شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه رطوبت در برخی شهرهای استان و از جمله مرزهای چذابه و شلمچه به بیش از 80 درصد رسید گفت: روند تدریجی کاهش شدید دما تا هفت درجه سانتیگراد در خوزستان و شهرهای نجف و کربلا از امروز آغاز شده و تا سه شنبه ادامه می یابد.

کوروش بهادری با اشاره به وقوع پدیده مه صبحگاهی و شرجی در بسیاری از نقاط استان اظهار کرد: در بستان و مرز چذابه رطوبت نسبی به 99 درصد و دید افقی به 100 متر رسید.

وی افزود: رطوبت در آبادان به 98 درصد، در شادگان 95 درصد، خرمشهر و مرز شلمچه 91 درصد، در هندیجان 90 درصد و اهواز 88 درصد رسید.

بهادری همچنین با بیان اینکه از امروز روند تدریجی کاهش شدید دما را در استان خواهیم داشت گفت: این روند تا سه شنبه هفته آینده اداماه خواهد داشت و باعث کاهش دما در خوزستان و شهرهای نجف و کربلا تا هفت درجه سانتیگراد خواهد شد.

وی به زائران اربعین به ویژه سالمندان توصیه کرد که لباس گرم به همراه داشته باشند زیرا احتمال دارد هوا در مواقع صبح و شب به پنج تا 6 درجه سانتیگراد برسد. بهادری اظهار کرد: حداقل دما در استان در ایذه با 6 درجه سانتیگراد و حداکثر دما در آبادان، رامهرمز و اهواز با 32 درجه سانتیگراد رخ داده است.

به گفته وی، دمای شهرهای نجف و کربلا نیز بین 11 درجه تا 26 درجه در نوسان است. مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه اظهار کرد: از هفته آینده و اواخر وقت دوشنبه به مدت یک هفته انتظار ورود سامانه بارشی را به استان خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، در هفته گذشته تعدادی از شهرهای کشور از جمله اهواز درگیر پدیده وارونگی دما (اینورژن) بودند. در پی وقوع این پدیده در اهواز و افزایش آلودگی، مدارس شهرستان های اهواز، کارون و باوی 25 آبان تعطیل اعلام شد.

همچنین بر اساس اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، اهواز روز گذشته با شاخص کیفی 167 در شرایط ناسالم برای همه گروه های سنی بوده که رده نخست آلودگی در کشور قرار داشت

برچسب ها: کاهش دما ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار