شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
در حالی که در خوزستان مردم آب را با دبه های 20 لیتری تهیه و به منازل خود می برند در جایی دیگر برای آب شرب ما نقشه می کشند و این روش مناسبی نیست.
نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان گفت: با توجه به گستردگی این حوزه انتخابیه، با رعایت عدالت در توزیع منابع پیگیر تفکیک آن به دو حوزه هستم.

علی گلمرادی شنبه در نشست شورای اداری شهرستان هندیجان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: استان خوزستان با همه ظرفیت ها و امکاناتی که دارد به دلیل تعدد مشکلاتی که در حوزه های مختلف دارد در جایگاه خوبی قرار نگرفته است.

وی گفت: ریشه این مشکلات را باید در خود جستجو کنیم و البته این به معنای کار نکردن نیست بلکه ممکن است زحمت کم اثر کشیده باشیم. گلمرادی با تاکید بر ایجاد تعامل بین ارگان های یک شهرستان ادامه داد: باید به دنبال نتیجه در انجام کارهای خود باشیم زیرا فرایندگرایی راهکار نیست و به مناسب توسعه استان و شهرستان نیست.

وی گفت: رفع مشکلات این شهرستان باید در اولویت قرار دارد زیرا شهری با سه هزار سال قدمت امروز وضعیت مناسبی ندارد و رفع مشکلات این شهرستان باید در مسیری درست دنبال شود.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز باید دوران تبلیغات را فراموش کنیم زیرا وضعیت موجود شناسنامه عملکردی مدیران است و نمی توان با ارائه برخی گزارشات مثبت وضعیت را تغییر داد.

وی با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان خوزستان با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت بدهکار است و نباید انتظار زیاد داشت ولی باید به خوزستان نگاه ویژه داشته باشد و لازمست از توانمندی های این استان استفاده شود.

وی ادامه داد: بخشی از جمعیت خوزستان در دوران جنگ از این استان خارج شد و جمعی که وضعیت مناسب مالی داشتند به طور کل مهاجرت نمودند و پس از جنگ نیز به استان برنگشتند. وی گفت: هم اکنون نیز ریزگرد ها سبب شده هر کس که بضاعت و توان مالی دارد از استان خارج شود و این موجب خروج بخش توانمند استان در حوزه های مختلف شده است.

گلمرادی ادامه داد: در حالی که در خوزستان مردم آب را با دبه های 20 لیتری تهیه و به منازل خود می برند در جایی دیگر برای آب شرب ما نقشه می کشند و این روش مناسبی نیست.

وی در خصوص آخرین وضعیت ارتقا بخش بندر امام خمینی(ره) به شهرستان هم گفت: ارتقا این بخش به شهرستان باید از دید منافع ملی دیده شود و ما حق نداریم با دید شخصی منافع نظام را به خطر بیاندازیم.

وی گفت: در جلسه اخیر که با معاون اول رئیس جمهوری در خصوص ارتقا بندر امام به شهرستان داشتم بر این مطلب تاکید شد که در بندر امام خمینی برای اینکه بتوان از تمام ظرفیت آن استفاده کرد باید یک مدیریت مستقل داشته باشد و در عین حال نباید این امر به قیمت ضرر بندر ماهشهر تمام شود و منابع آنجا باید بر اساس شاخص های استاندارد توزیع شود.

وی با اشاره به گستردگی حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: وجود چند شهرستان و بخش در این حوزه انتخابیه، موضوع تفکیک آن به دو حوزه را به یک ضرورت تبدیل کرده و پیگیر آن هستم.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان گفت: اکثر ظرفیت های اقتصادی در شهرستان بندر ماهشهر و بخش بندر امام قرار دارند و این دو شهر از بخش ارزش افزوده و آلایندگی برخوردارند.

گلمرادی افزود: ما به عنوان مسئول مکلف هستیم عدالت را رعایت کنیم و برای این منظور از چند نفر از اساتید دانشگاه به عنوان مشاور نظر خواهی شده تا با یک خروجی مناسب علمی این تقسیم بندی جهت تفکیک حوزه ها را پیشنهاد دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار