اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
دفاع احساساتی اعضای شورای شهر از خود و قالیباف
جلسه این سه‌شنبه شورای شهر تهران، با سایر جلساتش تفاوت می‌کرد؛ پیش از آغاز جلسه شورا...
آساره کیانی: جلسه این سه‌شنبه شورای شهر تهران، با سایر جلساتش تفاوت می‌کرد؛ پیش از آغاز جلسه شورا، می‌شد پیش‌بینی کرد که قرار است اتفاقاتی رخ دهد؛ جلسه جنجالی شود و حتی شاهد درگیری لفظی افراد باشیم؛ گمانه‌‌زنی‌ها حتی به این سمت هم رفته بود که نوبت حرف‌زدن به مخالفان یا منتقدان سیاست‌های شهردار نخواهد رسید . اما شاید کمتر کسی گمان می‌کرد قرار است تمام ساعات جلسه شورا البته بعد از صحبت‌های محمدباقر قالیباف، به تظلم‌خواهی برخی اعضا با لحن‌ رمانتیک با چاشنی بغض در دفاع تمام‌قد از خودشان یا آقای شهردار بگذرد.

اگر نگاهی کلی به همه صحبت‌های شهردار بیندازیم، آب تطهیری بود که بر پیکره شهرداری تهران ریخته شد؛ به این ترتیب شهرداری از همه گناه‌ها، خطاها و تخلفات گفته شده، مبرا شد؛ اعضای اصولگرا همگی با صداهای بلند تمامی آن‌چه را که می‌خواستند، گفتند، حمایت‌های تمام و کمال از قالیباف به عمل آمد و این اصلاح‌طلب‌ها بودند که یا نتوانستند صحبت کنند و یا مانند احمد مسجد جامعی در دقیقه‌های پایانی جلسه با همان آرامش همیشگی گفتند که خبرنگار زندانی بی‌گناه است؛ از او بگذرید و وقتی چمران گفت که ما گذشته‌ایم، خدا بگذرد؛ گفت: خدا از شما مهربان‌تر است. 

قالیباف: من شهرداری را شیشه‌‌ای کردم ؛ واگذاری‌ها قانونی بود
شهردار تهران در آغاز گزارش، از آشفتگی مدیریت در شهرداری پیش از خودش گفت؛ از تحولاتی که در دوره‌اش رخ داد و پس از یک بیلان کاری جامع و مانع- که خیلی ارتباط با موضوع جلسه نداشت-به بحث املاک رسید و گفت که نامه‌ای که درباره املاک تهران منتشر شد، هم ایجاد نگرانی کرد برای دلسوزان و هم باعث سوءاستفاده دشمنان و بدخواهانی شد که خارج‌نشین‌اند و کمربندهای‌شان را برای تخریب انقلاب و نظام، بسته‌اند. 
قالیباف گفت که «ما سیستم اتوماسیون اداری را ایجاد کردیم که در این هشت سال به طور کامل برقرار شده و در این مدت ۸ میلیون سند و مکاتبه در این اتوماسیون ثبت شده است، یعنی روزانه ۴ هزار نامه به مجموعه این سیستم وارد می‌شود؛ در این صورت می توانید حجم کار را ببینید.» البته در نوبت جواب‌دهی اعضا، غلامرضا انصاری گفت که«سیستم اتوماسیون از زمان کرباسچی راه افتاده بود.»
او بخشی از مشکلات را به گردن گذشته انداخت و گفت که از گذشته گله نمی‌کند اما وقتی آمده، سیستم منظم و قابل دسترسی و انضباط مالی ندیده است. 
او به هوشمندسازی، بیش از ۱۴۰ سیستم و خدمات در بستر IT در شهرداری اشاره کرد و گفت که امروز هر اتفاق و تصمیمی که گرفته می‌شود، در سیستم شهرداری می‌ماند و ثبت می‌شود و عدالت خواهی و مقابله با تبعیض یعنی این؛ « من گفتم شهرداری را شیشه ای و شفاف می‌کنم که کردم.»
او ادامه داد: می‌گویند نظارت نیست و هرکس هرکاری دلش می‌خواهد، می‌کند اما این‌طور نیست؛ حراست شهرداری، بازرسی، حسابرسی شورا و... ؛ قانون شهرداری خودش را موظف کرده خودش را بازرسی کند. اما بیرون از حوزه شهرداری هم حسابرسی شورا ، شورای تلفیق، کمیسیون نظارت با سوال، تذکر،استیضاح، بازدیدهای میدانی و... مدام شهرداری را زیر نظر دارند.
قالیباف ادامه داد: فقط درباره بازرسی کل کشور توضیح دهم که به‌طور متوسط سالانه ۴۰ تیم بازرسی دوره ای به شهرداری می‌فرستند که البته این قانون است و ما از آن استقبال می کنیم؛ در این ۱۱ سال سراغ نداریم که یک بار سوال کرده باشیم که علت بازرسی ها چیست بلکه همیشه هر سندی خواستند در اختیارشان قرار دادیم و هر کجا را خواستند ببینند، شرایط را برای آن‌ها فراهم ساختیم. او توضیح داد که همه این مراحل بازرسی ،
محرمانه است 
هیچ اشکالی ندارد به اعضای شورای شهر هم خانه بدهیم
او در مورد واگذاری املاک، هیات بازرسی با حکم مشخص در حوزه املاک وارد شد و کمتر از یک سال قبل در این حوزه گزارش ارائه کرد. این گزارش در ۱۷ بند بود که تنها در مورد بند ۱۴ تذکری داده بودند که این مورد ابلاغ و پیگیری شد.
با این حال بازرسی کل کشور تشخیص داد برای مرحله دوم در حوزه املاک ورود کند که بلافاصله در تیم بازرسی در شهرداری مستقر شد و کار آغاز شد. کار بازرسی در حالی انجام شد که هنوز هیچ‌گونه نوشته مکتوبی از سوی هیات بازرسی به شهرداری ارائه نشده است. به این دلیل که هنوز گزارش نهایی نشده است؛ تیم بازرسی برای تکمیل گزارش خود به این نتیجه رسید که به ۵۰ الی ۶۰ نفر نامه بنویسد. نامه ها شخصی و محرمانه خطاب به افراد بود نه خطاب به شهرداری. متاسفانه این نامه های محرمانه بدون این‌که مخاطبش ما باشیم، در رسانه‌ها منتشر شد.
سپس قالیباف، مواد قانونی را برشمرد که مقررات دولتی نظیر ایجاد رفاه برای کارکنان دولت را تایید می‌کنند؛ قوانینی که به گفته او شامل حال شهرداری‌ها هم می‌شود؛ «یکی از اعضای شورا گفته بود تعاونی مسکن برای اعضای شورا درست کنیم و من دیدم که ممانعتی ندارد که اعضای شورای شهر در این قانون باشند.»
قالیباف با اشاره به ۱۱۴ تعاونی که در شهرداری تهران شکل گرفته است، گفت: این تعاونی ها بیش از ۲۷ هزار نفر عضو دارند و این کار یعنی واگذاری‌ها بر اساس قانون صورت گرفته است اما من همیشه به کارمندانم گفته‌ام عدالت را من رعایت می‌کنم؛ قناعت را شما.
می‌گویند چرا این‌قدر به فکر کارکنانت هستی!
او گفت: « مردم می‌گویند قالیباف تو به عنوان فردی که پس از انقلاب و به برکت انقلاب به مسئولیت رسیدید، چرا فقط مشکلات حوزه خودت را دیدی و بقیه مردم را که انقلاب کردند، فراموش کردی، از افتخارات مدیریت شهری این است که همین‌طور که به فکر کارکنان خود بوده، به فکر همه مردم بوده است؛ این کار فقط در شهر تهران و به همت شورای سوم و چهارم صورت گرفته است.»
شهردار تهران در ادامه بار دیگر تاکید کرد: نامه‌ای که برخی رسانه‌ها به آن دامن زده‌اند، گزارش سازمان بازرسی نیست بلکه نامه به یکی از کارکنان است برای جمع‌آوری اطلاعات.
او توضیح داد: در این نامه نوشته شده که شهرداری ۲۲۰۰ میلیارد اختلاس داشته است. مردم وقتی این نامه را دیدند، نگران شدند و با خود گفتند این چه اصولگرایی و مدیریت جهادی است.
قالیباف با اشاره به ورود دادستانی به این موضوع گفت: اما دادستان کل کشور پس از بررسی‌ها با شفافیت تمام اعلام کرد در واگذاری‌ها به هیچ عنوان جرم و فساد صورت نگرفته است.
چیزی نمی‌گویم اما این ۲۲۰۰ میلیارد اختلاس اصلاً وجود خارجی ندارد
او گفت: چرا می‌خواهیم جامعه را ملتهب کنیم و به نظام آسیب بزنیم؟ در برخی رسانه‌ها از ۲۷۰ تا ۱۸۰ مورد واگذاری غیرقانونی وجود داشته که این عدد اشتباه است؛ چون پرونده در مسیر رسیدگی است، نمی‌خواهم چیزی بگویم اما ۲۲۰۰ میلیارد اختلاس اصلاً وجود خارجی ندارد.
شهردار تهران در ادامه گفت: بر اساس گزارش دادستان در واگذاری‌های انفرادی در مجموع ۴۸ مورد تخلف داشتیم، نه جرم و آن هم تخلف شکلی بود یعنی آئین‌نامه‌ای؛ درواقع در ۲۷ هزار و ۶۰۰ واگذاری، ۴۵ مورد تخلف داشتیم نه جرم که در همان روز ۳۶ مورد از این تخلفات، اقدام و متوقف شد. یا در بخشی که دادستان عنوان کرد در بحث تخفیف ۱۹ نفر با مشکل روبه‌رو هستند، ما همان روز این اسامی را ابلاغ و اقدام کردیم و این موارد اصلاح شده است.
هیچ کدام از اعضای شورا از امتیاز مسکن برخوردار نشدند!
شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه هیچ‌ کدام از اعضای محترم شورای تهران از امتیاز مسکن و واگذاری‌ها برخوردار نشدند، گفت: تنها دو عضو فعلی شورا دو ملک گرفته‌اند که آن هم مربوط به زمانی است که عضو شورای شهر نبودند؛ یکی از اعضا هادی ساعی بوده که به دلیل قهرمانی المپیک، یک آپارتمان به ایشان اختصاص داده شد و نفر دیگر محسن پیرهادی که بیش از ۱۵ سال کارمند شهرداری بوده و زمانی که عضو شورا نبوده، مانند باقی کارمندان در این تعاونی عضو بوده و ربطی به شورای شهر ندارد.
قالیباف تاکید کرد: ضمن این‌که در قانون نداریم که عضو شورا نمی‌تواند از تعاونی‌ها استفاده کند؛ خودم نیز در ۳۷ سال خدمتم از هیچ امتیاز دولتی استفاده نکردم و می‌دانم برخی از اعضای شورا هم به هیچ عنوان از این امتیازات استفاده نکرده‌اند.
او در ادامه توضیح داد که حتی اگر خانم آباد هم از این املاک استفاده می‌کرد، که نکرده، به عنوان رزمنده و جانباز و آزاده می‌توانست استفاده کند از حقش.
قالیباف، خدا را شکر کرد که « در شهرداری فساد و جرمی نبوده است و موارد ۱۵۰ میلیارد و ۲۲۰۰ میلیاردی که مطرح کردند، بنا به اظهار صریح دادستان کل صحت نداشته است.»
ای کاش دروغ در قوانین ما جرم بود!
پس از این‌که صحبت‌های قالیباف تمام شد و روی صندلی خود در میان اعضای شورای شهر، جای گرفت، محسن سرخو اولین کسی بود که به سخنان شهردار به نوعی گلایه و اعتراض داشت؛ او به این صحبت قالیباف اشاره کرد که در آخر گفت باید کادر شهرداری، خدا و مردم، پاسخگو باشد؛ سرخو گفت که خوب است آقای شهردار به اعضای شورای شهر هم پاسخگو باشند. 
او گفت که «ما الان یک خلا قانونی داریم و آن این‌که «دروغ» که گناه کبیره تلقی می‌شود اما در قوانین ما جرم نیست و به راحتی دروغ گفته می‌شود.»او به این نکته اشاره کرد که چرا تا به حال، درصد تخفیف‌ها به طور شفاف توضح داده نشد؟ .چرا نگفتند این 7 یا 70 درصد، درست بوده یا غلط؟ 
او ادامه داد: در کدام مناطق تهران این واگذاری‌ها صورت گرفته؟ آیا به کارکنان درجه چندم شهرداری هم در منطقه یک خانه داده شده؟ اگر داده شده بگویید ما هم تشکر کنیم؟ 
سرخو با طرح این پرسش که آیا افرادی که به آن‌ها واگذاری‌ها صورت گرفت، فاقد مسکن بودند؟ گفت: افرادی که پای صورت جلسه ها امضا کردند، باید به سرعت از سمتشان برکنار شوند؛ ما باید منتظر احکام قضایی باشیم اما بحث نظارتی را هم نباید نادیده بگیریم.
من این گزارش را قبول ندارم
سخنران بعدی احمد حکیمی پور، دیگر عضو اصلاح‌طلب پس از سرخو، بود که گفت: اولین وظیفه شورای شهر نظارت بر امور است و من این گزارش را به طور کامل قبول ندارم. در قانون کشورمان هر فرد یکبار می‌تواند از بیت المال به عنوان تعاونی زمین بگیرد و این که تعاونی‌ها مکررنبودند؟ تخفیف در حق آدم نیازمند باید انجام بگیرد؛ اگر اختیار به شهردار داده شده باید با اجازه شورا داده می شد و این‌که آقای شهردار می‌گویند در جریان نبوده‌ام، باید پاسخگو باشند چون تنها فرد مختار بودند.
او گفت: طبق وظیفه قانونی برای نظارت بر حسن انجام امور، مسئله را پیگیری می‌کنم. شهردار قرار نبود گزارش ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه‌ای در شورای شهر یک‌طرفه بدهد.
عضو اصولگرا: شورا نباید نظارت کند!
اما پس از حکیمی‌پور مجتبی شاکری(اصولگرا) بود که گفت: این‌ها همه پروژه اصلاح‌طلب‌ها بوده مقابل فیش‌های حقوقی و این‌که دخالت‌های ما به عنوان شورا نمی‌تواند در آن‌جا حاکم باشد! او ادامه داد: تعاونی‌ها نمی‌توانند دو نوع امر و نهی بپذیرند. شاکری با اشاره به این‌که ماجرای واگذاری املاک نجومی به قالیباف و چمران ربطی ندارد، باز هم بر سیاسی بودن اخبار مربوط به این رویداد تاکید کرد.
شهرداری در زمان کرباسچی اتوماسیون شد نه قالیباف!
نفر بعدی، غلامرضا انصاری بود که به صحبت‌های قالیباف مبنی بر اتوماسیون کردن سیستم‌های شهرداری در زمان خودش، اشاره کرد و گفت: من از شهرداری که در زمان آقای کرباسچی اتوماسیون تشکیل دادند تشکر می‌کنم؛۲۵ سال پیش سامانه نظارت به وجود آمد.
این صحبت‌های انصاری، خنده حاضرین را در پی داشت و او ادامه داد: من به عنوان عضو شورا هنوز بستر دسترسی به سامانه اطلاعات شهرداری را ندارم! و در رابطه املاک کمک به تعاونی‌ها را وظیفه خود می‌دانیم. اما تخلفات مربوط به تعاونی‌ها نیست و اشکال دیگری داشت که برخی در صحبت‌های دادستان کل آمده است.
نفر بعدی تقی‌پور بود که با صدای بلند، به دفاع از قالیباف و نقد تند و تیز منتقدان او برآید؛ او گفت: شما که دوماه است هرچه بلد بودید از دروغ و افترا کوتاهی نکردید؛ بیایید عذرخواهی کنید از مردم.
تقی پور گفت که پرونده به درخواست شما قوه قضاییه رفته و دیگر نباید در این باره سخن گفت چون اظهارنظرهای متفاوت باعث تهیه خوراک برای رادیوهای بیگانه می شود، بگذریم برخی از اعضا اصلا صدا و سیمای خودمان را نمی‌بینند.
او باز هم با صدای بلند گفت که بس است دیگر دروغ، تهمت، افترا، و...
دنیامالی غصه خورد چون شهردار را دوست دارد
اما صحبت‌های احمد دنیامالی از قالیباف، فضای شورا را تغییر داد و این‌گونه شد که همه اعضای شورای شهر ساکت نشسته بودند تا دنیامالی، طی دقایق طولانی از تمامی مراحل زندگی قالیباف تا زمان حال، تقدیر و تعریف و تمجید و تشکر کند. او که معاون سابق قالیباف بوده، گفت: شهردار گفت ابعاد موضوع مشخص نیست و باید بررسی شود. الان دستگاه قضایی دارد بررسی می‌کند واقعیت این است از سوی رسانه‌های دروغ‌پرداز خارجی قالیباف مجرم است. مجرم است چون طبق قانون و بخشنامه حرف می‌زند. قالیباف مجرم است چون شهر را توسعه داده. قالیباف مجرم است چون در ۱۷ سالگی رفته جنگ و فرمانده لشگر شده و برادرش در کنارش شهید شده. قالیباف مجرم است که در مدت 5 سالی که معاون او بودم حتی یک کار شبهه ناک را به من دستور نداد. من شهادت به مظلومیت او می‌دهم که این‌طور ناجوانمردانه به او تهمت می‌زنند.او همچنان با احساس و شور ادامه داد: در این دوماه خیلی برای او غصه خوردم، با دستگاه قضایی کاری ندارم ولی شخصا با تهمت زنندگان برخورد می‌کنم، وقتی معاون شهردار بودم مستاجر بودم، ولی از املاک استفاده نکردم. چون اعتقاد بر این موضوع نداشتم. اعتقاد داشتم خوشنامه به شهرداری آمده ام و باید خوشنام بروم. الان هم می گویم پرونده باید همین‌جا بسته شود. بی انصافی‌ها را جمع کنید نگذارید دشمن شاد شویم.
معصومه آباد: من گناه دارم!
شاید احساسی‌ترین بخش جلسه مربوط به سخنرانی طولانی خانم آزاده و جانباز شورا می‌شد؛ آباد با توصیفی زیاد تمام سابقه خود و خانواده‌اش در جبهه و جنگ و... را یکی یکی برشمرد و چند بار در طی صحبت‌هایش تاکید کرد که گناه دارد و با او این کار را نکنند!آباد که نامش به عنوان یکی از دریافت کنندگان آورده شده بود، گفت: نمی‌دانم آبرو و حیثیت از چه جنسی است. تلگرام و اینستاگرامم را چندی پیش نشان یکی از بزرگواران دادم و دیدند مردم چقدر به من پیام داده اند!
آباد با لحنی طعنه آمیز از یاشار سلطانی، مدیرمسئول پایگاه خبری معماری نیوز یاد کرد و گفت: ارقام اعلام شده ۴۴۰۰ برابر ارقام واقعی است. این یک دروغ نجومی است، این آدم (یاشار سلطانی) خیلی حیف است در زندان باشد، پس از حبس‌شدن، به او گفتم تو حیفی در زندان باشی، باید سند بگذارم بیایی بیرون، از این استعدادت برای کارهای خیر استفاده کنیم. من قبلا به او پیامک داده بودم من و هیچیک از خانواده ام مالک هیچ پلاک ثبتی عنوان شده نیستیم و این مسئله دروغ است.
آباد در ادامه گفت: الان وضعیت این‌طور شده و نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد، به پدر یاشار (سلطانی) گفتم مادرم در امامزاده داوود در یک خانه ۵۰ متری مستاجر است .
آباد گفت: شما من را نزدید، عقبه من را زدید که جامعه ایثارگران می‌شود. ما گناه داریم، با ما نکنید این کارها را، به یاشار سلطانی گفتم با من اینکار را نکن. من پدرم وزیر و وکیل نیست. من آبادم که زیر شکنجه سلول های ابوغریب و الرشید در عراق آباد شدم.
این عضو شورای شهر درباره مدیرمسئول سایت معماری نیوز که در زندان اوین به سر می برد گفت: یاشار مثل پسرم است سه روز پیش از این ماجرا به اتاقم آمد و من را هشیار کرد. روز عید غدیر که مردم به خانه مان می آمدند همسرم که از سادات است گفت بیا سند خانه را بگذاریم و او را بیرون بیاوریم. آبروی من ریخته، این آب رو بود که رفت، آب جو نبود. به پدر یاشار گفتم پسرت ۳۰ روز زندان است من ۴ سال زندانی بودم در زندان‌هایی که مادرم نمی دانست کجاست. پریشب در اینستاگرام پیام مردم را به دادستان نشان دادم و گفتم این موضوع تمام نمی‌شود، اصلا گور پدر این ۵ نفر (منظور برخی از اعضای شورای شهر است که نامشان در لیست دریافت کنندگان املاک بود) ولی جواب اعتماد مردم را چه بدهیم؟
دوباره «فتنه»
پس تظلم‌خواهی آباد، سروری خطاب به حکیمی‌پور گفت: آقای حکیمی پور شما که به نظارت معتقدید چرا اسناد محرمانه را به کمیسیون نظارت ندادید و دادید به یک خبرنگار؟ او با ذکر وقایع سال 88 گفت: دارد همان اتفاقی می افتد که در زمان «فتنه» افتاد. آن روزها هم عده ای تلاش داشتند خدمات را خیانت جلوه دهند. امروز هم دوباره خدمات را خیانت عنوان کنند، بیمارستان اعصاب می‌سازی، می‌گویند خیانت شده، این خدمات نظام است که اگر سیاه‌نمایی شود به نظام و کارآمدی و ظرفیت‌هایش ضربه زده‌اید.نامه واگذاری هابه رئیس شورا رفته بود یا نه؟
در پاسخ به سروری، حکیمی پور گفت: «نامه را همان روز دادم به چمران.» و زمانی که رئیس مجلس گفت «نداده‌اید»، حکیمی پور نامه‌ای را بالا برد و گفت: «این نامه است و تاریخش مشخص است.»
چمران هم گفت که «این نامه بعد از انتشار گزارش در رسانه‌ها بود‌. بعد از تذکر شما بود که من نامه نوشتم موضوع اثبات نشده را قطعی فرض کردید و بعد نامه بازرسی را به من دادید و من نوشتم نامه بازرسی نیست نامه یک بازرس است. مطمئن باشید موضوع به این راحتی جمع نمی‌شود.»
قالیباف: به خانواده‌ام چه کار دارید؟
جلسه شورا در حال اتمام بود که قالیباف بار دیگر پشت تریبون قرار گرفت و گفت: «این که عنوان شد بابت چند نفری که ۱۹ نفر بودند در جریان واگذاری نبودم، باید بگویم چه در جریان باشم یا نه مسوولیت متوجه من است. همچنین در پاسخ به انتقادات، باید بگویم قانون، تخفیف را برای کارکنان تصویب شده نه مستمندان. شهرداری در مقابل تعاونیها هیچ مسئولیتی ندارد و اگر مشکلی باشد باید تعاونی‌ها جواب بدهند. سه هزار کارمند در منطقه ۱ مسکن گرفتند. کارگران پسماند در منطقه ۵ مسکن گرفتند. سهم تسهیلات کارگر پسماند همان‌قدر است که یک مدیر شهرداری از تسهیلات برده. پس از این هم نگویید شهرداری اساسنامه تیپ مینویسد، طبق قانون شهرداری‌ها می‌توانند اساسنامه سازمان‌ها را تهیه و به تصویب شورای شهر برساند. همین کار هم در موضوعی که بحث می‌کنیم شده.» قالیباف به دو نفری که از او دفاع تمام‌قدی کرده بودند(دنیامالی و آباد)، گفت: «من شرمنده خانم آباد و آقای دنیامالی هستم. این‌ها سیاسی نیستند، مثل ما هم که رزمنده و خون داده‌ایم، این‌ها هم رزمنده و آزاده هستند. به ما ظلم شده ولی به دخترم چه جواب بدهم که تصویر خانم دیگری را با وضع نامناسبی در سایت‌ها می‌گذارند می‌گویند این دختر قالیباف است. من را تخریب کنید چه کار به خانواده‌ام دارید؟
شهردار تهران، گفت: عکس یک فرد را می‌گذارند می‌گویند این پسر قالیباف است که ۸ هزار میلیارد اختلاس کرده و پناهنده شده انگلیس، چرا پسرم را می‌زنید و تهمت به همسرم می‌زنید؟ قالیباف گفت: اجازه دهید بحث این‌جا تمام شود مساله در دادستانی در حال رسیدگی است. چمران هم گفت: اگر عضو شورا مسایل را جای دیگری باز کرد به عهد خود وفا نکرده.
مسجدجامعی: خبرنگار، بی‌گناه است
همه گمان کردند جلسه تمام شده و عده‌ای از اعضای شورای شهر از جایشان بلند شده بودند که احمد مسجدجامعی، خطاب به چمران، گفت: «چرا بحث کارشناسی را هیجانی می‌کنید؟ بگویید خطا کردم و دستور بدهید مسئله برگردد.»
مسجدجامعی که چند بار چمران می‌خواست صحبت‌های او را قطع کند، گفت: همه ما فهمیدیم یاشار کاره‌ای نیست، به خانم آباد گفتم شما کوتاه بیا، خانم آباد روز عیدغدیر سند برده یاشار را آزاد کند.
چمران، خطاب به مسجدجامعی گفت: جنابعالی دیگر نمی‌خواهد دفاع کنید!
مسجدجامعی ، گفت: من تنشی با کسی ندارم، گفتم از یاشار بگذرید.
چمران پاسخ داد: ما از یاشار گذشتیم امیدوارم خدا و دادستانی بگذرد.
مسجدجامعی کلام را با این سخن ختم کرد: خدا از ما مهربان‌تر است.
در جلسه شورای شهر، عده دیگری نیز درخواست وقت کردند از جمله ولی‌الله شجاع‌پوریان که به بهانه طولانی‌شدن جلسه، با صحبت‌کردن آن‌ها موافقت نشد.

برچسب ها: قالیباف ، شورای شهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار