شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
با فرا رسیدن اربعین سالار و سرور شهیدان جهان مردم ولایتمدار و محب اهل بیت(ع) استان خوزستان غرق در ماتم و عزا شده اند.

به گزارش ایرنا ، هر چند با آغاز محرم فضای استان خوزستان شده و تا اربعین ادامه داشته اما این شور حسینی در روز اربعین در استان به اوج خود رسیده است. در حال حاضر در جای جای استان خوزستان موکبهای عزاداری بر پاست و در این موکبها از عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) با چای، شربت و قهوه پذیرائی می شود.

صدای نوحه و روضه در هر کوی و برزن در این استان به گوش می رسد و هیاتهای سینه زنی و زنجیر زنی نیز در برخی شهرهای استان به راه افتاده اند.

مساجد، حسینیه ها و برخی منازل شخصی در اهواز و سایر شهرستانهای استان از شب گذشته و امروز محفل عزاداری ابا عبدالله الحسین است. مسیرهای اهواز- سوسنگرد- چذابه و آبادان- خرمشهر- شلمچه مملو از عاشقانی است که با پای پیاده عازم کربلای معلی هستند.

برخی نیز که به دلیل نداشتن ویزا و یا شرایط قانونی امکان رفتنشان به کربلا نیست خود را به مرزها و یا مناطق دفاع مقدس رسانده و در آنجا به سوگ ابا عبدالله الحسین و 72 یار با وفایش نشسته اند. در اغلب این محافل زیارت عاشورا و سینه زنی و نوحه خوانی برپاست. 

گزارشهای رسیده از شهرهای مختلف حاکی است دسته های عزادار از صبح اربعین تا غروب اربعین در این استان به عزاداری خواهند پرداخت.

برچسب ها: اربعین ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار