شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۹۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان: نتوانستیم گردشگری آب را در خوزستان به برند تبدیل کنیم/ باید آب‌های استان را حفظ کنیم
آب یک موضوع جذاب برای گردشگری است به شرط آن که آن را به برندی در استان خوزستان تبدیل کنیم.
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به برگزاری جشن آب در خوزستان گفت: آب یک موضوع جذاب برای گردشگری است به شرط آن که آن را به برندی در استان خوزستان تبدیل کنیم.

خسرو نشان در نشست کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی که در استانداری خوزستان برگزار شد با اشاره به برگزاری جشن آب در خوزستان اظهار کرد: این جشن را می‌خواهیم به تقویم ملی ایران اضافه کنیم و امسال آن را در 28 دی ماه برگزار می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که نتوانستیم گردشگری آب را در خوزستان به برند تبدیل کنیم توضیح داد: برای برگزاری جشن آب در خوزستان می توانیم از یک ماه قبل تورهای گردشکری آبی را برگزار کنیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان کرد: برای تامین مالی برگزاری این جشن دستگاه‌هایی مثل سازمان آب و برق خوزستان که نقش محوری دارند باید به ما کمک کنند. 

وی با بیان این که باید از آب‌های استان خوزستان پاسداری کنیم بیان کرد: حیات تاریخی ما به آب وابسته بوده و آینده کشور نیز به آب وابسته است همچنین بحران آب در همه دنیا وجود دارد ولی باید آب‌های استان را حفظ کنیم.

نشان با تاکید بر این که خوزستان را به خاطر آثار تاریخی می شناسند و این استان به بهشت باستان شناسان مشهور است تصریح کرد: از جمله اهداف جشن آب می‌توان به توسعه پایدار، بوم گردی، معرفی پهنه‌های زیستی، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم، بازسازی افسانه‌ها و قصه‌ها و ترانه‌ها، جذب گردشگران داخلی و خارجی و سرمایه گذاران غسل تعمیم آیین مندائیان، ماهگیری و صیادی و... اشاره کرد.

وی با اشاره به ایجاد شهرداری بافت تاریخی در شش شهر استان گفت: شروع به کار شهرداری‌های بافت تاریخی در استان خوزستان و یا سایر استان ها در حقیقت مصوبه شورای عالی شهرسازی کشور است یزد در این زمینه تجربه موفقی داشته است که وقتی قدم به این استان میگذاریم متوجه بافت خاص آن می‌شویم. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این که ایجاد شهرداری بافت تاریخی در اهواز برای شهرداری نیز یک امکان محسوب می شود اظهار کرد: در بافت های تاریخی سایر استان ها ضمن اینکه نوسازی صورت گرفته به حفظ آن نیز توجه شده است.

وی با اشاره به ساخت موزه تاریخی ایذه بیان کرد: مدیرکل موزه های میراث فرهنگی کشور با این موزه موافقت کرده و مجوز لازم را نیز صادر کردند این موزه با مساحت 6 هزار مترمربع در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان قرار دارد.

نشان با اشاره به طرح احداث شهرک اقامتی ـ توریستی تنگ تکاب بهبهان گفت: تنگ تکاب یکی از 30 منطقه نمونه گردشگری در اهواز است که از پتانسیلهای و ظرفیت های بسیاری در زمینه گردشگری برخوردار است که هم اکنون سرمایه گذار در نظر دارد بعد از استعلام همه مجوز های این طرخح آن را در منطقه آغاز به کار کند. 

وی ادامه داد: در این طرح امکاناتی همچون اقامتگاه‌ها، ایجاد باغ‌های سنتی، ایجاد دریاچه موزیکال، ورزش‌های صخره نوردی، پیست‌های دوچرخه سواری، ایجاد برج دیده بانی، احداث کمپ‌های دانشجویی و دانش آموزی دیده شده است.

در این نشست قرار شد پس از پایلوت قرار گرفتن اهواز در زمینه 'شهرداری بافت تاریخی'، در صورت نتیجه مثبت این طرح در شهرهایی دزفول، شوشتر، رامهرمز، آبادان و بهبهان نیز اجرا شود همچنین در این کارگروه برگزاری جشن ملی آب در خوزستان در تاریخ 28 دی ماه تصویب شد که این جشن در برگیرده جشنواره یک روزه و نمایشگاه سه روزه است.

علاوه بر این طرح احداث شهرک اقامتی ـ توریستی تنگ تکاب بهبهان در این کارگروه تصویب شد برای اجرای این طرح پروژه ای بالغ بر 100میلیارد تومان پیش بینی شده است که قرار است از سوی سرمایه گذار خصوصی تامین شود.

به گفته مجری طرح این پروژه، مدت زمان مورد نیاز برای بهره برداری از این طرح از زمان شروع فعالیت پنج سال در نظر گرفته شده است.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علاقمند شوشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
comment
0
0
comment آقای مدیرکل

آب مهمتراست برای میراث فرهنگی یا آثار تاریخی وموزه های درحال تخریب......؟؟؟!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار