شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
علیشائی عنوان کرد؛
در برآورد مالی جهت اجرای برنامه توسعه ورزش همگانی استان، به 25 میلیارد و 500 میلیون ریال نیاز است.
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در برآورد مالی جهت اجرای برنامه توسعه ورزش همگانی استان، به 25 میلیارد و 500 میلیون ریال نیاز است.
 
 مظفر علیشائی در جلسه شورای ورزش استان در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: طرح توسعه ورزش همگانی، طرحی جامع مبتنی بر چشم انداز، رویکرد، اقدام، راهبرد، اجرا و نقش های تمام دستگاه های متولی ورزش است.
 
وی عنوان کرد: یکی از اندیشمندان می گوید ورزش یک فعالیت فرهنگی است که با یک ابزار بدنی انجام می شود و در واقع ورزش زیرمجموعه بخش فرهنگ است. انتظار داریم که پیامدهای حوزه ورزش، پژوهش شوند و به سمت کاربردی شدن بروند.
 
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: حتی ریاست محترم جمهور نیز از دستگاه ها خواسته است که به ورزش همگانی توجه کنند. به هر حال اگر بر اساس برنامه پیش رفتیم، به طور حتم وضعیت فعلی ورزش همگانی ما بهتر خواهد شد.
 
وی بیان کرد: بین ۱4 تا ۱۶ درصد جمعیت کل استان، ورزش همگانی انجام می دهند که فکر می کنم در قالب برنامه ششم، به ۲۵ تا ۲۶ درصد جمعیت فعال در بخش ورزش همگانی برسیم.
 
علیشائی گفت: زندگی ماشینی و کم تحرکی شاید عمده ترین عامل مرگ و میر باشند، به صورتی که در ایران در حال حاضر، کم تحرکی چهارمین عامل مرگ و میر شده است و در حال رسیدن به رده های بالاتر است. به هر حال ضرورت دارد که ورزش همگانی به صورت گسترده پیگیری شود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در برآورد مالی جهت اجرای برنامه توسعه ورزش همگانی استان، به 25 میلیارد و 500 میلیون ریال نیاز است. این برنامه برای کل استان تدوین شده است و با تمرکز بر رشد فعالیت ورزش بانوان، در صورت تامین اعتبار، با رشد 3 تا 5 درصدی جمعیت فعال استان مواجه خواهیم بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار