اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
 استاندار خوزستان گفت:مرز بین المللی شلمچه در سفر روز یکشنبه رئیس جمهوری به این استان و مرز شلمچه بر روی زائران اربعین حسینی باز است.

 استان خوزستان یکشنبه 23 آبان به منظور بهره برداری از چند مهم اقتصادی میزبان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری است. غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان عصر شنبه در حاشیه آیین برافراشته شدن پرچم 40متر مربعی 'یا حسین ' در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران رسانه ها گفت:بر اساس برنامه ریزی و تمهیدات اندیشیده شده، در روز سفر رئیس جمهوری به این استان و این مرز، زائران می توانند بدون مشکل خاصی از مرز به مقصد عتبات عالیات تردد کنند.

وی با بیان اینکه در آیین پیاده روی اربعین سال جاری زائرانی که گذرنامه و روادید داشتند بدون مشکل خاصی از مرز عبور کردند، افزود:در گفت و گو با زائران نیز، 99 درصد زائران تردد کننده از مرز از نحوه خدمت رسانی مسئولان ابراز رضایت کردند.

شریعتی در خصوص آمار عبور زائران از دو مرز شلمچه و چذابه دار استان خوزستان از ابتدای ماه صفر تاکنون، افزود:بر اساس آخرین آمارها، 660 هزار زائر از این دو مرز به عتبات عالیات عزیمت کرده اند.

استاندار خوزستان گفت:طی این مدت، 400 هزار زائر از مرز شلمچه و 260 هزار زائر نیز از مرز شلمچه عازم عتبات عالیات شده اند. وی همچنین با تجلیل از خدمات حدود 300 موکب مستقر در مسیر تردد زائران اربعینی در مرز شلمچه، گفت:قطار خرمشهر به شلمچه نیز آماده جابجایی زائران است.

به گزارش ایرنا این پرچم بزرگ که نماد خدمت به زائران اربعین حسینی است، عصر شنبه با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، امام جمعه آبادان و امام جمعه شهر بندرماهشهر و خیل مشتاقان زیارت امام حسین علیه السلام در مرز شلمچه بر افراشته شد.

پرچم منقش به جمله «یا حسین» در ابعاد 8*5 متر در شلمچه در موقعیت قمر بنی هاشم علیه السلام شهرستان بندر ماهشهر در مسیر مرز شلمچه به اهتزاز درآمد. در پایان این آئین، موکب داران از زائران و حاضران پذیرایی کردند.

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق است.

مرز شلمچه از مبادی اصلی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.

بر اساس پیش بینی ها حدود یک میلیون زائر در اربعین امسال از مرز شلمچه تردد می کنند و بر اساس آخرین آمارها بیش از 400 هزار زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون از این مرز به عتبات عالیات عزیمت کرده اند.

برچسب ها: رئیس جمهور ، شلمچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار