شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
فرماندار هندیجان:
فرماندار شهرستان هندیجان گفت: رودخانه زهره هندیجان بعد از سالیان سال و به سبب‌های مختلف متأسفانه خشک‌شده است.

سید مهران رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار شوشان در بندر هندیجان، اظهار داشت: رودخانه زهره هندیجان حیات وزندگی همه مردم هندیجان و بخصوص روستاهای این شهرستان است.

وی افزود: رودخانه زهره قبل از مصارف کشاورزی، آب شرب مردم هندیجان و روستاهای اطراف را تأمین می‌کند و متأسفانه در حال حاضر آب این رودخانه خشک‌شده و این مصیبت عظمای هندیجان است.

فرماندار شهرستان بندر هندیجان بیان کرد: هفده هزار قرارداد کشاورزی فی‌مابین کشاورزان هندیجان و سازمان آب و برق استان خوزستان منعقد گردیده که این سازمان موظف است آب موردنیاز کشاورزان هندیجانی را تأمین کند چراکه هزینه کشاورزان را دریافت کرده است.

وی گفت: متأسفانه اگر آب هم از سد کوثر رهاسازی شود در بالادست هندیجان این آب‌ها را به غارت می‌برند، کانال‌هایی بر سر رودخانه زهره در بالادست حفرشده که سهمیه هندیجان را می‌بلعند و نمی‌گذارند آبی به مردم هندیجان برسد.

رفیعی عنوان کرد: مردم روستاهای هندیجان معترض هستند و شکایت دارند که ما هزینه کرده‌ایم، تسهیلات گرفته‌ایم تا کشاورزی کرده و سبب خودکفایی کشور در غلات و مواد غذایی شویم اما متأسفانه آب رودخانه خشک‌شده است.

وی افزود: شغل بیش از 80 درصد مردم هندیجان وابسته شدید به این رودخانه زهره است کشاورزان برای کشاورزی، روستاها برای آب شرب و احشام، صیادان برای تردد به دریا و مهم‌ترین بخش رودخانه تأمین آب شرب مردم هندیجان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار