شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه در زمان جنگ آسیب های بسیار زیادی از جمله به اراضی و نخیلات شهرهاي آبادان و خرمشهر وارد شداما با توجه به آنکه از سال گذشته طرح 550 هزار هكتاري در اين مناطق شروع شده است، پیشرفت های خوبی را در منطقه شاهد هستیم. 

 به گزارش ايسنا، محمود حجتي در حاشيه بازديد از پروژه هاي طرح 550 هزار هكتاري  در خرمشهر اظهار كرد: امروز از طرح بهسازي، تسطيح، زهكشي و تجهيز اراضي 18 روستاي شلمچه 2 واقع در خرمشهر بازديد كرديم كه اين روستاها در زمان جنگ اسيب ديدند و در حال احياي آن ها هستيم.

وي افزود: امیدواریم با احداث کانال های آب و زهکشی در آبادان و خرمشهر، آرام آرام شاهد رونق کشاورزی در این مناطق باشیم که اين مساله نيز وابسته به راه اندازی ایستگاه های پمپاژ است. 

حجتي ادامه داد: منطقه جزیره مینو یکی از مناطقی است که بیشترین آسیب را در زمان جنگ دیده است و طرح های خوبی ارائه شده و در كنار خدمات دولت، هر آنچه که لازم است بايد برای احیای این نوع منطقه ها تخصیص داده شود. 

وي اظهار كرد: امیدواریم با زهکشی و خدماتی که در این مناطق به مردم ارائه شده است، شهروندان و ساکنان اینجا آبی مناسب با EC قابل قبولی را دریافت کنند و از خدمات کشور و دولت راضی باشند. 

حجتي گفت: اجرای طرح 550 هزار هكتاري با همکاری وزارت نیرو و موسسه جهاد نصر در حال اجرا است و توانستند این پروژه را تا به اینجا به ثمر برسانند که جا دارد از آنها تشکر کنیم. 

وی ادامه داد: با توجه به اطلاعاتی که بنده دارم این طرح، طرح کم نظیری در کشور بوده و با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا است و منابع آن نیز تأمین شده است.  

وی در خصوص فاز دوم طرح 550 هزار هكتاري گفت: متأسفانه در فاز ابتدايي بیش از 320 هزار هکتار را نتوانستیم احیاء کنیم زیرا دوستان ما در وزارت نیرو محدودیت هایی را داشتند و اعلام كردند تأمین آب برای بیشتر از این مقدار قابل تأمین نيست اما در خصوص تخصیص آب فاز دوم جهت زهکشی و اجرای آن پیگیر هستیم تا منابع آب را تأمین کنیم. 

حجتی در خصوص انتقال آب رودخانه کارون به دیگر استان ها جهت مصارف کشاورزی گفت: با توجه به گفته رييس جمهور هیچ آبی به جهت کشاورزی و آبیاری زمین های زراعی برای دیگر استان ها منتقل نخواهد شد، مگر لوله کشی آب شرب. 

وی ادامه داد: از آنجا که در تأمین آب شرب برای بسیاری از استان ها با مشکل مواجه شده ایم، اگر خط لوله ای از استان های پر آب گرفته ميشود، صرفا به جهت تأمین آب شرب استان موردنظر است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار