شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۶۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
 استاندار خوزستان گفت: درختان کنوکارپوس در اهواز از بین نخواهند رفت و تنها هرس می شوند زیرا با هرس کردن به موقع این درختان می توان جلوی ایجاد حساسیت از سوی این درختان را گرفت.

غلامرضا شریعتی شنبه در پنجمین همایش شهرداری های استان در محل تالار امام خامنه ای مجتمع فجر سپاه اهواز بیان کرد: درختان کنوکارپوس در کنار مشکلات تنفسی و حساسیتی که طبق بررسی های انجام گرفته ایجاد می کنند دارای مزیت هایی همچون ایجاد فضای سبز در شهر و زیبایی هایی هستند.

وی با اشاره به اینکه این گیاه دو بار در سال گل دهی دارد افزود: این گیاه در فصل پاییز گل دهی دارد که با گرده افشانی هایی که انجام می دهد بعد از بارش باران باعث ایجاد حساسیت و تنگی نفس می شود که با هرس کردن به موقع در این فصل می توان جلوی این مشکل را گرفت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر شهرداری در هنگام کاشت این گیاه مطالعات علمی داشت مشکلات تنفسی و حساسیت در سال های گذشته پیش نمی آمد عنوان کرد: امسال با هرس کردن به موقع درختان کنوکارپوس میزان مراجعه کنندگان تنگی نفس بعد از بارش باران بسیار کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در پاییز امسال 150 هزار درخت کنوکارپوس قبل از بارش باران در اهواز هرس شدند گفت: طبق آمار اعلام شده در 24 ساعت اول بعد از بارش نخستین باران پاییزی پارسال دو هزار و 800 نفر بر اثر تنگی نفس راهی بیمارستان شدند که این آمار امسال در این مدت زمانی به 580 نفر کاهش یافت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه هنوز گونه کنوکارپوس متهم اصلی ایجاد تنگی نفس بعد از نخستین بارش باران پاییزی در خوزستان است افزود: طبق بررسی های انجام گرفته اغلب بیمارانی که بعد از بارش اولین باران پاییزی به دلیل تنگی نفس راهی بیمارستان شدند به دلیل مواد پروتئینی است که از موجود زنده ای منتشر شده است که باعث ایجاد آلرژی می شود.

وی همچنین در ادامه همایش با اشاره به اهمیت توانمند کردن شهرداری ها دراستان بیان کرد: برای کارآمدی و توانمند کردن شهرداری ها از مدیریت علمی استفاده شود. شریعتی عنوان کرد: تا زمانی که مدیریت علمی برای اداره امور شهری و شهرداری ها اعمال نشود شاهد توسعه و پیشرفت شهرها نخواهم بود.

استاندار خوزستان گفت: مدیر کل امور شهری، معاون عمرانی و شوراها برای به روز کردن و عملکرد هر چه بهتر شهرداری ها باید وارد عمل شوند.

وی افزود: مدیریت امور شهری استان باید به دنبال کلان نگری و نظارت بر تصدی نگری باشد تا شهرداری های به روز با عملکرد مناسب داشته باشیم.

**احداث 6نهالستان درخوزستان 

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان هم گفت: 6 نهالستان در استان خوزستان به منظور تغذیه استان از گونه های گیاهی بومی منطقه ایجاد می شود. 

به گزارش ایرنا پیمان کاظمی نژاد شنبه در پنجمین همایش شهرداری های استان در محل تالار امام خامنه ای مجتمع فجر سپاه در اهواز بیان کرد: بر اساس دستورالعملی که برای کاشت گونه های گیاهی بومی در استان از سوی استانداری خوزستان صادر شده است یک برنامه علمی و کارشناسی برای کاشت گونه های گیاهی در استان تهیه شده است. 

وی گفت: بر اساس این برنامه 6 نهالستان در استان در شش شهر استان که به عنوان شهر معین انتخاب شده اند احداث می شوند که در این نهالستان ها نهال های مورد نیاز کاشت در استان که از گونه های بومی خوزستان نیز هستند پرورش داده می شوند و برای کاشت در سطح استان توزیع خواهند شد. 

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت: بر اساس برنامه ای که برای کاشت گونه های گیاهی بومی در استان تهیه شده است خوزستان به سه منطقه مدیترانه ای گرم، فرا خشک گرم و نیمه خشک گرم تقسیم بندی شده است که در هر منطقه نیز تعداد و نوع گونه های گیاهی که باید کاشته شوند مشخص شده است. 

کاظمی نژاد در ادامه افزود: فضای سبز در استان نباید تک گونه ای باشد بلکه باید از گونه های مختلف گیاهی در استان کاشته شود که در صورت دچار شدن به آفات پوشش گیاهی استان از بین نرود. 

وی گفت: برای احداث این 6 نهالستان نیاز به 25 میلیارد ریال اعتبارنیاز است این در حالی است که شهرداری اهواز پارسال 20 میلیارد ریال نهال از خارج استان نهال خریداری کرد. 

کاظمی نژاد افزود: با راه اندازی این 6 نهالستان گونه های گیاهی بومی استان در درون استان برای کاشت در سطح خوزستان تامین می شود. 

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان در ادامه افزود: سامانه جامع آمار و فناوری اطلاعات شهرداری های استان به منظور جمع آوری اطلاعات شهری و شهرداری ها در سطح استان و کنترل بر عملکرد شهرداری ها در استان تشکیل شده است. 

وی گفت: با تکمیل این سامانه از سوی شهرداری ها ، شهردارها می توانند به روز از اطلاعات شهر خود باخبر باشند و تمامی مسائل مربوط به امورات شهری به طور شفاف گزارش می شود. 

کاظمی نژاد عنوان کرد: این سامانه در حال حاضر راه اندازی شده است و بعد از این همایش شهرداری ها مکلف به تکمیل این سامانه هستند و در صورت کوتاهی با آن ها برخورد خواهد شد. 
وی عنوان کرد: در این سامانه آمار کارکنان شهرداری ها مشخص می شود و هر گونه استخدام نیرو در شهرداری خارج از دستور سازمان شهرداری های کشور غیر قانونی است. 

در این همایش ' سید خلف موسوی ' شهردار اهواز برای حضور در همایش شهرداران کلان شهر کشور در ابتدای مراسم همایش را ترک کرد که مورد اعتراض نمایندگان سازمان های مردم نهاد قرار گرفت. 

برچسب ها: کنوکارپوس
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
comment
0
0
comment با سلام و درود به شما با توجه به مطالعات و تحقیقات به عمل امده توسط دانشگاه شهید چمران این گونه درختان مانند کنو کار پوس هیچ ضری برای شهروندان خوزستانی از لحاظ مشکلات تنفسی ایجاد نمیکند بلکه باعث ایجاد جذب فضاهای الوده شهر می گردد علت مشکلات نفسی و جود شرکت [...] می باشد به علت فرسوده بودن این شرکت و عدم وجود فیلتر در قسمتهای مختلف این شرکت با ایجاد کربن و گوگرد فضای شهری باعث ایجاد این مشکل در سطح شهر اهواز گردیده لطفا پیگیری کنید با تشکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار