شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بیش از 250 هزار غیرنظامی در شرق حلب محاصره شده و با کمبود مواد غذایی، دارو و سوخت مواجهند.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که نزدیک به 250 هزار تن در محله‌های شرقی حلب با کمبود مواد غذایی، دارو، آب و سوخت مواجه هستند و حدود 31 هزار و 500 تن به دلیل وخامت اوضاع انسانی در شرق حلب آواره شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: تمامی بیمارستان‌های شرق حلب یا بسته شده یا تقریبا از کار افتاده‌اند و بیمارستان‌ها در غرب حلب نیز پر از زخمی هستند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که این نهاد و دیگر نهادهای امدادرسان امکانات و کمک‌های کافی برای حدود 80 هزار تن را در اختیار دارند.

سازمان جهانی بهداشت و دیگر نهادها برنامه‌هایی را برای خارج کردن زخمی شدگان از شرق حلب و ورود امدادرسانان و کمک‌های پزشکی دارند.

خالد خلیفه، نماینده کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل در منطقه نیز گفت که حدود 30 هزار تن طی روزهای گذشته از شرق حلب فرار کردند و این سازمان آماده کمک‌رسانی به آوارگان است.

وی گفت: کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل برای بدترین سناریوها با نزدیک شدن فصل زمستان آماده است. نهادهای بین‌المللی تاکنون تنها 48 درصد کمک مالی را برای حمایت از عملیات انسان دوستانه طی سال میلادی جاری دریافت کرده‌اند.

ارتش سوریه اخیرا با پیشروی گسترده در شرق حلب توانسته کنترل بخش اعظم این منطقه را در دست بگیرد. ارتش سوریه گذرگاه‌های امنی را برای خروج غیرنظامیان از شرق حلب ایجاد کرد و هزاران تن از این غیرنظامیان توانستند از این مناطق خارج شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار