اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
امام جمعه مشهد گفت: قدرت انسان محدود است و اگر انسان بخواهد در حوزه استقلال اراده خودش کاری انجام دهد قطعاً محدود است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: قدرت انسان محدود است و اگر انسان بخواهد در حوزه استقلال اراده خودش کاری انجام دهد قطعاً محدود است.

وی با بیان اینکه انسان تنها چیزهایی را اراده می‌کند که می‌تواند انجام دهد و بسیاری از کارها از حیطه قدرت انسان خارج است اظهار کرد: اگر انسان اراده خود را در حوزه اراده خداوند بداند، قدرتش را نیز در حوزه قدرت خداوند خواهد دید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه عظمت و عزتمندی اهل‌بیت (ع) در اسارت به دلیل تسلیم نشدن آنان بود، تصریح کرد: مهم این است که اهل‌بیت (ع)، پیروزمندانه بازگشتند و شام را فتح کردند، شامی که 40 سال در اختیار بنی‌امیه بود.

وی افزود: 1400 سال گذشته و دیگر از آن قدرت یزیدی جز ذلت چیزی باقی نمانده است، اهل‌بیت (ع) انقلاب سیدالشهدا (ع) را همگانی کردند، کربلا را به‌صورت انقلاب درآوردند، دستگاه‌های طاغوتی بنی‌امیه را مفتضح و رسوا کردند، دل‌ها را به‌طرف انقلاب کربلا متوجه کردند.

علم‌الهدی یادآور شد: محور پیروزی ائمه چه بود؟ چه چیزی عامل این پیروزی شد؟ محور پیروزی آنان یک نقطه بود و آن این‌که مرعوب یزید نشدند.

وی تأکید کرد: یزید این قضیه را به وجود آورد که این‌ها همه مرعوب شوند، قدرتش را طوری نمایش داد و مصائب را عمال یزید طوری برنامه‌ریزی کردند که بعد هم با چنین قدرتی که در شام روبرو می‌شوند، خود و تبارشان را فراموش کنند، مهم این بود که مرعوب قدرت یزید نشدند، همه‌چیز را در یزید ندیدند، همه‌چیز را در آن قدرت ندیدند، زینب کبری (س) فریاد زد؛ یزید، عظمت تو را من کوچک می‌شمارم، یعنی مرعوب این قدرت نشدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نباید در مقابل دشمن، مرعوب و مجذوب شد، امروز دقیقاً محور تداوم انقلاب مقدس اسلامی ما در جامعه انقلابی‌مان همین است که ما مرعوب و مجذوب دشمن نشویم.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مردم ما مجذوب غرب نیستند و برای جلوگیری از این موضوع باید بصیرت سیاسی پیدا کنیم.

علم‌الهدی ادامه داد: جمعی از هنرمندان خوب کشور با کمک سینما و هنر فیلم فساد دشمنان را به تصویر کشیدند که یکی از این فیلم‌ها یتیم خانه ایران است که این اقدام هنرمندان تقدیر و تشکر دارد.

وی درباره این فیلم گفت: این فیلم بخشی از تاریخ کشور که در آن انگلیس مردم کشور ما را قتل عام می‌کند به تصویر کشیده است.

وی خاطرنشان کرد: باوجود چنین جنایت‌ها و گذشته ناپاک امروز اتحادیه اروپا می‌خواهد در ایران دفتر سیاسی باز کند و عده‌ای باذوق و شوق خبر آن را اعلام می‌کنند.

امام‌جمعه مشهد تأکید کرد: سفرای کشورهای اروپایی به‌عنوان عناصر امنیتی و اطلاعاتی وارد کشور شده‌اند تا عامل نفوذی آن‌ها در ایران باشند.

وی ادامه داد: برای تنظیم روابط با اتحادیه اروپا سندی آماده است که شامل 10 بند است.

علم‌الهدی در تشریح بندهای این سند گفت: اولین بند آن قرارداد FATF بود، دومین بند آن تضمین امنیت نفت و گاز غرب است، سومین بند درباره عدم برخورد با مسؤولان 2 تابعیتی بوده که اخیراً رهبر انقلاب تأکید کردند این‌گونه افراد از مسؤولیت‌ها کنار گذاشته شوند.

وی ادامه داد: بند چهارم این سند درباره عدم‌حمایت از جریان مقاومت به‌ویژه حزب‌الله بود، در بند پنجم بر محدود کردن توان موشکی ایران تأکید شده و در بند ششم حل بحران سوریه طبق نظر آمریکا آمده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بند هفتم که درباره برگزاری انتخابات بدون فیلتر شورای نگهبان است، ادامه داد: در بند هشتم ما را ملزم به پاسخ‌گویی به گزارش احمد شهید می‌کنند.

وی افزود: در بند نهم این سند آزادی جاسوسان اروپایی در ایران است و بند دهم درباره خروج قوه قضائیه از زیر نظر رهبری است.

امام‌جمعه مشهد گفت: با این سند 10 بندی می‌خواهند خانه جاسوسی برای آمریکا در ایران درست کنند و جریان نفوذ را ازآنجا دنبال کنند.

علم‌الهدی تأکید کرد: دستگاه سیاست خارجی ما با این سند موافقت کرده است و از دستگاه قضایی کشور متشکریم که با تمام توان در برابر تأسیس این دفتر با چنین سندی ایستادگی کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز عده‌ای نخبگان کشور به‌اندازه بچه حزب‌اللهی‌ها بصیرت ندارند.

برچسب ها: علم الهدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار