شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
گلمرادی نماینده ماهشهر منفعل عمل کرد؟
بالاخره مراسم معارفه ی مدیر عامل جدید پتروشیمی فن آوران، پس از هشت ماه اداره توسط سرپرست، در اواخر هفته جاری برگزار می شود.
شوشان: شنیده شده است که بالاخره مراسم معارفه ی مدیر عامل جدید پتروشیمی فن آوران، پس از هشت ماه اداره توسط سرپرست، در اواخر هفته جاری برگزار می شود.

پنج ماه درگیری و جدل فراوان برای انتخاب مدیرعامل این شرکت، که وضعیت بسیار نابسامانی داشته و در هفته گذشته تحصن کارمندان آن نیز رسانه ای شده بود، به پایان خود نزدیک شده و باز هم گزینه ای شبه بومی برای مدیریت پتروها بر بومی ها ترجیح داده شده است. 

به گزارش شوشان، در پنج ماه گذشته تلاش های بسیاری برای انتخاب مدیر عاملی بومی برای این شرکت که از معضلات فراوانی رنج می برد در جریان بوده است که با نگاهی گذرا به متن و حواشی آن متوجه رد پای حضور مدیرانی از تمام سطوح استان و تهران برای اثرگذاری بر نتیجه می شویم. تلاش هایی که بی هیچ سرانجامی در برابر خواسته های هلدینگ تاپیکو و مهندس پیوندی به پایان رسید. در راس این مجادلات باید به تلاش های علی گلمرادی نماینده ماهشهر اشاره کرد که پیش از انتخابات با وعده گزینش مویران بومی بر سر کار آمد و بعدتر با عدول از آن شعار، به وعده ی  تلاش برای مدیر پروری افول کرد.

نگاهی به تعاملات اخیر گلمرادی در سیاست، موجب درک بهتری از این عقب نشینی وی در برابر مهندس پیوندی (یک مدیر رده پنجم در وزارت رفاه و مدیر عامل تاپیکو) می شود و نشان میدهد چرا این نماینده با وجود تحصنات فن آوران حتی یک موضع گیری معتدل از خود نشان نداد. تعاملاتی که بر اصل قهر و عدم مواجه با مشکلات استوار است و در قرن مذاکره و گفتمان به شوخی ای بیش نمی ماند.

گلمرادی در آستانه سفر عباس آخوندی وزیر راه به خوزستان و شهرستان ماهشهر با صدور اطلاعیه ای در فضای مجازی، قهر را بر بحث ترجیح داده و حتی حاضر به شرکت در جلسه راهبردی برنامه ریزی استان نشد؛ جلسه ای که با تجمع مدیران ارشد استان می تواند موجب اخذ امتیازات بسیاری برای هر شهر شده و برنامه های سال های بعد در آن تقنین می شود. ایستگاه قطار ماهشهر با حضور و سخنرانی نماینده شادگان افتتاح می شود و وزیر راه بدون درک مشکلات مردم حوزه انتخابیه بندر ماهشهر راهی اهواز می شود.

 تعاملات گذشته گلمرادی با وزیر نفت، معصومه ابتکار و نیز نیروهای سیاسی بندر ماهشهر همه در راستای رفتار اخیر این نماینده ارزیابی می شود. هم اکنون نیز جدال لفظی و بیانیه ای میان این نماینده و بخشی از همراهان وی در انتخابات گذشته به شدت در فضای مجازی در جریان است و دو طرف اتهاماتی را متوجه هم می کنند و متاسفانه فضای وحدت و اتحاد را در میان نیروهای دلسوز منطقه خدشه دار نموده است. اتفاقاتی که به تعطیلی یک ماهه دفاتر این نماینده در هندیجان نیز منجر شده است(به نقل از کانال های محلی). 

با این توضیحات می توان علل شکست تلاش نماینده را در ماجرای انتخاب مدیر عامل بومی بهتر درک کرد. عدم تسلط بر روش های مذاکره و گفتمان با مسئولان، فقدان استراتژی مشخص در اتخاذ تصمیمات، عدم ایستادگی بر مواضع، ارتباط بسیار ضعیف با مسئولان کشوری و حتی شهرستان و نگاه شهردار محور به معضلات منطقه موجبات طی نمودن مسیرهای اشتباه و نتایج ناخواسته در برآوردن مطالبات منطقه گشته است. 

به عنوان نمونه نحوه اثر گذاری و گاه بی خبری مطلق از وقایع منتهی به انتصابات شهرستان، همانند دانشگاه آزاد ماهشهر، پتروشیمی فن آوران، بوعلی،  اداره ورزش و جوانان ماهشهر و نیز سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر به خوبی گویای وضعیت تعامل ایشان با مقامات تصمیم گیر، در مقایسه با سایر نمایندگان استان است. 

حال با انتخاب مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران، که به زودی و در همین هفته مهندس بهمن بهزادی را در راس هرم مدیریتی خویش می بیند، و اشراف بر این که علی گلمرادی علیرغم حمایت توسط نمایندگان استان، موفق به برقراری ارتباط و تعامل مناسب با مجموعه تاپیکو نشده و حتی هیئت مدیره شرکت نیز بدون کوچکترین هماهنگی با ایشان چیده شده است، باید منتظر ماند و نظاره کرد که این تعاملات سرانجام به مسیر مطلوب خویش باز می گردد یا خیر...

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار