شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
  استاندار خوزستان گفت: می طلبد به عنوان متولیان استان با رویی گشاده سرمایه گذاران را پذیرفته، موانع را برداشته و شورای گفت وگو را فعال تر و تصمیماتی در حضور بخش خصوصی گرفته شود.

غلامرضا شریعتی عصر امروز پنج شنبه در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان با گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت رحلت آیت الله اردبیلی اظهار کرد: در واقع برگزاری این نمایشگاه از سال گذشته با حضور در نمایشگاه کیش شروع شد. فقر و نداری باعث مفاسد و انحرافات گوناگون در جامعه می شود و به روایات ائمه فقر به تبع خود کفر را به همراه می آورد.

وی افزود: بنا نیست که همه آحاد مردم از ایمان مستحکم و قوی برخوردار باشند و به هر حال جامعه گوناگون و تحمل ها نیز متفاوت است پس وظیفه دولتمردان و حاکمان جلوگیری از گسترش فقر و ممانعت از ایجاد آن است که جز با تولید ثروت در جامعه و خلق ظرفیت ها و ثروت های جدید محقق نمی شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: خلق و تولید ثروت باز لوازم و بسترهایی می خواهد که باید آنها را فراهم کنیم تا شرایط برای محقق شدن این امر ایجاد شود. اینکه آموزش و پرورش، تربیت در خانواده، حاکم شدن فضای علم محوری و دانش بنیانی در جامعه، تکریم عالمان و احترام دانش پژوهان در جامعه به عنوان لوازم اولیه جامعه باشد جزو مسائل اصلی و اساسی است.

شریعتی اضافه کرد: اگر بنا باشد که اقتصاد مقاومتی طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید نظام آموزشی و چارچوب ذهنی و فکری از ابتدا بر اساس تکریم علم و روح تحقیق در دانش آموزان باشد و نه فقط حافظه پروری و حفظ کردن یک سری مسائل و ارائه آن، اگر بناست اقتصاد درونزا باشد و افق آینده را ببیند و این کشور نگران بالا و پایین رفتن قیمت نفت نباشد ابتدا باید این چارچوب علم محوری را پایه گذاری کرد وگرنه فقط در حد کلام باقی مانده و اقتصادی به نوعی فانتزی شده به نام اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر بناست وابسته به درآمد نفت نباشیم و اقتصادمان درونزا باشد باید اساس اقتصاد بر دانامحوری باشد. بالا رفتن علم، تحقیق، به دست آوردن دیتاهای کاربردی و در نهایت عرضه آن به جامعه از جمله عوامل موفقیت های ما است.

استاندار خوزستان بیان کرد: ایران کشوری با ظرفیت های زیاد، پتانسیل های بالا و منابع خدادادی بی شمار است اما دیگر کشور ثروتمند آن نیست که تنها منابع خدادادی داشته باشد آنقدر سرعت فعل، انفعالات و تکنولوژی بالا رفته که در مقابل اقتصادهای دانش بنیان و دانایی محور کم می آورد.

دولت وظیفه ایجاد بستر امن سرمایه گذاری دارد

وی تصریح کرد: دولت وظیفه دارد شرایط لازم را فراهم و بستر لازم را ایجاد کند تا سرمایه گذار امنیت مورد نیاز را داشته باشد. امنیت باعث اشتغالزایی، کاهش آسیب های اجتماعی و جذب سرمایه گذاری می شود.

شریعتی گفت: استان خوزستان با ظرفیت های زیادی که عنوان شده فرصت های سرمایه گذاری را ایجاد و تمام تلاش خود را برای تأمین امنیت سرمایه گذاری، تکریم سرمایه گذاران و همچنین ایجاد پنجره واحد در کمترین زمان ممکن به کار می گیرد.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۶۰ هیئت خارجی از استان خوزستان بازدید و فرصت های سرمایه گذاری استان را دیده اند و منجر به عقد قرارداد و باز شدن ال. سی در پروژه های مختلفی شده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: سرمایه گذاری در نیروگاه بادی و خورشیدی در منطقه آزاد اروند، تولید کاغذ از طریق شرکت توسعه نیشکر و ستاد اجرایی فرمان امام که بعد از اجرایی شدن آن شاهد آتش زدن باگاس ها و مانده های نیشکر نیستیم، آلومینیوم و پتروشیمی مسجدسلیمان، سرمایه گذاری در فولاد شهید جهان آرا، سرمایه گذاری در غرب کارون در حوزه نفتی که تاکنون قریب به ۶ میلیارد دلار انجام شده و اقدامات بعدی برای سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد دلاری آن در حال انجام است.

شریعتی تصریح کرد: اقداماتی که در منطقه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و فاز دوم آن در حال انجام است، پالایشگاه آبادان که بناست تعطیل و به موزه نفت تبدیل و پالایشگاه جدید با آخرین تکنولوژی با سه میلیارد دلار ساخته شود که ۱.۳ میلیارد دلار آن نهایی شده است، پالایشگاه دوم گاز بیدبلند که دیروز در صندوق بین المللی ۲.۱ میلیارد دلار آن اختصاص داده شد.

وی اضافه کرد: پالایشگاه دزفول و صنایع فولاد این شهر که با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام و ۱.۲ میلیون تولید خواهد داشت همه و همه نشان از ظرفیت بالای خوزستان برای سرمایه گذاری است و می طلبد به عنوان متولیان استان با رویی گشاده سرمایه گذاران را پذیرفته، موانع را برداشته و شورای گفت وگو را فعال تر و تصمیماتی در حضور بخش خصوصی و نه در غیاب گرفته شود تا بخش خصوصی احساس کند در اداره سرمایه های آورده اش نقش مدیریتی هم دارد.

شریعتی تاکید کرد: اگر سرمایه گذار به خوزستان نیاید به خاطر نبود فرصت های سرمایه گذاری نیست بلکه به دلیل این است که شرایط لازم را برای آمدن سرمایه گذار فراهم نکردیم و وظیفه ایجاد این شرایط را داریم.

استاندار خوزستان در ادامه افزود: باید شرایط لازم را برای نیروی انسانی توانمند در استان فراهم کنیم و تشکیل یک آموزش و پرورش محققانه از جمله وظایف ما است. باید نیروی انسانی ماهر متناسب به سرمایه گذاری های انجام شده در این استان تربیت و آموزش دهیم.

وی در پایان گفت: اگر از پتانسیل های استان استفاده نکنیم کفران نعمت است و باید در محضر خداوند متعال پاسخگو باشیم.

به گزارش مهر، نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان عصر امروز پنج شنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان به افتتاح رسید.

این نمایشگاه چهارم تا هفتم آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اهواز برگزار خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار