شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
نور خوزستان نوشت: انتشار سخنان و مواضع غیرمسئولانه فولادگر نماینده مردم اصفهان در خصوص طرح بهشت آباد و انتقال آب از سرشاخه های کارون واکنش هایی را به همراه داشت. از جمله سازمان دانشجویی و دانش آموختگان خوزستان برخلاف بداخلاقی فولادگر پاسخی کارشناسانه و با ادبیات قابل قبول داده اند که نشانگر فرهنگ اصیل و مسئولانه خوزستانی است.
در این پاسخنامه خطاب به فولادگر آمده است:درخصوص اظهارات اخیرحضرتعالی مبنی بر اینکه ” مشکلات آب خوزستان ناشی از پروژه‌های انتقال آب به اصفهان نیست بلکه ناشی از طولانی شدن حل مسائل آب شرب اهواز، آبادان، خرمشهر و بی‌کفایتی مسوؤلان قبلی این استان بوده است و ارتباطی با آب اصفهان ندارد.” توجه شما را به این مساله جلب می کنیم که  مساله مهم موضوع مشکلات آب خوزستان و یا کفایت و عدم کفایت مسئولین منطقه ای در خوزستان و اصفهان نیست بلکه مساله این است که آیا پروژه طرح انتقال آب بهشت آباد دارای توجیه فنی اقتصادی ، اجتماعی است یا خیر ؟ به عبارت روشن تر آیا اجرای این طرح منطبق بر منافع ملی کشور و دارای پشتوانه کارشناسی است یا خیر ؟ در ادامه نامه اشاره ای به دو گزارشی شده که توسط مرکز پژوهشهای مجلس در فروردین ماه ۱۳۸۷ و مرداد ماه ۱۳۹۱ منتشر شده است .

 انتقال آب کابوس خوزستان و تحقق رویای اصفهان نباشد

در ادامه پاسخ سازمان دانشجویان و دانش آموختگان خوزستان آمده است: شایسته است موافقین طرح انتقال آب بدور از گرایشات منطقه ای پاسخ های مکتوب ، علنی و کارشناسی خود را به موارد فوق الذکر بدهند . ما بر این باور نیستیم  که باید با نگاه بخشی و منطقه ای و بدور از منطق و استدلال و بی توجه به منافع ملی در خصوص انتقال آب تصمیم گیری شود . انتظار ما این است که برای انتقال آب بهشت اباد پاسخ هایی قانع کننده به دغدغه های کارشناسی صاحب نظران بیطرف و مراکز پژوهشی معتبر داده شود، ضمنا نباید پروژه انتقال آب بهشت آباد برای یک منطقه کشور "تحقق یک رویا ” و برای منطقه دیگر کشور "شروع یک کابوس” باشد. هم شهروندان خوزستانی و هم شهروندان اصفهانی باید اطمینان یابند که جز منافع ملی، امنیت ملی و رویکرد کارشناسی هیچ معیار دیگری برای تصمیم در خصوص انتقال آب کارون دخالت نخواهد کرد.

در آخر این دانشجویان عزیز ازدیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اصفهان دعوت  کرده اند همراه با مسئولین ذیربط و جمعی از نخبگان اصفهان سفری به خوزستان داشته باشند تا در نشستی صمیمی، کارشناسی و علمی با نخبگان و مسئولین استان خوزستان آغازگر یک گفت و گوی اجتماعی بین منطقه ای بین اصفهان و خوزستان در خصوص انتقال آب بهشت آباد باشند .

واقعا قضاوت کنید چه تفاوت فاحشی بین حرف های نسنجیده نماینده اصفهان و قشر دانشجوی خوزستانی وجود دارد. البته حساب هموطنان اصفهانی ما از برخی افراد مانند فولادگر جداست چرا که انبوهی از هم استانی های ما به اصفهان و شهرهای مجاور آن مهاجرت و ساکن شده اند و سالهاست در تفاهم و همزیستی در کنار هم زندگی می کنند و نمایندگان مردم اصفهان نباید به جای تقویت این روحیه مردمی ، درصدد ایجاد تفرقه باشند

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
كريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
comment
0
0
comment نماينده اصفهان كاملا درست ميگويد و جوابش را بايد مديران لايق استلني بدهند اگر باشد ولي به شخصه ميگويم از ابتدا انقلاب تا كنون هفتاد در صد مديران استان اصهاني بودند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار