شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
دبیر کانون کارفرمایی انجمن های صنفی در دیدار با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:
خواسته ما توجه ويژه دولت به تشكلات است چرا كه اين بخش به عنوان شركاي اجتماعي دولت محسوب مي شوند.


شوشان: دبیر و عضو هیات مدیره کانون کارفرمایی انجمنهای صنفی استان خوزستان در گردهمایی تشکلات کارگری، بازنشستگان و مدیران کار تعاون و رفاه اجتماعی این استان که با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: برای دومین بار است که در سال جاری وزیر محترم کار به استان خوزستان سفر می کند و این نشان دهنده جایگاه ویژه این استان نزد مقام عالی وزارت می باشد که جای تقدیر و تشکر دارد. امیدواریم كه اين حضور فتح بابي   باشد براي دستيابي به خواسته هاي بر حق و البته بر زمين مانده كارفرما يان خوزستاني كه در انتظار گوشه چشمي از سوي دولت محترم  و زحمت كش تدبير و اميد  مي باشد. 

فرزاد حیدری افزود: هرچند اين مجال براي پرداختن به دغدغه  هاي كارفرمايان خوزستاني اندك است اما خواسته ما به عنوان بخش مهمی  از جامعه، توجه ويژه دولت  به تشكلات است چرا كه  اين بخش به عنوان شركاي اجتماعي دولت محسوب مي شوند.

وی افزود: امروزه نقش تشکل های صنفی ومدنی در توسعه کشور تقریبآ بر کسی پوشیده نیست. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده و باورند که اگر می خواهیم ساختاری دونده، رونده و چالاک در چارچوب نظام های اقتصادی و اجتماعی کشور داشته باشیم توجه به تشکل ها و نهادهای مدنی امری ضروری و غیر قابل کتمان است.

 حیدری اظهار کرد: تشکل های کارفرمایی در ایران بیش از  نیم قرن سابقه دارند و در مقاطع مختلف تاریخی در به ایفای مسئولیت های صنفی خویش پرداخته و البته با فراز ونشیب های فراوان روبرو بودند. 

حیدری با مطرح کردن نقش کارفرمایان در ایجاد اشتغال افزود: آیا در نبود یک کارفرمای مستقل و توانمند  کسی می تواند به نیازهای جامعه کارگری و همچنین اشتغال خیل عظیم جوانان بیکار، اهتمام ورزد؟

یکی از شعارهای دولت توجه به اقتصاد بخش خصوصی وتشکل های صنفی بود که دربرنامه های وزارت کار نیز به عنوان اولویت، هنگام رای اعتماد وزیر از مجلس گنجانده شده بود. از آن زمان تا کنون نزدیک به سه سال ونیم گذشته و ما همچنان چشم انتظار این قول وزیر هستیم. 

حیدری خاطر نشان ساخت: تشکل ها و نهادهای  کارفرمایی همچنان در تصمیم گیری ها وتصمیم سازی از کوچکترین نقشی برخوردار نیستند. بیشتر به حال تشریفاتی به کار می آیند. نقش مشورتی این تشکل ها نه تنها در این سال ها همچون سال های پیش نادیده گرفته شده است بلکه از کانون انجمن های صنفی کارفرمایی نیز به عنوان بزرگترین تشکل کارفرمایی کشور در امور مربوطه مثل تغییر واصلاح قانون کار، تامین اجتماعی و  سایر قوانین حوزه روابط کار  مورد مشورت وتوجه قرار نمی گیرد. حتی به نسبت سال های پیش این تشکل که مهمترین نهاد ستادی کارفرمایی است نحیف تر و ناتوان تر  از قبل شده است.

وی ادامه داد: رسیدن به امر سه جانبه گرایی مثلت دولت، کارگر و کارفرما که قرار بود هر کدام به یک میزان در تدوین قوانین و تنظیم امور مربوطه به روابط کار نقش داشته باشند نیز محقق نشد و انجمن های کارفرمایی و تشکل های صنفی در طول این سال چه از نظری کیفی وچه از نظر کمی رشد نکرده اند. جایگاه قانونی آنها نیز که برابر ماده 131 قانون کار وهمچنین صراحت قانون اساسی است، با گذشت سالها تدوین و تعریف شده است.

وی در پايان گفت: جا دارد از زحمات مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم چرا که ایشان در این مدت تعامل و ارتباط خوبی با تشکلات کارگری و کارفرمایی برقرار نموده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار