شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
  استاندار خوزستان از شرکت جهاد نصر خواست، نسبت به رفع ایرادها و مشکلات طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری برای احیای زمین های کشاورزی اقدام کرده و پیمانکاران را نیز به اجرای این مهم موظف کند.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید محمود حجتی وزیر کشاورزی از روند اجرای طرح 550 هزار هکتاری احیای زمین های کشاورزی در شهرستان های آبادان و خرمشهر گفت:با حضور وزیر کشاورزی پیشرفت کار و مشکلات موجود پروژه 550 هزار هکتاری در حوزه خرمشهر و آبادان بررسی شد که در فاز نخست، حدود 21 هزار هکتار از اراضی در این طرح قرار گرفت.

وی اظهار داشت:در فاز دوم نیز، تقریبا 15 هزار هکتار دیگر از زمین های کشاورزی این شهرستان ها در این طرح قرار می گیرد که در مجموع 36 هزار هکتار از اراضی آبادان و خرمشهر زیر پوشش این طرح قرار می گیرد.

استاندار خوزستان گفت:طرح 550 هزار هکتاری از نظر وسعت، طرح بزرگی است و طبیعی است که انتقادات و نقص هایی نیز در اجرای این طرح از سوی شرکت جهاد نصر وجود داشته باشد، ولی مهم این است که طرح به خوبی در حال پیشرفت است.

شریعتی ادامه داد:شرکت جهاد نصر باید ایرادهای موجود در این طرح را رفع کرده و پیمانکاران زیرمجموعه را نیز به این مهم موظف کند و این طرح را با کمترین مشکل و بیشترین رضایت به پایان رسانده و لازم است در اجرای آن، رضایت کشاورزان، نظام صنفی کشاورزی و خانه کشاورزان و افرادی که از حقوق کشاورزان دفاع می کنند نیز کسب شود. 

استاندار خوزستان گفت:آبی که به کشاورزان این منطقه می رسد، EC بالایی دارد که میزان محصولات تولیدی را کاهش می دهد، البته انتهای رودخانه کارون در این منطقه قرار دارد و محل ریزش تمامی پسماندهای آب های نیشکر است.

شریعتی تصریح کرد:لازم است در رهاسازی آب تمهیدات مورد نیاز اندیشیده شده و سدهای مرزی که تصویب شده اند، احداث شوند تا آب دریا به رودخانه نریزد و شوری آب کاهش پیدا کند.

وی افزود:موضوع پساب توسعه نیشکر کنترل شده پیش می رود و امید است که طی چند سال آینده EC پساب های جنوبی این طرح نیز مانند پساب های شمالی به 4 هزار میکروموس یا کمتر برسد. 

استاندار خوزستان گفت:اکنون EC پساب های جنوب به 6 هزار میکروموس می رسد که امیدواریم ظرف چند سال آینده این مشکل حل خواهد شود. 

شریعتی با تکذیب انتقال آب کارون به سایر استان های کم آب کشور اظهار داشت:آب کارون به هیچ یک از استان های دیگر برای آبیاری مزارع کانال کشی نشده و مقدار انتقال یافته برای تامین آب شرب، قابل توجه نیست.

به گزارش ایرنا محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه از روند اجرای بخشی از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شلمچه خرمشهر و آبادان دیدن کرد.

عملیات اجرایی سه هزار و 100 هکتاری از زمین های کشاورزی خرمشهر در شلمچه در قالب طرح مقام معظم رهبری شامل تسطیح، زهشکی و تجهیز با اعتباری بالغ بر 480 میلیارد ریال در حال آماده سازی است.

بر اساس این گزارش روند اجرایی این طرح در شلمچه خرمشهر با 40 درصد پیشرفت کاری در حال اجرا است و تا پایان سال 1396به پایان می رسد و زمین های مذکور برای کشت تحویل کشاورزان منطقه می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار