شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
حفظ و صیانت از حقوق بیت المال نیازمند مشارکت عمومی و تلاش همگانی است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیمشک در آیین تودیع خود گفت:از حدود 700 هکتار از زمین های منطقه پشمینه زار این شهرستان رفع تصرف شده است.

شوشان: حدود دو سوم آتش سوزی های استان خوزستان در جنگل های شهرستان اندیمشک رخ داده است که با تلاش صورت گرفته ، مانع خسارت جدی ناشی از این آتش سوزی ها شدیم.
وی بیان کرد:2 پاسگاه حفاظتی در جااردو و اطراف امامزاده احمد(ع) راه اندازی شد و طرح های آبخیز داری نیز در شهرستان با تلاش و پیگیری تکمیل گردید.
سراج الدین افزود:اخذ سند مالکیت اراضی ملی به نام دولت در مساحت 24 هزار هکتار و مقابله جدی با تصرفات غیر قانونی و مدیریت بحران آتش سوزی ها از دیگر خدمات این اداره در این شهرستان بوده است.
معاون برنامه‌ریزی اداره‌ کل منابع طبیعی خوزستان نیز گفت:حفظ و صیانت از حقوق بیت المال نیازمند مشارکت عمومی و تلاش همگانی است.
کوروش کیانی افزود:حراست از منابع طبیعی طبق قانون وظیفه خطیری است و همه ادارات در این خصوص باید اهتمام لازم را داشته باشند.
وی اظهار کرد:در همین راستا باید از ظرفیت مردمی در راستای حراست از عرصه های ملی بهره بگیریم تا در احیا و پاسداری از این منابع به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.
فرماندار شهرستان اندیمشک هم با تشریح جایگاه منابع طبیعی این شهرستان گفت: در آتش سوزی های متعدد در شهرستان اندیمشک در سال های گذشته بخشی از جنگل های الوار گرمسیری را دچار خسارت کرد.
پیمان جهانگیری افزود:در یکی از این حوادث با تلاش جدی موفق به هماهنگی تلفنی برای حضور سه بالگرد شده و در نتیجه به سرعت مهار گردید.
وی افزود: مسوولان شهرستان با تلاش و درایت این حوادث را کنترل و مدیریت کردند و همچنین در راستای حراست از منابع ملی با افراد متصرف غیر قانونی برخورد می شود.
وی بیان کرد:عده ای از افراد سودجو برخی از بهترین منابع و اراضی را تصرف کرده اند که برای حفاظت از این اراضی از طریق مراجع ذیربط پیگیری جدی می شود.
فرماندار اندیمشک گفت:برخی از طرح های بزرگ ملی در این اراضی ملی اجرا خواهند شد که ظرفیت های شغلی بسیار خوبی نیز ایجاد خواهند کرد.
وی تاکید کرد:با تصرفات غیر اصولی و غیر قانونی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.
در این مراسم از زحمات جهانشیر سراج الدین قدردانی شده و محمود علی جواهری شیرازی به عنوان رییس جدید اداره منابع طبیعی و آبخیز داری اندیمشک معرفی شد.
اندیمشک 230 هزار هکتار اراضی ملی شامل 80 هزار هکتار جنگل و 150 هزار هکتار مرتع است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار