شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کلنگ طرح توسعه واحد PBR شرکت پتروشیمی تخت جمشید واقع در سایت 2 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر به زمین زده شد.

سید امید شهیدی نیا مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و تاکید بر لزوم یکپارچگی مسلمانان جهان، از زحمات مدیران و پرسنل پتروشیمی تخت جمشید در زمان ساخت و ساز و بهره‌برداری از فاز یک این طرح قدردانی کرد.

وی تکمیل زنجیره ارزش و حذف خام فروشی را یکی از اهداف کشور دانست و  افزود: امروز صنعت پتروشیمی به عنوان صنعت ارزش‌آفرین کشور و به عنوان تنها راهکار جلوگیری از خام‌فروشی نفت و تولید ارزش افزوده از این ماده مهم است.

شهیدی نیا، صنایع تکمیلی پتروشیمی که بیشترین اشتغالزایی و ارزش افزوده را تولید می‌کنند را دغدغه اصلی توسعه کشور دانست و ضمن خرسندی از شروع مراسم اجرای طرح جدید شرکت پتروشیمی تخت جمشید، حمایت همه جانبه خود را اعلام کرد.

همچنین حمیدی، مدیرعامل شرکت تخت جمشید نیز پیش از این مراسم اظهار کرد: واحد PBR با ظرفیت 35 هزار تن در سال و با میزان سرمایه گذاری 254 میلیارد تومان و اشتغالزایی 600 الی 700 نفر در زمان ساخت 200 نفر در زمان بهره‌برداری است.

وی گفت: تولیدات این واحد جهت تامین مواد اولیه صنایع لاستیک‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین لیسانس این واحد توسط شرکت اسپک که از سهامداران این پتروشیمی است، بومی‌سازی شده است.

شرکت پتروشیمی تخت جمشید در سایت 2 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی واقع است که پیش از این در فاز اول 50 هزار تن تولید شامل SBR و PBR را در چرخه تولید خود داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار