شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۴۲۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
غفور قلی پور 

تشکیل فراکسیون ترک زبانان مجلس شورای اسلامی این ذهنیت را تداعی می کند که با گذشت یکصدسال از شروع دموکراسی در ایران نهاد مجلس همچنان مسیر پر نشیب و فرازی را در پیش رو دارد و در حالی که میبایست شرایطی فراهم شود تا همچون موجودی روبه رشد به تعالی برسد در مسیر نامعلومی گام بر می دارد.

در شرایطی که رهبر فرزانه انقلاب و همه جریانهای مسول و وطن پرست دغدغه حفظ حاکمیت ملی را دارند تشکیل این فراکسیون نقطه اختلافی در بین اقوام ایرانی و تاریخ سیاسی اجتماعی کشور خواهد بود و اگر قرار بر مصادره بخشی از حاکمیت ملی تحت لوای قومیت باشد مسلما دیگر شهروندان هم داعیه دار مطالبات قومی خواهند بود و این همان زنگ خطر تهدید حاکمیت ملی است.

خانم ساعی سخنگوی فراکسیون مناطق ترک نشین در توضیح اهداف این تشکل گفت:((با توجه به گستردگی مناطق ترک نشین در سراسر کشور و مدیریت راهبردی برای حل مشکلات در این مناطق ،این فراکسیون باحضور نمایندگان ترک زبان تشکیل شد که هدف ان استفاده از ظرفیت نمایندگان برای رفع مشکلات مناطق ترک نشین است.)) به دیگر معنی سایر مردم ایران و اصل ۸۴ قانون اساسی یعنی مسولیت نمایندگان مجلس دربرابر همه ملت از درجه اهمیتی برخوردار نبوده و محوریت مناطق ترک زبان است.

سوال مهم این است که نمایندگان محترم فراکسیون فوق دقیقا دنبال چه مطالبات محقق نشده ای هستند؟وقتی که بخش عمده ی قدرت سیاسی و مالی کشور در ید انهاست و سایر مناطق مورد کم مهری قرار گرفته اند ودر سایه ترویج زبان مادری و فراکسیون قومی چه اندیشه هایی در سر می پرورانند؟

تشکیل فراکسیون ترک زبانان از این جهت جای تامل دارد که نشان می دهد دستهایی پیدا و‌پنهان در تلاشند نهال جوان دموکراسی را در کشور بخشکانند و ملوک الطوایفی عصر قجری را احیا و مجلس ملی را تبدیل به مجلس قومی کنند.

بدون شک نخستین پیامد منفی این فراکسیون تفرقه افکن ، طرح وعده های قومی در انتخابات آتی و به حاشیه رانده شدن  تفکر شایسته سالاری و حزبی در کل کشور و همچنین زمینه ای برای تشکیل فراکسیونهایی همچون زاگرس نشینان،لرزبانان ،عربزبانان،فراکسیون کرد و بلوچ و ترکمن و مازنی و...خواهد بود.که بتدریج به تضعیف حاکمیت ملی و پدیده شوم تجزیه کشور منجر خواهد شد.

البته فراکسیون ترک زبانان نباید از این نکته غافل شوند که اگر حاکمیت ملی تضعیف و قوم گرایی گسترش یابد نفت ،گاز،کشاورزی و ابهای آزاد که منبع تامین مالی و اداره مناطق انتخابیه و میدانداری آنهاست نیز به سهولت در اختیارشان قرار نخواهد گرفت. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۶
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
comment
0
0
comment درودبرآقای قلی پورکه شفاف وزیبابیان کردند
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
comment
0
0
comment مگر الان تفکر شایسته سالاری بر کشور حاکم می باشد؟!!!آنچه که واقعیت دارد همان تفکر قومی است که بر مدیریت کشور سایه افکنده است والا چه ضرورتی دارد که روسا جمهور کشور همگی از یک قومیت خاص وفقط از میان مناطق مرکزی انتخاب میشوند؟!!!!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
comment
0
0
comment جناب قلی پور نظر شما هم اتفاقا نسخه برابر اصل در عین ضدیت مبحث تان است.یا شما [...]نیستی و [...] یا اینکه فقط می خواستی حرفی در ضدیت با اقوام پرصلابت ایرانی زده باشی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
comment
0
0
comment هر روز داریم عقب تر میریم
comment
ناشناس
|
Turkey
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
comment
0
0
comment فراکسیون لرزبانان و... عین و مصداق بارز دموکراسی است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
comment
0
0
comment درود بر غفور. قلی پور همیشه در صحنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار