شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
 معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز گفت: خوزستان در بین استان های کشور رتبه اول تا سوم سواد آموز را در کشور دارد.

علی مظفری روز دوشنبه در جلسه پشتیبانی سواد آموزی شهرستان اهواز افزود: استان خوزستان از نظر پوشش یافتن سواد آموز، رتبه خوبی ندارد ولی از نظر پوشش آموزش سواد آموز در رتبه های برتر کشور قراردارد.

وی پیدا کردن بیسواد را در خوزستان کاری دشوار عنوان کرد و افزود:شاید دلیل آن این است که برخی خانواده ها احساس نیاز نمی کنند تا در جمع خود سواد را رونق دهند.

معاون فرماندار اهواز بیان کرد: با رسیدن به لایه های سخت سواد آموزی نیاز به تلاش بیشتری داریم تا از طریق مختلف سواد آموزان را تشویق به آموزش کنیم و باید به دنبال راهکارهای جدی و جدیدی باشیم.

وی گفت: ادارات و سازمان ها باید تلاش خود را در بررسی و یافتن سواد آموزان زیر پوشش خود کارشناسی کرده و هرچه سریعتر به کمیته ستاد سواد آموزی خوزستان معرفی کنند تا در برنامه ریزی آموزشی قرار بگیرند.

وی افزود: از جمله راهکارهای به حداقل رساندن بی سوادی در خوزستان الزام کردن دهیاران برای شناسایی بیسوادان روستایی و معرفی به بخشداری ها، همکاری صدا و سیما در خصوص منتشر کردن برنامه های آموزشی و تشویق مخاطبان خود به آموزش، سازمان زندان ها و کمیته امداد و بهزیستی با شناسایی ومعرفی بیسوادان و اقدام برای آموزش آنها از طریق آموزش و پرورش است. مظفری گفت: از دلایل بیسوادی و درس نخواندن در بعضی از اقشار جامعه کودک کار، اجازه ندادن تحصیل به دختران در خانواده های دچار آسیب های اجتماعی و معلولیت های جسمی است.

وی اظهارکرد:روش آموزش فرد به فرد از جمله راهکار های کمک به شناسایی و رفع بیسوادی است که باید از نزدیکترین فرد باسواد در خانواده برای آموزش فرد بیسواد استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان در گذشته حدود 650 هزار بیسواد در خوزستان وجود داشت که این تعداد امسال به 600 هزار نفر کاهش یافته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار