اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
عبدالرحیم سوارنژاد

 
چند سال پیش توفیق دعوت در مراسم زیارت عاشورا را یافتم . صبح زود راهی مسجد شدم تا از این منبع فیض و کرامت مستفیض گردم.  دل به دعا سپردم و فرازهایش را می خواندم.

 پس از قرائت دعا و صرف صبحانه با دوستان دیدار تازه کردیم و یکی از دوستان قدیمی را بعد از سالها دیدم و مشتاقانه به سویش شتافتم و اورا در اغوش گرفتم و ضمن احوالپرسی گرم از روزگارش پرسیدم متعجبانه تحویلم نگرفت و خیلی سرد و بی تفاوت با یک لبخند تصنعی رد شد و رفت باورم نمی شد.

 شیوه قدم برداشتن او با گذشته خیلی فرق می کرد .مات و مبهوت با هزاران پرسش در دل که نکند چون در این چند سال سراغی از او نگرفته ام مکدر است حسابی فکرم مشغول شده بود ،از دوست دوران جبهه سئوال کردم گفت:شاید پرستیژ مدیریتی اقتضا می کند خیلی قاطی نشود !گفتم چطور؟! گفت :به تازگی پست گرفته است .

 از پکری بیرون آمدم که مرا تقصیری نیست ولی دریافتم ; براستی مدیریت ظرفیت می خواهد ،هرکس نمی تواند مدیر شود ،دلم خیلی برایش سوخت .

البته این دوست در دوران پر از خون و آتش و فریاد و حماسه سازی پرواز پرستوهای سبکبال که به سوی خدا پر کشیدند را حتی تماشا نکرده بود ،اشکهاو ضجه کمیل خوانان پر از صدق و صفا و ناله های کنارگونی های پر از شن را نشنیده بود ،لباس خاکی در اوج دشواریهابه تن ننمود و به کنج خانه عادت داشت! باید که پرستیژ مدیریتی اش چنین باشد !

من نیز باید به رسم ادب دوستان را تکریم کنم آن هم در مراسمی که سرشار از مضامین انسانی است،در این هنگامه لازم است یاران را دریابیم ،پرستوهای شکسته بال که مجال پرواز ندارند را بر بالشان مرهم نهیم تا دوباره به پرواز در آیند و از گوشه لانه ها بیرونشان آوریم و شوق را در آنان زنده سازیم .آنان را در این عرصه وارد کنیم تا این نوع پرستیژ را بمیرانند و شکوه مدیریت دینی را دریابیم . دوستم را دوست دارم که رفتارش تفاوتها را نشانم داد و حقانیت  راهی که رفته ام را برایم اثبات کرد.

واقعا" دوست خوب ، خوب یاد می دهد، . دیشب رفتیم هیئت مراسم روضه ، بعد از صرف شام با دوستان دیداری تازه کردم ، همان دوست را دیدم که بسویم آمد و پس از روبوسی احوالم را پرسید و خیلی تحویلم گرفت ! وقت خداحافظی گفت: قصد کاندیداتوری برای انتخابات شورا دارم باید کمکم کنی ! لبخندی زدم و گفتم: توکل برخدا . روضه ها فیوض وبرکات بسیار در خود دارند و تفاوتها را آشکار می کنند و رفتارها عظمت و نیز حقارت دیدگاه ها را بدرستی عیان می سازند ،روضه هاسرمایه های ماندگار ماهستند که باید پاس بداریم ، کاش آدمها بدانند.صفای روضه ها و دل آدما...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار