شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان :
حدود 58 درصد از تعهدات ایجاد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان اجرایی شده است و دستگاه‌هایی در استان وجود دارد که حتی به یک درصد از تعهدات خود عمل نکرده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: حدود 58 درصد از تعهدات ایجاد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان اجرایی شده است و دستگاه‌هایی در استان وجود دارد که حتی به یک درصد از تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

سید نور محمدپور در جلسه شورای اشتغال خوزستان که امروز، 9 آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: کل تعهدات دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد ۱۹ هزار و ۱۲۷ فرصت شغلی بوده که از این میان ۱۱ هزار و ۶۱ مورد آن عملی شده است.

وی افزود: اعتبارات ابلاغ‌شده در بخش مشاغل خانگی در سال 94، ۱۴ میلیارد و 800 میلیون تومان بود که در این زمینه، سهم بانک ملی ۵ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان، بانک ملت ۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان و سایر بانک‌ها نیز بوده است و در کل با پرداخت اين نوع تسهیلات از سوی بانک‌ها، یک هزار و ۳۳۸ شغل ایجاد شد.

محمد پور با اشاره به این نکته که بانک ملی در پرداخت تسهیلات متعهد شده به صورت 100 درصدی عمل کرده است، تصریح کرد: در این زمینه بانک ملت تنها به 42.3 درصد از تعهدات خود عمل کرد و بانک صادرات نيز از سهم سه میلیارد ريالي خود، تنها 44 درصد را اجرایی کرده است و باید دید دلیل اينكه دليل عدم عمل به تعهدات از سوي بانکها در اين زمينه چیست.

وی ادامه داد: سود تسهیلات ارائه‌شده چهار درصد است و بانک‌ها می‌توانستند با ارائه تسهیلات 4 درصدی، فرصت‌های شغلی بسیاری را ایجاد کنند و باید بانک‌ها دلیل این‌که تاکنون نتوانسته‌اند تعهدات خود را به طور کامل اجرایی کنند را توضیح دهند.

محمد پور عنوان کرد: در سال گذشته، به میزان ۱۴ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌ها معرفی شد اما میزان پرداختی بانک‌ها در این زمینه حدود ۹ میلیارد تومان بود که بیانگر تحقق ۶۶ درصدی این درخواست‌ها توسط بانک‌ها بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با انتقاد از دستگاه‌هایی که در عمل به تعهدات خود برای ایجاد اشتغال در استان به خوبی عمل نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: ضعیف‌ترین دستگاه‌ها در عمل به تعهدات خود برای ایجاد اشتغال به ترتیب دانشگاه شهید چمران، برق منطقه‌ای، آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها هستند که در این زمینه مسئولان آن‌ها باید پاسخگو باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار