکل گرفت. سخنان حاجتی رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان در خطاب به نمایندگان مبنی بر اینکه «در فرآیند تصویب طرح جامع کلانشهر اهواز جایی پیش بینی نشده که نظر و ملاحظات نمایندگان لحاظ شود» باعث واکنش نمایندگان شد.

همایون یوسفی: نظرات نمایندگان باید دیده شود

همایون یوسفی نماینده اهواز به عنوان اولین منتقد طرح جامع شهری سخن گفت. وی گفت که  قصد صحبت نداشتم اما بنا بر ضرورت چند نکته ای می گویم. طرح جامع یک شهر آینده یک شهر را مشخص می کند. درخصوص اهواز صحبت کردن شاید وقت خیلی بیشتری را می طلبد و نقطه نظرات متفاوتی موجود باشد که در حوصله جلسه اینچنینی نیست. 

تهدید به ترک جلسه از سوی نماینده اهواز

یوسفی در ادامه گفت که درست است جایگاهی برای نمایندگان در شورای برنامه ریزی دیده نشده و فقط دو ناظر حق رأی دارند اما نظرات نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم باید اعمال شود.پس اگر عضویت نداریم بهتر است که جلسه را ترک کنیم و دلیلی بر حضور در جلسه نیست.  ای کاش دستور جلسه به اعضای شورای برنامه‌ریزی اطلاع رسانی می‌شد و از قبل نیز افراد ذی ربط در مورد هر دستور از موضوع اطلاع داشتند و با آمادگی حضور پیدا می کردند.  این طرح 8 سال است که به طول انجامیده و اگر یک ماه دیگر با هدف در جریان قرار گرفتن نمایندگان اهواز از این طرح ادامه یابد مشکلی پیش نمی‌آید در غیر اینصورت ما از اختیارات قانونی خود استفاده می کنیم.

ضرورت تغییر نگرش به خوزستان

یوسفی نماینده اهواز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به وزیر راه و شهر سازی گفت که زمانی که وزیر نفت به خوزستان آمده بودند مطرح کردیم که سرمایه گذاری در خوزستان به تولید مضاعف ثروت ملی کمک می‌کند و یکی از حوزه‌هایی که در سرمایه گذاری خوزستان اثر مضاعفی دارد همین حوزه وزارت راه و شهر سازی است. اگر بخواهیم که یک توسعه پایدار در خوزستان داشته باشیم باید یک تغییر نگرشی ایجاد شود. 

ورود نماینده ایذه و ماجرای پیامک های شخصی

در ادامه ، نماینده ایذه و باغملک موضوع طرح جامع کلانشهر اهواز را به مشکلات حوزه انتخابیه خود گره زد و سپس به انتقاد از کمکاری ها پرداخت. وی گفت که وقتی طرح توسعه و جامع شهر اهواز را توضیح می دادید با این بودجه‌های ابلاغی فکر می‌کنم طرح توسعه‌ای به این شکل در خوزستان افسانه باشد. 

خوزستان به فراموشی سپرده شده است

خادمی این را هم گفت که در حوزه باغملک و ایذه برای هر ماه به تعداد هر نفر یازده هزار تومان برای توسعه شهر به فرمانداران داده شده است ! به جای تلف کردن وقت باید هماهنگ شویم و برای استان بودجه بگیریم؛ بودجه استان نسبت به سال 89 کاهش‌ داده‌اند این در حالی است که بودجه برخی از استان‌ها تا 300 برابر افزایش داشته است. اگر بودجه نگیریم به هیچ جا نمی رسیم. واقعیت این است که استان به فراموشی سپرده شده است.

ما را به حال خود رها کنید 

انتقاد از وضعیت جاده های ایذه و باغملک ، از دیگر سخنان خادمی نماینده ایذه بود. وی خطاب به وزیر گفت که آقای وزیر ! شما حوزه انتخاباتی بنده را ملاحظه کردید. باید تکلیف جاده‌‌های ایذه و باغملک مشخص شود و اگر منابع مالی برای ساخت و مرمت این جاده ها  وجود ندارد پس چرا در کشور آزادراه های بزرگ ایجاد می‌شود. اگر دولت نمی‌تواند کاری انجام دهد پس ما را به حال خود رها کنید.

پیامک های نماینده ایذه و باغملک

خادمی در ادامه به پیامک هایی که بر روی موبایلش آمده بود اشاره کرد و گفت که در جریان بازدید هوایی وزیر راه از ایذه و باغملک ، خیلی ها به من پیامک دادند که چرا وزیر با ماشین به ایذه و باغملک سفر نکرد تا از نزدیک اوضاع را رصد کند و جاده های مرگ را ببیند ! 

انتقاد الباجی نماینده اهواز از سخنان حاجتی

الباجی نماینده اهواز نیز دیگر سخنران نشست شورای برنامه ریزی بود. وی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: آقای حاجتی! در اطراف شهر اهواز شش شهر حمیدیه، کوت عبدالله، شیبان، ویس، ملاثانی و الحایی وجود دارند که بیشترین فاصله آن‌ها با مرکز شهر ۱۰ کیلومتر است و معمولا سرریز جمعیت کم برخوردار اهواز به سمت آنهاست. برنامه ریزی استان پاسخ دهد که چرا به جای اینکه به این شهر‌ها خدمات رسانی کند، ۴ هزار میلیارد ریال سرمایه در شهر رامین در ۴۰ کیلومتری اهواز بدون مطالعه اجتماعی، محیط زیستی و بدون استفاده هزینه کرده است؟ رایم تبدیل به متروکه ای شده است. 

این که می گویید دخالت نکنید ظلم است

   الباجی با بیان اینکه طرح های شیرین شهر و رامین شهر شکست خورده اند گفت که شیرین شهر را تاسیس کردید و به التماس معلولان افتاده‌اید که در آنجا سکونت کنند اما آن‌ها حاضر نیستند. حالا می‌گویید «ما نمایندگان را دعوت نکرده‌ایم!» ما نماینده‌های مردم هستیم باید در جریان ریز امورات قرار بگیریم. چرا وقتی به مسائل برنامه ریزی و حساس استان می‌رسد می‌گویید شما دخالت نکنید؟ این انصاف نیست بلکه اجحاف است. شما در برنامه ریزی اعتباری اهواز را نادیده گرفته‌اید، در حالی که اهواز و شهرستان‌های تابعه مشکلات آب، فاضلاب، برق و عمران دارد. اینکه می‌گویید دخالت نکنید این ظلم است .

 • چرا نمایندگان مردم حق دخالت ندارند در حالی که امروز در حاشیه بازدیدهای وزیر راه و شهرسازی مردم مشکلاتشان را به وزیر نگفتند ولی با نمایندگان صحبت کردند چرا که معتقدند نماینده زبان گویای مردم است.

اقبال محمدیان : از نظرات شهرداران استفاده شود

اقبال محمدیان نماینده رامهرمز و رامشیر که سابقه فعالیت در شهرداری را در کارنامه مدیریتی دارد ، خواستار استفاده از نظرات شهرداران در طرح جامع شهری شد. وی گفت که  طرح جامع شهری باید با حضور و مشاوره از شهرداران انجام شود و معتقدم که طرح جامع شهری باید با حضور و مشاوره از شهرداران انجام شود.

محمدیان این را هم گفت که با توجه به اینکه پیش از نمایندگی ، در شهرداری اهواز مشغول به کار بودم معتقدم که طرح جامع شهری باید با حضور و مشاوره از شهرداران انجام شود. شهرداران به دلیل ارتباط مستقیمی که با فضای شهری و مردم دارند می‌توانند کمک موثری به این طرح داشته باشند.

انتقاد از طرح های کارشناسی نشده

وی با انتقاد از طرح های کارشناسی نشده در سطح شهرها گفت که برخی از طرح‌ها انجام شده که در آن طرح ، جایی برای آرامستان‌ها دیده نشده است!  کلید شهر در دست شهرداران است ولی مهندسین مشاور طرح‌ها به این موضوع مهم و اساسی بی توجه هستند. طرح استادیوم  نمونه یک طرح کلان است و در دهه پنجاه قرار بود این ورزشگاه به یک دهکده گردشگری تبدیل شود اما این اتفاق رخ نداد. اگر اهواز حرکت و رشد داشته باشد سایر شهرستان‌ها نیز حرکت می‌کنند چون شهرستان‌ها از اهواز الگوبرداری می‌کنند.

جنجال سخنان نماینده شادگان

در ادامه این نشست ، سخنان ناصری نژاد نماینده شادگان ، بار دیگر سبب جنجال در شورای برنامه ریزی شد. ناصری نژاد نماینده شادگان از همه مشکلات سخن راند ؛ از مسکن مهر گرفته تا طرح های فاضلاب و جاده ها. در نهایت نیز خطاب به حاجتی مدیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت که شما از قانون می‌گویید که نمایندگان در اجرای طرح جامع اهواز "کاره‌ای نیستید" این در حالی است که مردم می‌گویند چرا نماینده ما پیگیری نمی‌کند. پس به مردم نداشتن حق نمایندگان در امورات استان  را اطلاع رسانی کنید.

وزیر در فصل گرما می آمد !

ناصری نژاد این را هم گفت که بیش از سه ماه است که می‌شنویم وزیر راه و شهرسازی به خوزستان سفر می‌کند. دوست داشتیم وزیر در هوای گرم به خوزستان تشریف‌فرما شوند تا از نزدیک گرمای شدید و گرد و خاک خوزستان را مشاهده کنند.

نماینده شادگان از وضعیت راه آهن و جاده ها و بنادر هم انتقاد کرد و گفت که اینکه هنوز خط آهن خوزستان متعلق به دوران رضاشاه است یکی از دردهای مردم بوده؛ در حالی که بهبود وضعیت راه آهن را در سایر استان ها داریم ولی توجهی به خوزستان نشده است. چه شده که خط راه آهن خوزستان همچنان باید فرسوده باقی بماند و مردم خیلی در انتظار باشند. استان خوزستان بیشتر فرودگاه هایش متعلق به نفت و یا نیروهای نظامی است. در بحث بنادر نیز وضعیت به شکل قبل از انقلاب مانده و حتی خیلی از ظرفیت ها از بین رفته است.

نماینده شادگان خطاب به استاندار خوزستان گفت که آقای شریعتی!  سه ماه پیش خدمت تان آمدم و چندین نامه دادم و شما دستور پیگیری دادید اما الان نمی دادنم نامه هایم چه شده و کجا رفته ؟!

عامر کعبی: ۹۵ درصد از بودجه کشور صرف حقوق شده است

عامر کعبی نماینده آبادان نیز از دیگر سخنرانان این نشست بود. وی گفت که بنده عضو کمیسیون اقتصادی هستم و میدانم که ۹۵ درصد از بودجه کشور صرف حقوق و دستمزد شده است.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت که تمامی مشکلات را دوستان مطرح کردند شما نیز از مطلع هستید. دچار انباشتگی و متورم شدن مشکلات شدیم و مردم فقط از ما تقاضا دارند تا مشکلات حل شوند. جمعیت یک و نیم میلیون نفری آبادان در گذشته، اکنون به 300 هزار نفر رسیده و اين به آن معنی است که جمعیت آبادان در سراسر کشور مهاجر هستند.

بدهی های وزارتخانه به پیمانکاران

عامر کعبی در ادامه گفت: در بحث کارهای عمرانی وزارت راه تقریبا محدود است و بدهی های بسیاری به پیمانکاران دارد و با توجه به اینکه پیمانکاران قسمت عمده ای از مشکلات عمرانی و اشتغال کشور را حل کرده اند، امروز بدهکار شده و به آستانه ورشکستگی رسیده اند. عراق بزرگترین بندر خود را در جنوب این کشور با هزینه پنج میلیارد دلار راه اندازی می کند و قطعا بندرامام (ره) را تحت شعاع خود قرار می دهد. بنابراین باید برای حل این مشکل مطالعاتی انجام و در صورت امکان با آن مقابله کرد.

نماینده شوشتر: از موضوعات بی اطلاعم

گیلانی نماینده شوشتر در شورای برنامه ریز سخن به انتقاد گشود و گفت که  بنده نماینده ناظر در شورای برنامه ریزی هستم اما به عنوان نماینده ناظر از موضوعات بی اطلاع هستم. چون منتخب نمایندگان هستم حتما از قبل موضوعات را مطرح کنید تا با یک امادگی در جلسه حاضر شویم تا چنین چالش هایی ایجاد نشود. عقب ماندگی هایی که مطرح می شود معناش این نیست که کسی کار نکرده اما حیقتا عقب ماندگی جدی است 

گیلانی گفت که یکی از مشکلات جدی ما موضوع نقاط حادثه خیز خوزستان است. این نقاط باید رسیدگی و اولویت بندی شوند.  خوزستان قطب کشاورزی، نفت و صنعت و معدن است و پیشنهاد دارم که برای توسعه خوزستان از این وزارت ها نیز کمک گرفته شود و به بحث های جاده ای ورود پیدا کنند. اکر بودجه نمی رسد از طریق اینه ا می شود کار کرد. 

آقای شریعتی نتیجه جلسات چه شد؟!

وی خطاب به استاندار خوزستان گفت: آقای شریعتی  نتیجه جلساتی که برگزار می‌شوند را باید از چه کسی دریافت کنیم. نامه می دهیم یا مصوبه می گذاریم در استان . 

جنجالی ترین سخنان در شورای برنامه ریزی

 • سخنان سامری نماینده خرمشهر شاید جنجالی ترین سخنانی بود که در شورای برنامه ریزی گفته شد. تهدید به ترک جلسه و انگشت اتهام به سمت استاندار و وزیر راه و بیان اینکه " جلسات صرفا برای میوه خوردن نیست " توجه و تعجب همگان را برانگیخت.

جلسات صرفا برای میوه خوردن نیست

 • نماینده خرمشهر خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت که جلسات شما در استان خوزستان فقط برای میوه خوردن نباشد و حضرت عباسی کاری برای این استان بکنید. در خصوص مشکلات استان حرف برای گفتن داریم و این تعارفات فعلی را چهار سال قبل با وزرای قبلی هم داشتیم.

مدیران خوزستان به شما اطلاعات غلط می دهند

 • وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت که یک سئوال از شما دارم و آن هم این است که در رابطه با راه های خوزستان چه کاری انجام دادید؟ ۷۵ درصد از منابع درآمدی کشور در خوزستان است و مدیران کل حاضر در این جلسه با شما تعارف می کنند و اطلاعات غلط به شما می دهند. کشاورزی خوزستان مرده و آبی نیست که در اختیار این کشاورزان قرار بگیرد. جوانان خوزستانی به خاطر بیکاری و بی عدالتی های موجود در خوزستان به خارج از کشور رفته اند. مردم در خوزستان خواسته های واقعی دارند و خواسته هایشان  بنی اسرائیلی نیست، متأسفانه با وجود این منابع گازی و نفتی هنوز جوانان بیکار هستند و اصلا مردم ما تعارفات ندارند.

 • سامری این را هم گفت که چه آزادراه یا بزرگراهی در خوزستان افتتاح کردید؟ چهار سال پیش در همین سالن بحث توسعه خوزستان مطرح بود ولی چه کاری انجام شد؟ هر روز یک برنامه ریزی پیاده می شود. گمرک خرمشهر در سال ۹۳ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به منطقه آزاد می دهد بگوئید چه کاری برای خرمشهر انجام شده است؟  استاندار اینکه اعلام می کند وزیر راه با تمام معاونان آمده مگر نیکزاد نمی آمد؟ باید بدانیم کاری انجام شده است؟ واقعا برای خوزستان کاری کنید و فقط میوه نخورید و حرف بزنید. انتقاد سفت و سختی از رئیس جمهور داریم و در مجلس هم پیگیری می کنم.

شرفی نماینده آبادان: لزوم پویایی اقتصادی در مرزها

غلامرضا شرفی نماینده آبادان نیز اینگونه سخنان خود را در شورای برنامه ریزی آغاز کرد: در گذشته از اروندرود تا فاو نزدیک به ۲۰ کیلومتر بود ولی امروزه می تواند منشأ تحولات باشد. اگر مرزها حرکت پویا در جهت رشد اقتصادی، بازرگانی و تجاری نداشته باشند آن وقت از توسعه عقب می مانیم.

مسیر توسعه خوزستان سیستمی نیست

شرفی گفت که متأسفانه مسیر توسعه به صوت سیستمی در خوزستان دیده نشده است. خوزستان بر ۵۰۰ کیلومتر راه کشور تکیه دارد ولی اگر گردشگر خارجی بخواهد از مرزهای این استان وارد شود باید ۱۲۰ کیلومتر تا شهر اهواز طی کند در صورتی که اگر مناطق نزدیک به مرزها را توسعه دهند دیگر نیاز به طی این همه مسیر نیست.






























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار