اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کاهش مراجعه بیماران به علت مشکلات تنفسی به اورژانس ها / نخستین باران پاییزی در خوزستان یهزار نفر را راهی بیمارستان کرد / مراجعه ۱۴۵ بیمار تنفسی به بیمارستان های آبادان و خرمشهر / ​مراجعه ۲۶۷ بیمار تنفسی در بیمارستان خرمشهر / بستری شدن 40 بیمار تنفسی
این روزها بارش باران برای مردم خوزستان دلهره‌آور شده چون بعد از هر بارش باران به علت مشکلات تنفسی باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.
شوشان: این روزها بارش باران برای مردم خوزستان دلهره‌آور شده چون بعد از هر بارش باران به علت مشکلات تنفسی باید به مراکز درمانی مراجعه کنند. امسال نیز همچون سال گذشته اولین بارش پاییزی سبب تنگی نفس تعدادی از شهروندان شد البته آمار مراجعه شهروندان به بیمارستان ها نسبت به سال گذشته ، کمتر شده است.

در همین زمینه ،  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کاهش مراجعه بیماران به علت مشکلات تنفسی به اورژانس های بیمارستانی همزمان با آغاز نخستین بارش های پاییزی خبر داد.

دکتر ایرج نظری اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته همزمان با آغاز نخستین بارش های پاییزی در استان خوزستان، حدود 1000 نفر به علت مشکلات تنفسی به اورژانس های بیمارستانی مراجعه کرده اند.

وی افزود: از این تعداد حدود 60 درصد بیماران در اهواز بوده و حدود 40 درصد نیز در دیگر شهرستان ها بوده اند. نظری ادامه داد: در مقایسه با آمار مراجعه در روز نخست بارندگی ها در سال های گذشته، این رقم امسال به یک پنجم کاهش یافته است.

وی گفت: همچنین شدت بیماری نسبت به سال گذشته کاهش یافته و تعداد افراد بستری شده در 24 ساعت گذشته 40 نفر بوده است و بستری در بخش ویژه نیز نداشته ایم. این آمار نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: به نظر می رسد اقدامات پیشگیرانه ای که انجام شده است، موثر بوده و اگر این موضوع جدی گرفته شود، در سال آینده نیز تعداد مراجعان با مشکلات تنفسی هنگام نخستین بارندگی ها کاهش خواهد یافت.

وی افزود: ارایه آموزش های لازم و اقدامات ویژه برای چگونگی مواجهه با نخستین باران ها  و مجموع توصیه ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی و همچنین مصرف به موقع داروها از سوی بیماران قبل از شروع بارندگی از یک طرف و خدماتی که در بیرون از دانشگاه توسط دیگر سازمان های مربوط انجام شد، در مجموع موجب کاهش مراجعان تنفسی هنگام  نخستین باران های پاییزی شده است و لازم است این روند در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.

نظری گفت: هر چند علی رغم بارش های زیاد در نخستین بارندگی در خوزستان، خطرات اولیه کاهش یافته است ولی همچنان از مردم می خواهیم که موارد توصیه شده را رعایت کنند و احساس نکنند که مشکل حل شده است تا سطح خطر ایجاد مشکلات تنفسی کاملا پایین بیاید.

تعداد اندکی بعلت اختلالات تنفسی به اورژانس ها مراجعه کرده اند

دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مصاحبه تلویزیونی با بخش خبری ساعت ١٧سیمای مرکز خوزستان، مشکلات تنفسی به وجود آمده پس از اولین بارش های باران پاییزی را بعلت آلرژی تنفسی برشمرد و افزود: استنشاق مواد محرک موجود در هوا، مسبب اصلی ایجاد مشکلات تنفسی پس از اولین بارش های باران پاییزی است.

وی در خصوص توصیه های بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به اختلالات تنفسی اظهار نمود: لازم است افرادی که سابقه آسم و آلرژی های تنفسی دارند، از مواجهه با عوامل حساسیت زا که در این فصل عمدتاً ناشی از گرده های گیاهان هستند که در اثر بارندگی بر تعداد و غلظتشان افزوده می شود، اجتناب نمایند.

وی وضعیت مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی را تا ساعت ١٤ روز پنج شنبه ١١ آذرماه ١٣٩٥ عادی بیان کرد و افزود: البته اکنون زود است که در مورد اثرگذاری بارش باران پاییزی در سال جاری بر ایجاد اختلالات تنفسی قضاوت کنیم اما خوشبختانه تا این ساعت، تعداد اندکی از شهروندان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از بارندگی، به بیمارستان های اهواز مراجعه کرده اند که همگی بصورت سرپایی مداوا شدند و  مورد بستری در هیچ کدام از بیمارستان های اهواز گزارش نشده است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در پایان خاطرنشان کرد: داروهای مورد نیاز بیماران تنفسی در تمامی مراکز درمانی وجود دارد و بنا بر دستور استاندار خوزستان
 
مراجعه ۱۴۵ بیمار تنفسی به بیمارستانهای آبادان و خرمشهر

 رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش شمار مراجعان با آمار ۱۴۵ بیمار به بیمارستانهای آبادان و خرمشهر با مشکل تنفسی پس از بارش نخستین باران پاییزی خبر داد.

علیرضا آموزنده  ضمن اشاره به آماده باش کامل بیمارستانهای تحت پوشش این دانشکده از پیش بینی یک تیم درمانی متشکل از پزشکان متخصص و پرستار خبر داد و اظهار کرد: به منظور رفع کمبودهای ناشی از فراوانی مراجعات مردمی به بیمارستان ۱۰۰ تخت برای افزودن به ظرفیت پیشین در صورت نیاز پیش بینی شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مراجعات به بیمارستان شهید بهشتی آبادان با ۱۱۰ تخت بیمارستانی انجام شد، افزود: ۱۴۰ بیمار با مشخصه بیماری تنفسی به این بیمارستان مراجعه کردند که با توجه به تخت های پیش بینی شده کمبودها را سریعا جبران کردیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: از تعداد کل مراجعان به بیمارستان شهید بهشتی همگی پس از دریافت خدمات اولیه همچون اکسیژن درمانی، سرم درمانی، دریافت داروهای مورد نیاز به ویژه در مورد بیماران دارای زمینه قبلی (آسم و آلرژی) از بیمارستان مرخص شدند و تنها ۲۸ نفر آنان برای مداوای بیشتر نیاز به بستری در بخشهای ویژه داشتند که یک نفر آنها مبتلا به آسم بود.

آموزنده همچنین با اشاره به مراجعه ۴۵ بیمار بدلی مشکلات تنفسی به بیمارستان طالقانی و بیش از ۶۰ نفر به بیمارستان ولیعصرخرمشهر گفت: خوشبختانه تمامی بیماران مراجعه کننده به این دو بیمارستان پس از دریافت خدمات اولیه درمانی از بیمارستان مرخص شدند.

وی با اشاره به افزایش یک تیم درمانی دیگر افزود: بر اساس هماهنگی انجام شده با پزشکان متخصص (بیمارسهای تنفسی آسم و آلرژی)، در صورت نیاز به درمانهای بیشتر، به طور سریع اقدام می شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: اگر چه در ساعات اولیه پس از بارش باران با حجم بالای تعداد مراجعان با مشخصه بیماری تنفسی به بیمارستانهای شهرهای آبادان و خرمشهر مواجه بودیم اما خوشبختانه با توجه به تمهیدات اتخاذ شده و انجام اقدامات ثانویه هیچ مشکلی در روند رسیدگی به وضعیت مراجعان ایجاد نشد و همه مراجعان پس از دریافت خدمات درمانی از بیمارستان مرخص شدند.

​۲۶۷ بیمار تنفسی به بیمارستان خرمشهر مراجعه کردند

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از مراجعه ۲۶۷ بیمار با عارضه تنفسی به بیمارستان ولیعصر خرمشهر از روز گذشته تا پیش از ظهر امروز خبر داد. فرشید بهشتی اظهار کرد: از ساعت ۱۹ روز گذشته تا ساعت ۱۲ امروز جمعه تعداد کل مراجعان به بخش اورژانس خرمشهر ۵۷۰ نفر بوده است .

وی افزود: از این تعداد ۲۰۷ نفر مشکل تنفسی داشتند که به صورت سرپایی ویزیت شدند و ۶۰ نفر نیز بستری موقت شدند. مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در ادامه بیان کرد: بیمارستان ولیعصر خرمشهر در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش ها در خصوص میزان دارو و خدمات  آمادگی های لازم را کسب کرد و در حالت آماده باش بوده است.

بهشتی به میزان تخت های بیمارستانی تنها بیمارستان خرمشهر در مقایسه با میزان مراجعه کنندگان به این بیمارستان ظرف ۲۴ ساعته اخیر نیز اشاره کرد و گفت: بیمارستان ولیعصر خرمشهر ۱۶ تخت بستری دارد و ۱۲ تخت دیگر نیز با توجه به راه اندازی بخش سرم تراپی به این تعداد افزوده شده که این ظرفیت در حالت عادی جوابگو است اما شرایط اخیر یک حالت استثنا محسوب می شود.

وی در پایان اضافه کرد: در این شرایط توسعه فضای اورژانس و یا احداث شدن بیمارستانی دیگر می تواند پاسخگو این افزایش تعداد و تراکم در اینگونه مواقع باشد.
 



 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار