شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
۱۳ آبان هر سال، یادآور روزهایی فراموش نشدنی از تاریخ انقلاب است، سالروز تبعید حضرت امام به ترکیه، کشتار دانش آموزان در دانشگاه تهران، اشغال سفارت امریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام. این روز، با دانشگاه، ارتباطی تنگاتنگ دارد، از این رو مناسب است که در مورد مسائل دانشگاه، نکاتی به استحضار عموم مردم رسانده شود:

۱- جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید در مجلس شورای اسلامی، نشان داد که به جای درگیری میان نیروهای اجتماعی، می توان تعامل و ترجیح منافع ملی را سرلوحه کشورداری قرار داد.

۲- بی گمان، دانشگاه، دانشگاهیان، دانشجویان و نخبگان علمی بالاترین نقش را در توسعه علمی، اجتماعی و فرهنگی کشور بر عهده دارند و رسالت و خوش نیتی خویش را در رشد علمی کشور و خدمت صادقانه به کشور، به اثبات رسانده اند. اگر فضای امید، نشاط و تعامل را در فضای دانشگاه، به جای فضای ترس، واهمه و نگرش امنیتی حاکم کنیم، می توانیم امیدوار باشیم که در فضای اجتماعی نیز نشاطی روزافزون حاکم گردد. از این رو، تکرار بی اعتمادی به دانشگاه نمی تواند دستاورد مثبتی برای وضع کنونی کشور به دنبال داشته باشد و از مسئولان استانی انتظار است هم سو با دولت تدبیر و امید و خواسته های به حق مردم، زمینه ساز فعالیت های جامعه علمی به ویژه دانشگاهیان و قشر فرهیخته علمی جامعه باشند.

۳- حال که در آستانه ورود به دو انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم و انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم، از دانشگاهیان و دانشجویان عزیز می خواهیم که همچنان حضوری فعال و پررنگ در حوزه کنشگری سیاسی و اجتماعی داشته باشید و از مدیران دانشگاه و مسئولان امنیتی استان، انتظار می رود که زمینه تحرک مطلوب، با نشاط و بدون واهمه دانشگاهیان و دانشجویان در حوزه فعالیت های اجتماعی و سیاسی را فراهم آورند.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار