شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
فرماندار دزفول با تشریح محرومیت در مناطق روستایی این شهرستان گفت:33 روستای شهرستان دزفول حتی یک سانتی متر جاده ندارند و اهالی این روستاها برای تردد از احشام استفاده می کنند.

 حبیب اله آصفی روز دوشنبه در نشستی که به منظور بررسی مشکلات ارتباطات مخابراتی در شهرستان دزفول برگزار شد افزود:شهرستان دزفول چهار هزار و 700 کیلومتر مربع وسعت دارد که با وجود کارهایی که تاکنون انجام شده هنوز 60 درصد این مساحت از هرگونه امکانات مخابراتی،تصویری ،برق و سایر امکانات محروم است.

وی افزود:شهرستان دزفول با دارابودن رودخانه زیبای دز،زمین حاصلخیز و وجود شهردارانی موفق توانسته منظر شهری خوبی فراهم کند ضمن اینکه با دارابودن جاذبه های گردشگری تاریخی،مذهبی و طبیعی گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند ولی توزیع امکانات در این شهرستان با بی عدالتی صورت گرفته و برای رفع این تبعیض ها تلاش زیادی تاکنون صورت گرفته تا همه ساکنان این شهرستان از خدمات نظام بهره مند شوند.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه امکانات و خدمات گفت:در برخی موارد به دلیل نبود امکانات و جاده دسترسی در مناطق محروم اهالی روستاها به مرگ محکوم شدند که این خوش آیند شهری مانند دزفول نیست .

به گزارش ایرنا فرماندار دزفول با بیان اینکه 60 درصد وسعت شهرستان دزفول از نعمت مخابرات بی بهره است گفت:محرومیت 60 درصد شهرستان دزفول از امکانات مخابراتی حتی برای شخص وزیر نیز قابل باور نبود.

وی گفت:نوبد زیر ساخت های مخابراتی در بخش های سردشت و شهیون یکی از دلایل مهاجرت ساکنان این مناطق به دزفول است.

وی گفت:40 سال پیش جمعیت سردشت دزفول 60 هزار نفر بود که به دلیل نبود امکانات و زیر ساخت های لازم بیش از نیمی از اهالی سردشت به مناطق حاشیه ای و به دور از شاخص های توسعه این شهر از جمله مدرس،پیام نور و ولی آباد و سایر استان ها مهاجرت کردند و اکنون جمعیت این بخش به حدود 20 هزار نفر کاهش یافته است.

آصفی به وضعیت تلفن همراه در شهرستان دزفول نیز اشاره کرد و افزود:هر تماس تلفنی با موبایل در دزفول چندین بار قطع می شود و این مشکل بار مالی مضاعفی را به شهروندان تحمیل کرده است.

وی پراکندگی جمعیت در بخش های سردشت و شهیون دزفول را یکی از مشکلات موجود برای خدمات رسانی به این 2 بخش خواند و گفت:برای رسیدن به برخی روستاهای بخش شهیون دزفول 10 ساعت پیاده روی و حدود 12 ساعت پیمایش خودروی مجهز نیاز است ضمن اینکه برای سفر به روستای سیدولی الدین یکی از روستاهای دهستان شوی هیچ راهی از دزفول وجود ندارد وبرای رسیدن به این روستا به اجبار باید از اندیمشک ورود پیدا کرد در حالی که این دهستان از ظرفیت های کم نظیری در بخش کشاورزی برخوردار است.

وی افزود:حدود 400 هکتار از جنگل های زاگرس و 60 کیلومتر طول دریاچه دز اصلا پوشش مخابرات ندارد که با پیگیری انجام شده و همکاری نماینده دزفول اعتباری برای اجرای طرح جاده پاشنه زاگرس اختصاص یافته که امیدواریم با بهره برداری از این طرح بزرگ راهسازی تاحدودی مشکل جاده در این شهرستان مرتفع شود.

آصفی رفع فقر و محرومیت از چهره روستاهای دزفول را یکی از اهداف مهم در این شهرستان دانست و گفت:بیش از نیمی از مدارس عشایری شهرستان دزفول با سنگ و کلوخ ساخته شده اند و برخی از مدارس کانکس فیبری هستند که تماشای این تبعیض ها و بی عدالتی ها دل هر انسانی را به درد می آورد .

فرماندار دزفول خواستار رسیدگی به این مشکلات از سوی مسئولان استانی و کشوری شد و گفت:در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان دزفول این مشکلات مطرح شد که امیدواریم با حضور مسئولان استانی هرچه سریعتر شاهد محرومیت زدایی از سطح شهرستان دزفول باشیم.

شهرستان دزفول با حدود 500 هزار نفر جمعیت ، 9 شهر و چهار بخش در شمال استان خوزستان واقع است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار