اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
شهردار اهواز در جلسه برنامه ریزی اقدامات اربعین حسینی:
سید خلف موسوی با ذکر این نکته که ما باید ادامه دهنده راه شهدا و حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) باشیم در خصوص برگزاری هرچه باشکوه تر برگزار شدن اربعین حسینی افزود: در سال گذشته ...
شوشان: شهردار اهواز در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی ضمن تسلیت شهادت شهید مدافع حرم محمد کیهانی از پرسنل خدوم شهرداری اهواز گفت: شهید کیهانی برای اینکه خود را به هدف والای شهادت نزدیک کند 2 نفر را واسطه قرارداده بود تا بنده مجوز حضور در جبهه های حق علیه باطل را برای ایشان صادر کنم و بر این موضوع نیز اصرار زیادی داشت. قصدم از طرح این مقدمه درس گرفتن از سیره و اخلاق شهداست،زیرا هر قدمی که برای خدا برداشته شود ثبت و ضبط خواهد شد.


سید خلف موسوی با ذکر این نکته که ما باید ادامه دهنده راه شهدا و حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) باشیم در خصوص برگزاری هرچه باشکوه تر برگزار شدن اربعین حسینی افزود: در سال گذشته صفری به عنوان شهردار چذابه انتخاب شد و در کنار وی نیز معاون امور اجتماعی و فرهنگی، مدیر عامل سازمانهای عمران شهری،  اتوبوسرانی و روابط عمومی و امور بین الملل حضور داشتند و مراسم اربعین حسینی را در مرز چذابه به نحو احسن برگزار نمودند و خدمات بسیار خوبی را به زائران ارائه دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: با توجه به عملکرد بسیار عالی معاون فنی و عمرانی، امسال نیز به پیشنهاد اینجانب و تایید استاندار محمد صفری به سمت شهردار چذابه منصوب و حکم وی صادر شد که از این پس فعالیت های شهرداری در مرز چذابه آغاز میشود.

شهردار چذابه نیز ضمن تشکر از پیشنهاد شهردار اهواز و صدور حکم از سوی استاندار خوزستان و تسلیت شهادت شهید مدافع حرم شهید کیهانی گفت: خدمت به زائرین حضرت ابا عبداله الحسین (ع)همانند جهاد در راه خداست و همه مجموعه شهرداری نیز با توجه به تجربیات سالهای قبل در 3 حوزه خدمات شهری، فرهنگی و اتوبوسرانی که در سال گذشته زحمات بسیاری کشیدند  فعالیت خواهد کرد و امسال خدمت رسانی از پارکینگ ها در مسافت کوتاه تری حدود 5 کیلومترانجام خواهد شد و در نقطه صفر مرزی تا پایانه چذابه در روزهای تردد زائرین نیز خدمت رسانی خواهیم کرد.

صفری ادامه داد: در حوزه خدماتی تنوع بالایی وجود دارد و همچنین موضوع نظافت، استقرار مخازن حمل زباله، ماشین آلات حمل زباله، تخلیه و نظافت سرویس های بهداشتی نیز از جمله موارد مهم است.


وی افزود: در راستای امنیت زائرین  و اطفاء حریق ناشی از پخت و پز سازمان آتش نشانی نیز در محل حضور خواهند داشت. به دستور شهردار اهواز معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، روابط عمومی و امور بین الملل نیز فعالیت های خود را آغاز کرده اند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در روزهای آتی به همراه شهردار اهواز و سایر همکاران بازدیدی از محل خواهیم داشت تا همکاران نسبت به اجرایی کردن فعالیت های خود اقدامات لازم را انجام دهند و سازمان عمران شهری، بهسازی و نوسازی، پارکها و فضای سبز و تاکسیرانی نیز با برنامه ریزی های انجام شده در راستای مراسمات عزاداری حضور و مشارکت خواهند داشت.

در این جلسه عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز گفت: ما از صفری حمایت خواهیم کرد تا بتواند  همچون سال گذشته خدمات شایان ذکری را به زائرین ارائه کند.

جمشید سلحشور افزود: با توجه به اینکه امسال زائر اعزامی به خانه خدا نداشتیم احتمالا تعداد زائرین افزایش پیدا خواهد کرد و لازم است با مساعدت و کمک به مواکب و مسیر زائران، اقدامات را پیگیری و اجرا کنیم.


وی گفت: در راستای کمک به مواکب و زائرین بحث هایی در شورای شهر مطرح شد که می بایست این کمک ها به زائرین در طول مسیر صورت گیرد و کارگروهی نیز ایجاد گردد تا این کمک ها به نحو شایسته ای ارائه شود. همه ما پرورش یافته مکتب اهل بیت (ع) هستیم و تلاش می کنیم این یادبود به نحو احسن برگزار شود.

خورشیدی نیز در این خصوص گفت: بنده نیز به نوبه خود شهادت شهید عالی قدر محمد کیهانی را به مجموعه شهرداری اهواز تبریک و تسلیت عرض میکنم و بنده نیز به این شهادت افتخار میکنم.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز به اقدامات و خدمات بی دریغ شهرداری اهواز در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هم اکنون نیز در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) دو شهید گرانقدر را تقدیم ایران اسلامی کردیم .

وی گفت: امروز فضای شورا کاملا با حرکت مجموعه شهرداری هماهنگ و حامی آن است.

در ادامه این جلسه حجت مظفری عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز ضمن تسلیت شهادت شهید مدافع حرم محمد کیهانی گفت: امام حسین (ع) نمی توانست در برابر  فجایع معاویه  و یزیدیان سکوت کند و احساس وظیفه می کرد که در برابر این وضع، اعتراض و مخالفت کند لذا از خود و خانواده والا مقامش در این راه هزینه کرد. شهید محمد کیهانی هم ادامه دهنده راه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بود و جان خود را در این را تقدیم اسلام ، امام عصر (عج) و نایب برحق ایشان امام خامنه ای مدظله العالی نمود.

مظفری در ادامه اذعان داشت: ما نیز به میزان وسع خویش خادمی زائرین امام حسین (ع) را خواهیم کرد و با بررسی همه جانبه و با  برنامه ریزی  بهتر اقدامات خوبی را به زائرین اباعبدالله ارائه خواهیم داد.

وی بر پرهیز از اسراف تاکید کرد و اظهار داشت:  باید نحوه پذیرایی از زائران و خادمین اربعین مور توجه قرار گرفته و آموزش داده شود زیرا این امر یک فعالیت فرهنگی مهم است.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار