شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان خبر داد:
ارتقاء سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد توسعه محلی و تشکیل گروه‌های داوطلب...


شوشان: معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان از اجرای طرح ارتقاء سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌ها در محله‌ها و مناطق حاشیه‌نشین خوزستان خبر داد.

به گزارش شوشان ، علی حسن‌ زاده در اولین دوره آموزشی تسهیل‌گران برگزیده بهزیستی شهرستان‌ها که امروز(23 آذرماه) در اهواز برگزار شد، با بیان این‌که طرح  دوره ظرفیت‌سازی همیاران سلامت با رویکرد توسعه محلی از آذر ماه امسال به صورت  متوالی در  محلات و حاشیه‌نشین  شهرستان‌های خوزستان  اجرا می‌شود، اظهار کرد: این کارگاه  آموزشی یکی از روش‌های توانمندسازی و ظرفیت‌افزایی است که در جلب مشارکت جامعه محلی و نیز پیوند و مشارکت مردم با دولت نقش تاثیرگزاری دارد.

وی افزود: اجرای برنامه توسعه محلی، مستلزم حضور تسهیل‌گران مجرب و معتبر در سطح استان است.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان ادامه داد: این طرح برای تربیت تسهیل‌گران محلی با تمرکز بر گروه‌های همیار موجود طرح ظرفیت‌سازی همیاران سلامت در استان خوزستان برگزار می‌شود.                          

حسن‌زاده با اشاره به پیامدهای موضوع آسیب‌ها  برای محلات و حاشیه‌نشین‌ها گفت: ارتقاء سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد توسعه محلی و تشکیل گروه‌های داوطلب، جلب مشارکت محلی، افزایش ظرفیت و توان‌افزایی گروه‌های محلی، افزایش مشارکت محلی در اجرای طرح‌های ارتقای کیفیت زندگی ساکنین محله و افزایش جذب نیروهای داوطلب مردمی و محلی از جمله اهداف این طرح است.

وی اظهار کرد: ارزیابی سریع محلات توسط تیم تسهیل‌گری، بسترسازی برای شکل‌گیری گروه‌های محلی، ظرفیت‌سازی و توان‌افزایی گروه‌های محلی، انجام اقدامات اعتمادسازی به صورت مشارکتی محلی مردمی، جلب حمایت دست‌اندرکاران محلی، تیم‌سازی و تشکیل گروه و پیگیری برای تثبیت و ماندگاری گروه‌های محلی از دیگر اهداف این طرح است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار