شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
ظلم تاريخي رئيس دانشگاه خانم الانبيا بهبهان به دانشجويان اصلاح طلب و حامي دولت

شكراله كلاه كج
فعال دانشجويي و عضو مجمع تشكل هاي دانشجويي اصلاح طلب استان خوزستان

در شرايطي كه پس از ٨ سال سيطره تندروها بر دانشگاه ها، که طی آن خسارت ها و آسيب هاي جبران ناپذيري به بدنه دانشگاه و جنبش دانشجویی وارد شد و آنها تشكل هاي منتقد وضع موجود و اصلاح طلب را به محاق بردند، فعالين دانشجويي اصلاح طلب و تحول خواه را با روش هاي مختلف از صحنه فعاليت خارج و هر صداي مخالف خود در دانشگاه را خفه كردند، ليكن دانشجويان و جوانان در انتخابات خرداد ٩٢ با همه آن سختي ها و فشارها وارد صحنه شدند و نه تاريخي به افراط و انحصارگرايي گفتند و خواهان تغيير وضع موجود شدند و حماسه اي بی بدیل را رفم زدند. 

پس از آن انتخابات پرشور اميد مي رفت كه فضاي دانشگاه ها از آن حالت مرده و تك صدايي خارج شود و شاهد شنيدن صداها و تفكرات مختلف در دانشگاه ها باشيم. عليرغم اينكه هنوز اغلب دانشگاه هاي كشور و استان خوزستان از شرايط مطلوب فاصله زيادي دارند، در برخي دانشگاه ها هنوز هم صداي خرداد ٩٢ به گوش مسئولين دانشگاه ها نرسيده است.

دوره اول رياست جمهوري دكتر روحاني در حال اتمام است و هنوز نسيم تدبير در برخي دانشگاه ها از جمله دانشكده هاي نفت اهواز و آبادن و دانشگاه هاي علوم و فنون دريايي خرمشهر و خاتم الانبيا بهبهان نوزيده است.

ظلم بزرگی كه در حق دانشجويان دگرانديش و اصلاح طلب دانشگاه بهبهان شده در تاريخ استان بي نظير است. دانشجوياني كه پس از خرداد ٩٢(كه خود از حماسه سازان آن بودند) و بيش از سه سال پيگيري براي ايجاد تشكلي اصلاح طلب (و فعاليت در اين زمينه)، همچنان از داشتن تشكل و حق فعاليت محرومند.

مسئولين و مديريت فعلي دانشگاه كه با شعار حمايت از دولت سكان دار دانشگاه شدند كمترين توجهي به دانشجويان خالق حماسه خرداد ٩٢ نداشتند و به روش هاي مختلف آنها را از فعاليت محروم ساختند و ظلمي تاريخي را در حق اين دانشجويان دغدغه مند و نجيب روا داشتند، دانشجوياني كه نجابتشان آنها را بر حذر مي دارد كه حتي فرياد مظلوميت خويش را به گوش همگان برسانند. 

  لازم است تا قبل از آنكه دير شود، اين مدعيان راه دولت در انديشه و روش خود تجديد نظر كنند و در روزهاي آينده مجوز فعاليت اين دانشجويان آگاه و دغدغه مند را فراهم كنند

برچسب ها: کلاه کج ، روحانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار