دو سال پیش هنگامی که به زیارت امامزاده سید صالح ایذه شرفیاب شدم تصمیم گرفتم که با هزینه شخصی نسبت ساخت شبستان و تربتخانه آن با یاری و مساعدت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان اقدام کنم. "> بازسازی بقعه امامزاده سید صالح
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱

دو سال پیش هنگامی که به زیارت امامزاده سید صالح ایذه شرفیاب شدم تصمیم گرفتم که با هزینه شخصی نسبت ساخت شبستان و تربتخانه آن با یاری و مساعدت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان اقدام کنم.

اختصاصی شوشان : یک نیکوکار خوزستانی از اختصاص500 میلیون تومان برای بازسازی امامزاده سیدصالح ایذه خبر داد. سید غلامعباس جمشیدی در اهواز اظهار داشت : دو سال پیش هنگامی که به زیارت امامزاده سید صالح ایذه شرفیاب شدم تصمیم گرفتم که با هزینه شخصی نسبت ساخت شبستان و تربتخانه آن با یاری و مساعدت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان اقدام کنم. وی افزود: بدین منظور اقدامات اولیه برای تحقق این موضوع صورت گرفت و در حال حاضر عملیات ساخت این بقعه متبرکه 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این نیکوکار خوزستانی مساحت این بقعه را حدود 400 متر مربع ذکر کرد و گفت : قرار است زائرسرا، مسجد، کتابخانه، محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز و امکانات گردشگری در پیرامون این بقعه در صورت حمایت لازم مسئولان استان در این آستانه احداث شوند.

جمشیدی خاطرنشان کرد : در صورت حمایت مسئولان این مکان می‌تواند به قطب زیارتی و گردشگری استان تبدیل شود.

وی اظهار کرد : هزینه ساخت این بقعه تا پایان فاز اول آن حدود 500 میلیون تومان است که شخصا متقبل شده‌ام.

وی افزود : با هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان عملیات ساخت شبستان و تربت خانه امامزاده سید صالح ایذه تا پایان شهریورماه سال آینده به اتمام می رسد.

این خیر خوزستانی ادامه داد : پس از اتمام عملیات ساخت و توسعه امامزاده سید صالح در صورت توفیق الهی قصد دارم در پروژه توسعه حرم حضرت علی‌بن مهزیار اهوازی با اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان مشارکت داشته باشم تا حرم این صحابه ائمه اطهار علیهم‌السلام نیز زیبنده شأن او و شهروندان اهوازی باشد و مامنی برای مشتاقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت در سراسر کشور گردد. امامزاده سید صالح (ع) فرزند امام‌زاده سید حمزه ابن امام موسی کاظم (ع) است که آن بزرگوار نیز با آمدن به خوزستان، این سرزمین را با قدوم خود مزین گرداند. مرقد این امامزاده در مرغا در 45 کیلومتری شهر ایذه در استان خوزستان واقع است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار