اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۲۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
حاشیه نگاری شوشان از نشست مطبوعاتی همایون یوسفی/ تمامی نمایندگان پای آمدن شریعتی ایستادند / مدیران غیر بومی خط قرمز است/ وضعیت آب و فاضلاب در خوزستان نامطلوب است / انتقاد شدید از عملکرد شورای شهر اهواز + تصاویر
شوشان: همایون یوسفی نماینده مردم اهواز و عضو فراکسیون امید   در یک نشست خبری که با حضور نمایندگان رسانه های خوزستان برگزار شد، گفت: رسانه ها چشم، گوش و زبان مردم هستند و هر چقدر فعال تر باشند از ایجاد آسیب های اجتماعی بیشتر جلوگیری می شود و امیدواریم که کشور ما ضمن توسعه در تمامی امور ، در حوزه رسانه نیز توسعه بیشتری پیدا کند و خبرنگاران با آزادی عمل بیشتری، رسالت اطلاع رسانی خویش را انجام دهند.

رابطه مسئولین با رسانه ها بیشتر شود

به گزارش شوشان ، یوسفی گفت: برگزاری این نشست رسانه ای دو علت داشت یکی به مناسبت روز مجلس که فرص مناسبی برای گزارش عملکرد چندین ماهه نمایندگان مردم در خانه ملت است و دیگر اینکه امروز دقیقا شش ماه از دوران مجلس سپری شده است و برگزاری این نشست برای تبادل نظر در خصوص برنامه های آینده ضروری به نظر می رسید چون هر چقدر رابطه مسئولین با رسانه ها بیشتر باشد، مصونیت بیشتری نیز به جامعه تزریق می شود.

رعایت شرایط زیست محیطی یک ضرورت است

نماینده مردم اهواز در خصوص سوالی مبنی بر دخالت محیط زیست در ایجاد شهرک های جدید در شیرین شهر گفت: برای توسعه هر منطقه ای رعایت شرایط زیست محیطی یک ضرورت محسوب می شود و اگر محیط زیست اشکالاتی در خصوص پروژه ها می گیرد برای توسعه پایدار لازم است اما جلسه هماهنگی در این خصوص با سازمان محیط زیست و شهرک های جدید هنوز برگزار نشده است.

سه موضوع مهم محیط زیست در خوزستان

به گزارش شوشان ، همایون یوسفی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص عملکرد 6 ماهه خود گفت: پیگیری در حوزه محیط زیست، سلامت، اشتغال، مسائل فرهنگی و ورزشی و آب و فاضلاب از کارهایی است که در این چند ماه صورت گرفت. وی گردو غبار ، انتقال آب و کارون را سه موضوع مهم محیط زیستی در خوزستان دانست و گفت: در خصوص گردو غبار با اکثر مسئولین ارشد کشوری جلسات مهم و زیادی برگزار شد و سعی کردیم حساسیت زیادی را در مسئولین کشوری در این خصوص ایجاد کنیم.

مشکل گرد و غبار خوزستان با اعتبارات استانی حل نمی شود

وی ادامه داد:  مشکل گرد و غبار خوزستان با اعتبارات استانی حل نمی شود و برای رفع این مشکل نیازمند یک راه حل ملی هستیم و با همکاری سازمان محیط زیست کشور، سازمان محیط زیست خوزستان و اساتید مربوطه طرحی نوشته شد که اگر در هیئت دولت تصویب شود مثل «مدل احیای دریاچه ارومیه » که در کشور مدلی موفق بود می توان به نتایج مثبت آن امیدوار بود. 

وی افزود: طبق این طرح مقرر شده است تا کانون های داخلی گرد و غبار در یک فاصله زمانی پنج تا شش کنترل شوند.مکانسیم های کنترلی به همراه اعتبارات کاملا مشخص هستند که این طرح به رئیس جمهور نیز ارائه می شود و رونوشت موضوع نیز برای وزرای مربوطه ارسال می شود.

هفت منبع داخلی و خارجی گرد و غبار خوزستان 

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه گردو غبار داخلی خوزستان دارای شدت خیلی زیادی است ،گفت: گردو غبار خوزستان دارای 7 منبع داخلی و خارجی با وسعتی بالغ بر 350 هزار هکتار است که کنترل این 7 کانون باعث می شود 40 تا 50 درصد شدت و میزان گردو غبار کمتر شود. 

از انتقال آب برای مصارف صنعتی جلوگیری شود

یوسفی با اظهار اینکه بحث انتقال آب از سرشاخه های کارون از سال 1341 شروع شده است، افزود: طرح تونل کوهرنگ 1 اولین طرح انتقال آب است و طبق برآوردی که صورت گرفته طرح تونل کوهرنگ 3 تمامی نیازهای آبی مناطق مرکزی را پوشش می دهد و الان طرح بهشت آباد که دغدغه اصلی مردم خوزستان و چهارمحال و بختیاری می باشد ، توسط نمایندگان این دو استان پیگیری می شود تا از این انتقال جلوگیری شود. همچنین به دنبال این هستیم که از انتقال آب برای مصارف صنعتی جلوگیری شود.

 انتقال آب بین حوزه ای پدیده گردو غبار را شدت می بخشد

وی گفت: ما با عدد و رقم نیز ثابت کردیم که انتقال آب بین حوزه ای پدیده گردو غبار را شدت می بخشد که باید از این امر جلوگیری به عمل آید و کنترل شود. رشته تحصیلی من خون و سرطان است و همان اهمیتی که خون در بدن دارد ، آب هم در زمین دارد و از کسی که رشته اش خون است این حرف را در رسانه های خود منتشر کنید که هیچ موقع نمی توانیم جلو جریان خون سد بزنیم یا این جریان را به جاه های دیگر منحرف کنیم،  چون در آن صورت حیات یکسری از نواحی بدن از بین برود و در یکسری دیگر از نواحی عوارض جبران ناپذیری حاصل می شود .پس انتقال آب و احداث سد یک فعالیت غیرکارشناسی است.

کارون شریان حیاتی کشور است

نماینده مردم اهواز با اشاره به اینکه کارون شریان حیاتی کشور است، گفت: احیای کارون طرح دیگر مورد پیگیری ما در وزات نیرو می باشد و امیدواریم احیای کارون و لایروبی اروند به زودی انجام شود.ما نباید جلگه های حاصلخیز را به خاطر آبادی کویرها از بین ببریم.

از نظر فضا و تخت های بیمارستانی وضعیت مطلوبی نداریم

به گزارش شوشان ، عضو فراکسیون لیست امید در خصوص حوزه سلامت اظهار کرد: ما در حال حاضر از جهت فضا و تخت های بیمارستانی وضعیت مطلوبی نداریم اما کارهایی در راستای بهبود این وضعیت انجام شده است که از آن جمله می توان به احداث بیمارستان جدید ابوذر به عنوان یک مرکز فوق تخصصی کودکان اشاره کرد که هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در ابتدای سال 96 به بهره برداری می رسد همچنین بیمارستان سوانح سوختگی با پیگیری هایی که انجام شده تامین اعتبار شده است و قرار است در ابتدای سال 96 افتتاح می شود و یک بیمارستان دو هزار تخت خوابی نیز در دست اقدام داریم.  

وی افزود: بیمارستان نیمه کاره فولاد نیز با پیگیری هایی که انجام شده است در آینده به عنوان یک بیمارستان فوق تخصصی شروع به کار می کند. در عین حال احداث یک مرکز و بیمارستان جامع سرطان نیز در خوزستان در دستور کار داریم.دو میلیارد تومان اعتبار نیز برای بازسازی بیمارستان سینا اختصاص داده شده است و یک پلی کلینیک نیز برای شهرستان های باوی و حمیدیه در دست پیگیری داریم. با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی نیز یک پروژه بیمارستانی به صورت مشترک انجام می شود.

وضعیت آب و فاضلاب در خوزستان نامطلوب است

یوسفی، وضعیت آب و فاضلاب در خوزستان را نیز نامطلوب دانست و اظهار کرد: قرار شده اعتبار مناسبی از صندوق ذخیره ارزی برای رفع مشکلات آب و فاضلاب اختصاص داده شود و در یک پروژه پنج ساله این مسئله به سرانجام برسد.

تاکید بر بومی بودن استخدام ها

به گزارش شوشان ، نماینده مردم اهواز پیگیری معضل اشتغال را از کارهای دیگر انجام شده در طی 6 ماه دوران نمایندگی عنوان کرد و گفت: یکی کارهای مهمی که صورت گرفت تاکید بر بومی بودن استخدام ها بود، که با وزرای نفت، نیرو و کشاورزی در این خصوص توافقاتی حاصل شد. همچنین مقرر شد خریدها از درون استان انجام شود و صنایع پایین دستی رونق بیشتری پیدا کنند.

ورزش به عنوان یک نیاز امنیتی و اجتماعی

یوسفی گفت: مسائل فرهنگی و ورزشی نیز مورد پیگیری قرار گرفته است تا چهره مناسب تری از استان خوزستان در این حوزه ها نشان داده شود و من به شخصه در رشته فوتبال به دنبال تامین منابع مالی هستیم و امیدواریم ورزش به عنوان یک نیاز امنیتی و اجتماعی جدی تر گرفته شود.  اشتباهات پزشکی همه جای دنیا هست

نماینده مردم اهواز در بخش دیگری از سخنان خود  بیان کرد: اشتباهات پزشکی همه جای دنیا هست ولی گاه زیاد به آن پرداخته می شود و جنبه های دیگری مثل جنبه سیاسی پیدا می شود .طبق قانون نظام پزشکی مسئول رسیدگی به اشتباهات پزشکی است و باید مصداقی مورد بررسی قرار بگیرد.ولی کل نوع و کیفیت خدمات رسانی جامعه پزشکی خوزستان تفاوتی با سایر نقاط کشور است .

در حاشیه: 

به گزارش شوشان ، خبرنگاران نسبت به مصاحبه یوسفی با صدا و سیما که منجر به تاخیر در برگزاری نشست خبری وی با رسانه ها شد گله کردند و گفتند که خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی زودتر از صداو سیما در محل نشست حاضر شده بودند و از یوسفی خواستند که به روابط عمومی اش این تذکر را بدهد. 

یوسفی ضمن عذر خواهی از خبرنگاران گفت: دوستان صداو سیما خواستند تا خبر را به سرعت به پخش برسانند به این جهت مصاحبه با صداو سیما زودتر انجام شد.

از سوی خبرنگاران عنوان شد با توجه به اینکه خوزستان مهد صنعت نفت و انرژی است چرا نمایندگان خوزستان در این حوزه حضور فعالی در مجلس ندارند.

نماینده مردم اهواز در خصوص بازدداشت محمود صادقی نماینده مجلس گفت: این کشور دارای قانون است و باید جنبه های قانونی موضوع بررسی شود.شاید خیلی از بحث هایی که انجام می شود به دلیل این است که جوانب کار مشخص نیست و اشخاصی که در این خصوص اظهار نظر انجام می دهند، در راستای منافع شخصی خود فضاسازی می کنند.

پزشک جعلی مسجد سلیمان از حاشیه های دیگر این نشست بود که یوسفی در این باره گفت: اگر چنین اتفاقی افتاده و آقایان متوجه نشدند پس خیلی مسائل دیگر نیز متوجه نشده اند! ما انتظار داریم مسئولین کشوری، استانی و منطقه ای پاسخ مناسبی برای این موضوع داشته باشند.من به شخصه نامه ای به وزیر بهداشت آماده کرده ام که از ایشان پاسخ بخواهم و کل نمایندگان استان نیز با نگاشتن نامه ای پزشک قلابی را مورد پیگیری قرار می دهیم.

یوسفی در پاسخ به این سوال که چرا نامه حمایت از برجام را امضا نکرده اید ، گفت: تعداد نامه ها در مجلس بسیار زیاد است و من به شخصه طی مصاحبه هایی که انجام داده ام از برجام و تیم مذاکره کننده حمایت کرده ام اما گاهی برخی شیطنت ها از درون استان و با هدف فاصله انداختن بین حامیان دولت ، انجام می شود.

نماینده مردم اهواز با تاکید بر لزوم پیگیری تعیین هویت شهدای حله عراق گفت: با استاندار خوزستان نیز در این باره صحبت کرده ام.

به گزارش شوشان ، یوسفی مدیران غیر بومی را خط قرمز دانست و گفت: در مقابل ورود مدیران غیربومی مقاومت کردیم و در بحث انتخاب استاندار ، تقابل با مدیران غیر بومی را ثابت کردیم و معتقدیم مدیران خوزستانی از تمامی مدیران برای این استان شایسته تر هستند.

یوسفی گفت: در استان ما صنایع بزرگ مانع رشد و اشتغال در صنایع کوچک شده اند و به عنوان مانع اشتغال در خوزستان عمل می کنند.در خوزستان نیز کسانی می آیند و کارخانجات را به سمت ورشکستی می برند و بعد آن کارخانه را برای تصاحب زمینی که دارد می خرند و آن کارخانه را نیز احیا نمی کنند . آن گروه ها بدانند که نمایندگان مردم در این خصوص کوتاه نمی آیند.
از سوی برخی خبرنگاران عنوان شد که نمایندگان این دوره ارتباط کمی با رسانه ها دارند و نمایندگان به رسانه ها زیاد پاسخگو نیستند.

از سوی یکی از نمایندگان رسانه ها عنوان شد زمانی که مقتدایی که یک مدیر بومی بود را برکنار کردند شما چه کردید، وقتی جلوی سخنرانی مطهری را گرفتنید شما چه کردید ؟ وقتی احمدی نژاد آمد و به راحتی سخنرانی کرد و بنر زد شما چه کردید، تیم فوتبال استقلال صنعتی کنار دست ما دارد جان می دهد شما چرا کردید؟ اگر ما خط قرمزها را زیر پا گذاشتیم و به شما رای دادیم انتظار داریم شما در مسیر اصلاحات حرکت کنید. شما باید پرچم دار اصلاحات باشید.

یوسفی گفت: به دلیل اینکه در این نشست رسانه ها با تمامی سلایق سیاسی حضور دارند وارد مباحث سیاسی نمی شوم ولی در خصوص دلایل رفتن مقتدایی و آمدن دکتر شریعتی باید بگویم که تمامی نمایندگان خوزستان پای آمدن شریعتی ایستادند. احمدی نژاد نیز به دلیل اربعین وارد خوزستان شد. اکثر مسئولین قبلی و فعلی در این دوران وارد خوزستان شدند ؛ بعضی ها بدون تبلیغ و بعضی ها با تبلیغ و فکر نمی کنیم این رفتن و آمدن ها جنبه انتخاباتی دارد و در این کشور هم چپ و هم راست باید به تعادلی در جهت منافع ملی برسند و خط قرمز ما در مسائل سیاسی فقط منافع ملی و استانی ماست.

نماینده مردم اهواز گفت: دست هایی در استان هستند که می خواهند همه چیز ما را به زمین بزنند و فوتبال ما هم از این قاعده مستثنی نیست.اما ما اجازه نمی دهیم که فوتبال که نیاز اجتماعی و امنیتی ماست به زمین زده شود.

همهمه و سرو صدا در خلال برگزاری نشست به وضوح قابل شنیدن بود .

یوسفی گفت: تمامی مدیران توسط مجمع نمایندگان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

نماینده مردم اهواز اظهار کرد: آموزش وپرورش اولویت برنامه نویسی و بودجه ریزی کشور نیست و اگر با این ساختار هیچ روندی در فرآیند آموزشی کشور انجام نمی شودو به جای تغییر افراد باید ساختارها اصلاح شود.

یوسفی با انتقاد شدید از عملکرد شورای شهر اهواز گفت: لطفا این مسئله را منعکس کنید که بعد از بحث اشتغال بیشترین مراجعه به نمایندگان به دلیل سو عملکرد شورای شهر است و ما به هیچ عنوان برایمان پذیرفته نیست که رقم های مالی زیادی در گردش باشد ولی مردم حتی یک مورد آن را به چشم نبینند و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم رقم اعتبارات عمرانی را رصد می کنیم و تمامی نمایندگان در این موضوع اتفاق نظر داریم.



















comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مظلوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
comment
0
0
comment آقای دکتر بابا جان شما بروید به حرفه اصلی خودتان برسید به خدا سودش برا این مردمی که سنگ آنها را به سینه میزنید بهتره .ضمنا راست میگی ارزیابی مدیران براساس [...] به شما سنجیده میشوند ...لطفا نگو نه که کاملا مشخصه و........دکتر شریعتی گل گل گل است ولی این کاره نیست و حیف که ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار