شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
استاندار خوزستان: بر عهد خود برای برچیده شدن مدارس کانکسی هستیم / تاکید بر ادامه جلسات و بررسی مشکلات مناطق آموزشی
استاندار خوزستان گفت: پوشش فراگیر پیش دبستانی در خوزستان یکی گام مهم در ارتقای کیفیت آموزشی است
استاندار خوزستان گفت: پوشش فراگیر پیش دبستانی در خوزستان یکی گام مهم در ارتقای کیفیت آموزشی است و استانداری اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال برای پرداخت شهریه نوآموزان مناطق حاشیه ای اختصاص داده است.

غلامرضا شریعتی در هفتمین جلسه بررسی مسائل و چالش های آموزش و پرورش با حضور دو منطقه آموزشی رامشیر و شاوور افزود: اجرای موفق پیش دبستانی در استان و پوشش فراگیر آن در سال جاری یکی از قدم های مهم در جهت بهبود کیفی و افزایش مهارت های ارتباطی و زبانی دانش آموزان دوزبانه است و استانداری خوزستان 150 میلیارد ریال برای تامین شهریه نوآموزان مناطق حاشیه ای و توانمندسازی و آموزش دادن به مربیان پیش دبستانی در نظر گرفته است.

شریعتی همچنین با اشاره به یکی دیگر از مسائل مهم آموزش و پرورش افزود: فضاهای آموزشی فرسوده و کمبود فضای آموزشی در استان یکی از معضلات آموزش و پرورش است که باید با عزم استانی و به دور از شعارزدگی برای رفع آن به آموزش و پرورش کمک کرد.

وی تشریح کرد: ما بر عهد خود برای برچیده شدن مدارس کانکسی و تکمیل پروژه های آموزشی با پیشرفت بالای 70درصد در استان  هستیم و دو  شهر شادگان و کارون را در نظر گرفتیم تا با همکاری بنیاد برکت نیازمندی به فضاهای جدید و بهسازی و تجهیز فضاهای موجود برای  سال تحصیلی جاری برطرف شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر ادامه جلسات و بررسی مشکلات مناطق آموزشی اظهار کرد: در این جلسات بعد از بررسی مشکلات عمده، برای رفع آنها اقداماتی انجام می شود.امروز، طرح احداث مدرسه پنج کلاسه ویژه دانش آموزان استثنایی در شهر الوان مصوب شد. همچنین، مبلغ یک میلیارد ریال برای تعمیر و ساخت سرویس های بهداشتی مدارس شاوور و ماهیانه 50 میلیون ریال برای کمک هزینه سرویس دانش آموزان دختر شاوور اختصاص یافت. تعداد 30 دستگاه رایانه، 2 دستگاه چاپگر ، یک دستگاه کپی و پنج دستگاه آبسرد کن به شاوور تحویل داده می شود.

وی در مورد کمک های اختصاص یافته به منطقه رامشیر نیز گفت: مبلغ 2 میلیارد ریال برای زیباسازی مدارس، تعمیر و ساخت سرویس های بهداشتی  مدارس رامشیر اختصاص یافت و بررسی و امکان سنجی احداث دو واحد آموزشی در روستاهای مشرفه بیت منصور و تلتلیه  توسط نوسازی مدارس مصوب شد. تعداد 30 دستگاه رایانه، سه دستگاه چاپگر و یک دستگاه پروژکتور به مدارس رامشیر تحویل می شود.

مدیر آموزش و پرورش شاوور در هفتمین جلسه بررسی مشکلات اموزش و پرورش خوزستان که با حضور مدیران آموزش و پرورش رامشیر، فرمانداران شوش، رامشیر و شهردار رامشیر برگزار شد، گفت : شاوو با 90 هزار نفر جمعیت دارای 14 هزار دانش آموز در قالب 194 آموزشگاه است که بیش از 80 درصد دانش آموزان در 120 مدارس روستایی تحصیل می کنند و پراکندگی  روستاها باعث ایجاد مانع بر سر راه تحصیل دانش آموزان روستایی شده است .

جلال نژاد فاضل گفت :در بخش پیش دبستانی با توجه به نیاز ویژه منطقه و دو زبانه بودن دانش آموزان،  100 درصد نوآموزان منطقه شناسایی و ثبت نام شدند .در بخش امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان هم شاوور با جهش 28 پله ای نسبت به سال قبل در رتبه 5 استان قرار گرفت و 45/2 نمره هم ارتقا میانگین نمرات نهایی داشتیم.

سعید قنواتی، رییس اداره آموزش و پرورش رامشیر نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات این منطقه گفت : حدود یک هزار و 699 دانش آموز رامشیری در 30 مدرسه شهری و 118 مدرسه روستایی تحصیل می کنند. بسیاری از فضاهای آموزشی رامشیر نیازمند تخریب و بازسازی هستند .و در بحث سرویس های بهداشتی مدارس هم نیز مشکلات زیاد است.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
comment
0
0
comment D S:
به بهانه تشكيل فراكسيون " مناطق ترك نشين "
لزوم تشکیل فراکسیون " مناطق نفتخیز" در مجلس شورای اسلامی
همانطور که می دانید فراکسیون به مجموعه افراد هم فکر و هم عقیده که دارای اشتراکات در زمینه های مختلف فکری و عملی هستند اطلاق می شود که البته وجاهت رسمی و قانونی ندارند اما با توجه به نفوذ ، هم رایی و یکصدایی اعضای یک فراکسیون، می توانند نقش مهمی در فرایند تصمیم سازی یک قانون که منافع مشخص را تامین می کند اعمال کنند.
این فراکسیون ها که بظاهر تشکل و ماهیت مثبتی را از خود نشان می دهند ، گاها به سمت سویی کشیده می شوند که جز بهم زدن توازن عدالت و توسعه سیاسی،اجتماعی و اقتصادی چیزی را عاید کشور نمی کنند .
در واقع می توان گفت این فراکسیون ها بخاطر ماهیت جناحی یا منطقه ای، عرصه و رقابتي مشروع را بوجود می آورد که در صورت عدم نظارت اصولی و یا زیاده خواهی ها و سیاست های منافع طلبانه می تواند ضمن نقض وحدت ملي و منافع عمومی جامعه ، باعث تضعیف بیشتر جایگاه مناطق و جناح های ضعیف و کم برخودار شود و نهايتاً موجب به چالش كشيده شدن اجراي عدالت در عرصه های مختلف گردد که این چالش آسیب های جبران ناپذیری به اعتماد و امید مردم به نقش اصلی مجلس و جايگاه آن وارد می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار