شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه خبر داد:
رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید چمران اهواز از اجرایی شدن مرحله دوم طرح غدیر (عضویت فراگیر برای دسترسی به منابع اطلاعاتی) در این دانشگاه با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای به مدت پنج سال با پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران خبر داد.
 
دکتر شهنار خادمی‌زاده در این خصوص اظهار کرد: با توجه به سیر فزاینده هزینه‌های اشتراک نشریات علمی از یک‌سو و کاهش بودجه کتابخانه‌ها همراه با رشد سریع انتشارات از سوی دیگر، کتابخانه‌ها دیگر نمی‌توانند تمامی مدارک موردنیاز کاربران خود را در اختیار داشته باشند، مجموع این مسائل موجب شده است که مفهوم "دسترسی در برابر مالکیت" وارد ادبیات علم اطلاعات و دانش‌شناسی شود.
 
وی از برگزاری مرحله دوم طرح غدیر در دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: طرح غدیر (عضویت فراگیر) یکی از خدمات ارائه‌شده در بخش تأمین مدرک کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید چمران اهواز به‌عنوان یکی از راه‌های فائق آمدن بر محدودیت‌های موجود بر سر راه تهیه منابع اطلاعاتی مطرح است.
 
خادمی‌زاده ادامه داد: به دنبال نشست رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و سازمان‌های وابسته به وزارت عتف با دکتر علیدوستی رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در بهمن‌ سال گذشته در خصوص اهمیت و ضرورت اجرایی‌شدن مرحله دوم طرح غدیر (عضویت فراگیر) قرار شد که کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات دولتی زیر نظر وزارت علوم که درخواست عضویت در این طرح را دارند تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص را که از سوی وزارت به دانشگاه ارائه می‌شود، امضا کنند.
 
رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: با توجه به حمایت و پشتیبانی رییس و معاون پژوهشی دانشگاه در خصوص دسترسی آسان کاربران به منابع اطلاعاتی، این تفاهم‌نامه پس از موافقت به مدت پنج سال با پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران منعقد شد.
 
وی در پایان افزود: در حال حاضر بیش از 70 دانشگاه، پژوهشگاه، مؤسسه مطالعاتی و بنیاد و ... به عضویت این طرح درآمده‌اند و با توجه به امضای تفاهم‌نامه از سوی دانشگاه اعضای طرح غدیر می‌توانند عضویت هم‌زمان در این مراکز را داشته باشند؛ این طرح برای اعضای هیأت‌علمی رسمی و پیمانی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی بدون دریافت وجه اجرا می‌شود.
 
به گزارش ایسنا؛ ثبت‌نام برای عضویت در این طرح همه‌روزه به‌جز روزهای دوشنبه از ساعت 10 تا 12 و 12:30 تا 16:30 در کتابخانه مرکزی این دانشگاه انجام می‌شود.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار