شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
رئیس سازمان آب و برق خوزستان:
رئیس سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه ۴۰ درصد از منابع آبی خوزستان کاهش یافته است گفت:با وضعیت که پیش آمده است ما توانایی تامین حقابه مصوب پایین دست را نداریم و برداشت‌های غیر مجاز در بالادست مشکلات بیشتری را به وجود می‌آورد.
محمدرضا شمسائی شامگاه سه‌شنبه در جلسه حفاظت از منابع آب که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: خوزستان با دو مشکل خشکسالی و کشت‌های غیر مجاز  در یک سطح وسیع مواجه است که متاسفانه تا کنون برخورد قانونی دراین زمینه انجام نشده است.

وی افزود: باید افراد متخلف شناسایی شوند و با استفاده از جرائم مختلف از برداشت‌ها و کشت‌های غیر مجاز جلوگیری کرد.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه تا کنون یک تصمیم جدی در  زمینه برخورد با مجرمان صورت نگرفته است، گفت: با بررسی‌های انجام شده در خوزستان  5هزار هکتار مکان برای پرورش غیر مجاز ماهی و 100 هزار هکتار کشت غیر مجاز وجود دارد که برخی از آن‌ها بعد از معرفی به مراجع قضایی تخریب شدند.

وی افزود: برای جلوگیری از ایجاد تنش‌های اقتصادی به خصوص در زمینه اشتغال سعی کردیم که عملکردمان سختگیرانه نباشد و به جای کمک به توسعه استان سبب ایجاد موجی از بیکاری  در سطح خوزستان نشویم.

شمسائی با بیان اینکه سازمان آب متولی حفظ و نگهداری آب است، عنوان‌کرد: این سازمان با استفاده از گشت‌های مختلف افرادی که به برداشت غیرمجاز آب می‌پردازند را شناسایی می‌کند اما برای پیشبرد اهداف در این بخش نیاز بیشتری به همکاری بخش سیاسی استان ازجمله فرمانداری‌ها و دادگستری‌ داریم.

وی افزود: هدف جهاد کشاورزی تولید محصول بیشتر است و ما درصدد صرفه‌جویی آب هستیم که این تناقض به وجود آمده سبب بروز مشکلاتی شده است و همچنین متاسفانه دادگستری و فرماندری‌ها نیز همکاری مستمری دراین زمینه ندارند.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: با مشکلات بیان شده باید بگویم که در برخی از موارد واقعا کاری از دست سازمان آب و برق برای برخورد با متجاوزان بر نمی‌آید و به دلیل همین مشکلات 40 درصد در منابع آبی با کاهش مواجه شدیم.

وی گفت: حل نشده مشکلات آبی سبب ایجاد مشکلاتی فاجعه‌بار در پایین دست استان می‌شود که نابودی نخل‌های آبادان، شادگان و خرمشهر  را درپی دارد.

شمسائی عنوان‌کرد: با وضعیت که پیش آمده است ما توانایی تامین حقابه مصوب پایین دست را نداریم و برداشت‌های غیر مجاز در بالادست مشکلات بیشتری را به وجود می‌آورد.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار