مديرعامل سازمان آب و برق خوزستان و دبير نهمين سمينار بين‌المللي مهندسي رودخانه گفت: در سال جاري آمار ارايه مقالات نسبت به سال‌هاي گذشته بيشتر بوده و آثار كيفيت بالايي داشته‌اند.

"> ایجاد شرایط پایدار برای رودخانه ها
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸

مديرعامل سازمان آب و برق خوزستان و دبير نهمين سمينار بين‌المللي مهندسي رودخانه گفت: در سال جاري آمار ارايه مقالات نسبت به سال‌هاي گذشته بيشتر بوده و آثار كيفيت بالايي داشته‌اند.

عليرضا رضانيا در نهمين سمينار بين‌المللي مهندسي رودخانه كه امروز(سوم بهمن‌ماه) در دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد، اظهار كرد: امسال بيش از 912 مقاله به دبيرخانه همايش رسيد كه 108 مقاله به صورت شفاهي، 321 مقاله به‌صورت پوستر در مدت 2 روز ارائه می شود؛ از این تعداد 37 مقاله به زبان انگليسي است.

وي افزود: در حاشيه اين سمينار 2 كارگاه برگزار مي‌شود و 2 سخنران کلیدی از كشورهاي ايتاليا و آلمان نيز در اين سمينار حضور دارند.

رضانيا تصريح كرد: ایجاد شرایط پایدار برای رودخانه ها، به ویژه از نظر زیست محیطی و آلودگی ها و آلایندگی از اهداف اصلي برگزاري اين سمينار است. همواره در طول تاريخ رودخانه‌ها كانون توسعه بوده‌اند؛ رودخانه ها خون جاری در رگ های تمدن هستند و همیشه در حاشیه رودخانه ها تمدن های كهن ایجاد شده اند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: در پي افزايش جمعيت و رقابت در مصرف، تضاد و تعارض در زمینه چگونگي بهره‌برداري از رودخانه‌ها افزايش مي‌يابد و به همین دلیل فهم درست از خصوصات و رفتار طبيعي رودخانه‌ها به منظور اجراي برنامه‌هاي نگهداري و اعمال مديريت صحيح براي سلامت رودخانه‌ها و حيات جامعه امري ضروري و اجتناب ناپذير است.

وي گفت: مردم بايد از نتايج منفي اقدامات و تجاوزها علیه حريم رودخانه‌ها و ارزش‌هاي مرتبط با آنها، آگاهي يابند. مديريت امروز حوضه‌هاي آبريز و رودخانه‌ها اقتضا مي‌كند كه تعادلی منطقي و مناسب میان مصارف و منابع آب و توانايي و قابليت پيش‌بيني بازتاب رودخانه نسبت به تغييرات و فشار‌هاي تحميلي برقرار شود.

رضانيا تاکید کرد: براي درك اهميت رودخانه‌ها و ضرورت ساماندهي آنها در زندگي روزمره و توسعه اقتصادي و اجتماعي آينده و همچنين ارتقا دانش مهندسي رودخانه از طريق انتشار آخرين يافته‌هاي علمي، نسبت به برگزاري این سمينار با همكاري سازمان آب و برق خوزستان، دانشگاه شهيد چمران و شركت مهندسي مشاور دزآب اقدام شده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار