شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ‌پرداخت یارانه به طبقات کم‌درآمد و مستضعفین بسیار مهم است و تاکید داریم این موضوع به قوت خود باقی بماند. پرداخت یارانه به افراد ثروتمند و متمول رمقی برای دولت جهت اجرای انجام کارهای اصولی و لازم الاجرا نمی‌گذارد.

آیت‌الله سیدمحمد علی موسوی جزایری امروز، 20 آبان‌ماه در نشستی که با حضور وزرای کار و ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: الحمدلله بخش فناوری اطلاعات و مخابرات خوزستان در سطح استان فعال و کارها در این بخش‌ها به خوبی پیش می‌رود.

وی با بیان این‌که بیش از 3 سال است که دانشگاه امیرالمومنین احتیاج به اینترنت دارد، افزود: ‌موضوع پوشش اینترنتی دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز احتیاج به همکاری وزارت ارتباطات دارد و همچنین حوزه‌های علمیه خوزستان هم به اینترنت و فضای مجازی نیاز دارند.

موسوی جزایری خاطرنشان کرد:‌ اخیرا  موضوع ایجاد سامانه پاسخگویی به شبهات را مطرح کرده‌ایم که موضوع بسیار مبارکی است. دشمن با تمام توان و به ویژه وهابیت فعالیت کرده و هزینه‌های زیادی را صرف فعالیت‌های خود می‌کنند تا برای جوانان ما ایجاد شبهه و مشکل دینی کنند. بنابراین باید برای جوانان یک جریان مفصل برای پاسخ به شبهات راه‌اندازی کنیم و این سامانه به علت این‌که باید در فضای مجازی شکل بگیرد، نیاز به اینترنت و همکاری وزارت ارتباطات دارد.

وی با تشکر از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه حذف یارانه‌های افراد ثروتمند و متمول گفت:‌ افراد ثروتمند و متمول یارانه دریافت می‌کردند و این موضوع ما را بسیار ناراحت کرده بود و مایه تعجب بود. پرداخت یارانه برای این افراد برای دولت و ملت زحمت و درد بود.

موسوی جزایری ادامه داد:‌ شنیده ایم که وزارت تعاون در رابطه با حذف یارانه این‌گونه اقشار که واقعا دریافت یارانه حقشان نبوده، اقدام کرده است و گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده که امیدوارم حذف یارانه اینگونه افراد به مراحل نهایی برسد.

امام‌جمعه اهواز با اشاره به تاکید مکرر مقام معظم رهبری و مراجع تقلید نسبت به موضوع حذف یارانه افراد متمول، ‌ثروت و مرفه گفت: موضوع یارانه‌ها دو سمت و سو دارد. یک طرف آن بسیار خوب و مفید است که به مستضعفین و طبقات کم‌درآمد جامعه یارانه پرداخت می‌شود و طرف دیگر یارانه‌ها، همین پرداخت یارانه به افراد ثروتمند و متمول است.

وی با اشاره به وجود مساله حاشیه نشینی در خوزستان و به ویژه کلانشهر اهواز، حاشیه نشینی را پدیده ای بسیار سخت و خطرناک برای خوزستان دانست و تصریح کرد:‌ مردم ساکن در حواشی شهرها هموطنان ما هستند که به علت جنگ و هجوم ظالمانه دشمن به شهرهایشان، مجبور به مهاجرت شدند و اموال آن‌ها عمدتا اراضی کشاورزی و زمین بود و بنابراین قابل انتقال نبوده است.

موسوی جزایری با اشاره به وجود بیش از 400 هزار نفر حاشیه‌نشین در کلانشهر اهواز اظهار کرد:‌ شاید همه تایید کنند که خوزستان از مصادیق بارز وجود حاشیه نشینی بسیار وسیع و شکننده است و ما در رابطه با پدیده حاشیه نشینی در خوزستان با مشکلات عجیب و غریبی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر این‌که حاشیه‌نشینان هیچ تقصیری ندارند، عنوان کرد: آمار واقعی بیکاری درخوزستان بالا است. هر چند این استان منابع زیادی دارد اما مهاجرپذیر بوده است. در برخی از پروژه‌ها به ویژه پروژه‌های نفتی، افرادی از سایر استان‌ها ظرفیت‌های استخدام این‌گونه پروژه‌ها را قبل از بهره‌برداری، پر می‌کنند و بسیار سریع جذب می‌شوند و افراد جویای کار خوزستان نیز بیکار می‌مانند.

موسوی جزایری خاطرنشان کرد:‌ توسعه فنی و حرفه‌ای راه اصلی و رئالیست رفع معضل بیکاری است زیرا ایجاد اشتغال برای یک نفر در بخش‌هایی مانند پتروشیمی به 100 میلیون تومان سرمایه احتیاج دارد اما داشتن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هزینه آنچنانی نیاز ندارد.

وی اظهار کرد: بسیاری از جوانان بیکار خوزستانی علی‌رغم داشتن مدرک مهارت فنی و حرفه‌ای، کاری ندارند و متاسفانه نیروی کار برای مشاغل فنی و مهارتی مانند برقکاری، دارد به صفر می‌رسد و باید این‌گونه مهارت‌ها را آموزش داد.

نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد:‌ همین توسعه فنی و حرفه‌ای یک طرح عملیاتی برای رفع معضل بیکاری خوزستان است و این طرح هم سهل الوصول و هم دوای درد خوزستان است. این دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای حداقل شش ماهه و در صورتی که خیلی تخصصی باشند، حداکثر یکساله هستند. بنابراین از وزیر تعاون می‌خواهیم در این زمینه کمک کنند تا یک بسیج انقلابی برای راه‌اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای جهت آموزش‌های مهارتی ایجاد شود و این امر می‌تواند دوای درد واقعی بیکاری خوزستان باشد.

موسوی جزایری با بیان اینکه ما نیروهای ماهر و فنی نداریم، گفت: ایجاد و راه‌اندازی مراکز برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هزینه آنچنانی ندارد و مستلزم تصمیم‌گیری، اقدام و عمل ما است. اگر این مراکز راه‌اندازی شوند و در این زمینه بسیج عمومی صورت بگیرد، ظرف دو یا سه سال آینده سیل عظیمی از بیکاران ما جذب مشاغل واقعی و حقیقی و نه مشاغل کاذب و واسطه‌ای می‌شوند.

برچسب ها: بیکاری خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار