شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
رئیس انجمن انبوه سازان خوزستان عنوان کرد: هیچ حمایتی از حوزه مسکن و ساختمان نشده است
پورحاجت اضافه کرد: بافت فرسوده و حاشیه نشینی در خوزستان رو به گسترش است و در مناطق برخوردار نیز بافت حاشیه نشین در حال شکل گیری است...
شوشان: مدیر انجمن انبوه سازان خوزستان در حاشیه اختتامیه هفدهمین دوره نمایشگاه صنعت ساختمان در حضور خبرنگاران بیان داشت: امسال 150 بنگاه در قالب 150 غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند و امیدواریم بنگاه های تولیدی و اقتصادی فعال در حوزه مسکن و ساختمان به اهداف خود در این نمایشگاه رسیده باشند.




 فرشید پورحاجت افزود: انجمن ما موظف است به عنوان فعال اقتصادی و همچنین در سال هایی که صنعت ساختمان کشور در بدترین شرایط رکودی حضور داشته حمایت کنیم و مانند هر ساله در نمایشگاه حضور داشتیم .

وی در ادامه تصریح کرد: من دوست نداشتم انتقادی صحبت کنم اما باید مشکلات را بیان کرد و باید بگوییم که هیچ حمایتی از حوزه مسکن و ساختمان نشده و اگر ما دنبال رونق ساخت و ساز هستیم راهی جز حمایت از فعالین حوزه مسکن و ساختمان نداریم. همچنین علی رغم تلاش بخش خصوصی نتوانستیم مشکلات خود را در چند سال اخیر که نشات گرفته از یک بازه زمانی 10 سال است حل کنیم و در چند سال اخیر که نیاز به حمایت داشتیم هیچ حمایتی انجام نشده است.

رییس انجمن انبوه سازان خوزستان گفت: هیچ بسته حمایتی و تشویقی برای خروج از رکود  ارائه نشده است و نمونه آن در این نمایشگاه مشهود می باشد و 150 بنگاه تولیدی حضور پیدا کرده همگی در رکود کامل بسر میبرند و تبعات آن حجم عظیم بیکاری و صنایع مرتبط با آن است.

استفاده بهینه از ظرفیت ساخت و ساز برای اشتغال صورت نگرفته است

پورحاجت استفاده بهینه از ظرفیت ساخت و ساز در کشور را برای ایجاد اشتغال بسیار عالی بیان کرد و گفت: باید عظم جدی برای رفع موانع و بهبود کسب و کار و کار آفرینان حوزه مسکن اندیشیده شود تا شاهد اشتغال زایی و رونق کسب و کار باشیم.

وی ادامه داد: مشکلات حوزه تولید در صنعت ساخت و ساز  را به گوش نمایندگان و دولت رساندیم، قول داده شده اما عمل نشده است.

اخذ مالیات های سنگین مانع رشد صنعت ساختمان در کشور

پورحاجت عنوان کرد: کشورهای توسعه‌یافته دنیا در زمان رکود، در زمینه مالیات‌ها از بنگاه‌های تولیدی حمایت می‌کنند اما در کشور ما در این سال‌ها سنگین‌ترین مالیات‌ها را برای فعالین حوزه ساختمان وضع کردند که مشکلات فراوانی را برای آن‌ها به وجود آورد.

وی اظهار کرد: اخذ مالیات‌های سنگین بر پیکره نیمه جان صنعت ساختمان، بن‌بستی برای این حوزه است و باید قوانین مالیاتی در این زمینه اصلاح شود.

مدیر انجمن انبوه سازان خوزستان تاکید کرد: متاسفانه قانون پیش فروش در سال 1389 مصوب شد و 2 سال است که وزرات راه و شهرسازی، انجمن انبوه سازان و رسانه های خبری  می گویند این قانون زیر ساختش در کشور وجود ندارد اما آیا تاکنون تلاشی برای اصلاح این قانون صورت گرفته است! باید مسؤلین پاسخگو باشند.

سیستم بانکی باید نگاهش را به تولید کارآفرینی عوض کند 

پورحاجت با بیان این‌که سیستم بانکی باید نگاهش را به تولید کارآفرینی عوض کند، گفت: در حوزه مسکن، بانک تخصصی بانک مسکن است که باید عملکرد توسعه‌ای داشته باشد و در این زمینه، باید نگاه به سیستم‌ها و روش های قدیمی عوض شود و به دنبال طرحی نو در حوزه بانکداری باشیم. 

وی عنوان کرد: ابزارهای مالی برای تامین مسکن مردم مشخص نیست و باید در این زمینه تمهیداتی برای خانه‌دار شدن مردم در نظر گرفته شود. باید به فکر آن باشیم که شرایط خانه‌دار شدن جوانان را تسهیل کنیم و در این زمینه مجلس و دولت تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

تعرفه انشعاب برق هفت  برابر شده است

وی ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که در دوره تصدی استاندار فعلی صورت گرفت فعال شدن جلسات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی است و تاکنون چهار جلسه اختصاصی برای حوزه ساختمان برگزار شد ولی متأسفانه هیچ کدام  از مصوبات این شورا در حوزه برق اجرایی نشد.

پورحاجت افزود: شرکت های توزیع نیروی برق ناعادلانه هزینه هایی را از مردم دریافت می کنند و به عنوان نمونه می توان به هفت برابر شدن تعرفه انشعاب برق طی سه سال اخیر اشاره کرد. این افزایش تعرفه ها در حالی است که خدمات دهی شرکت به روز نشده است.

دبیر انجمن انبوه سازان کشور تصریح کرد: شرکت برق برای هر ساختمان ۱۰ واحده بالغ بر ۱۷ میلیون تومان هزینه دریافت می کند ولی حتی دو میلیون تومان هم برای خرید کابل هزینه نمی کند. بر اساس قانون از محل تابلوی برق تا خانه با مالک و از محل تابلوی برق به شبکه با شرکت توزیع نیروی برق است ولی این شرکت با ایجاد گلوگاه خدمات تعهدی خود را ارائه نمی دهد.

رئیس انجمن انبوه سازان خوزستان در پایان اضافه کرد: به ازای هر مترمربع ۳۰۰ هزار تومان فقط دستگاه های خدمات رسان دریافت می کنند. این روزها هزینه زمین بسیار بالا رفته و این در حالی است که دولت می تواند از زمین های دولتی برای انبوه سازی استفاده کند.

گسترش بافت فرسوده و حاشیه نشیتی در خوزستان

پورحاجت اضافه کرد: بافت فرسوده و حاشیه نشینی در خوزستان رو به گسترش است و در مناطق برخوردار نیز بافت حاشیه نشین در حال شکل گیری است ولی چه تمهیداتی برای رفع این مشکل شده است؟ وی بیان کرد: انتظار ما از شهرداری و شورای شهر خیلی بیشتر از این ها است، شورای شهر باید عملکرد خودش را مشخصا به مردم اعلام کند.








نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار