شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
روزنامه نور خوزستان نوشت: استاندار خوزستان با حضور در برنامه تلويزيوني برايند از شبكه استاني، باز هم اعلام كرد موضعش در خصوص انتقال آب، موضع دولت مي باشد!‌

دكتر شريعتي در اين گفتگوي زنده اين را هم گفته بود كه دبي رودخانه كارون ۱۴ميليارد متر مكعب است و سال هاست در خشكسالي هستيم كه اين حجم آب با توجه به مصرف شرب و كشاورزي كافي نيست و از اين بابت كل استان در مضيقه مي باشد.

به گفته استاندار دولت يازدهم در حوضه كارون مصوبه اي براي انتقال آب نداشته است و جلوي مصوبه هاي دولت قبل نيز گرفته شده است.

خدمت استاندار محترم عرض شود خدا را شاكريم كه طبق گفته شما دولت تدبير و اميد مصوبه اي براي انتقال آب از كارون نداشته است اما بدون ترديد بهتر مي دانيد با توجه به خشك سالي كه به آن اشاره داشته ايد، انتقال آب حتي براي مصارف شرب از رودخانه هاي بي رمق خوزستان تبعات منفي خود را برجا خواهد گذاشت. از كنار مشكل آب شرب روستاها كه بگذريم، به زعم كارشناسان هرگونه انتقال آب كاهش حق آبه تالاب ها را به دنبال خواهد داشت و اين كاهش يعني خشك شدن بيش از گذشته تالاب ها.

آقاي شريعتي بدون شك مي دانيد خشك شدن تالاب ها گسترش كانون هاي داخلي گرد و غبار در استان را در پي خواهد داشت و روزهاي آلوده به پديده ريزگردها را در تقويم خوزستان بيشتر و پررنگ تر مي كند پس خوزستان و رودخانه هايش را در اين خصوص بيش از گذشته دريابيد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار